Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:21:11 GMT

آبیاری درختان میوه با انشعابات غیرمجاز در باشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۱۲۳۲

آبیاری درختان میوه با انشعابات غیرمجاز در باشت

انشعابات غیر مجاز در روستای بهره عنا از توابع بخش بوستان شهرستان باشت برای مصارف باغداری برای دیگر ساکنانین مشکل بوجودآورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس  انشعابات غیر مجاز در روستای "بهره عنا" از بخش بوستان شهرستان باشت برای آبیاری باغداری مشکلاتی رابرای دیگر ساکنین بوجود آورده است به طوری که آب آشامیدنی به سختی و با افت فشار شدید به آنها می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مسعود افروزه دهیار روستای بهره عنا در گفتگو با این پایگاه خبری گفت:در حال حاضر تصمیمات لازم برای پیگیری این مشکل از طریق بخشداری بوستان و اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان باشت صورت گرفته است.

افروزه گفت: در حال حاضر بیش از80 انشعاب غیر مجاز در سظح روستای بهره عنا وجود دارد و32 انشعاب به صورت غیر قانونی برای درختکاری استفاده شده که همین امر مشکلاتی را در بعد آب رسانی به بعضی از خانه ها بوجود آورده است.

علاوه بر مشکلات گفته شده یکی دیگر از موضوعاتی که در بحث آب شرب روستای بهره عنا به آن اشاره کرد فرسودگی شبکه آبرسانی این روستا بوده که نزدیک به 40 سال از جاگذاری آن می گذرد به همین خاطر هم از نظر بهداشتی خطری را برای اهالی همراه دارد و هم شکستگی و سوراخ شدن لوله ها فلزی این مشکلات را دوچندان می کند.

گفتنی است روستای بهره عنا در شرق شهرستان باشت از استان کهگیلویه و بویراحمد است که حدود 130 خانوار دارد.

انتهای پیام/
 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند. 

او با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • قصیده بهاریه سعدی، جمال‌ستایی شیخ اجل