Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دبیرخانه شورای وزیران (کابینه) عراق از جلسه مشترک با «شورای همکاری خلیج» فارس، در دو ماه آتی خبر داد.

این نهاد عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کمیته گفت‌وگوی راهبردی با شورای همکاری خلیج (فارس)، خواستار گفت‌وگو با دبیرخانه شورای همکاری درباره تشکیل کمیته‌ای متناظر با کمیته عراقی شده تا دیدگاه طرفین یکپارچه و بندهای یادداشت تفاهم امضاشده میان طرفین، پیگیری شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی رسانه‌ها با اشاره به این خبر، بیان کرده‌اند که بار دیگر موضوع پیوستن عراق به شورای همکاری خلیج فارس، مطرح شده است.

به گزارش وبگاه خبری «24» امارات، «حمید الغزی» مسئول دبیرخانه شورای وزیران عراق در این خصوص اعلام کرد که «رویکرد دولت کنونی، سیاست باز مقابل منطقه و عرصه بین‌المللی است». «عراق در کنار مواضعی که هدفش ایجاد توازن است، در حفظ امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی و تقویت ثبات منطقه، نقشی محوری دارد». 

کمیته گفت‌وگوی راهبردی عراق، پیشنهادهای قبلی دو طرف را بررسی کرده و تمرکزش بر «رایزنی‌های سیاسی درباره مسائل منطقه، همکاری در مبارزه با تروریسم و افراطگرایی و بررسی فرصت‌های و موانع مبادلات تجاری» است. 

طبق این خبر قرار است تیمی عراقی وظیفه ایجاد هماهنگی میان طرف عراقی و شورای همکاری خلیج فارس را با هدف برگزاری نشست دوم طی دو ماه آتی بر عهده بگیرد. 

نشست نخست کمیته راهبردی گفت‌وگوی عراق با شورای همکاری خلیج فارس، آوریل گذشته در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

در حالی که برخی از اعضای شورای همکاری تا کنون بحث الحاق مغرب یا اردن را به شورای همکاری خلیج فارس مطرح کرده‌اند، برخی دیگر معتقدند به جای آن دو، عراق و یمن باید به این شورا ملحق شوند. در مقابل قطری‌ها می‌گویند در سایه بحران قطع روابط ریاض و ابوظبی و منامه (سه عضو شورا) با دوحه در ژوئیه 2017، موجودیت شورای همکاری در معرض خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با هدف پیگیری مشکلات مربوط به شیرخشک به ویژه بحث بیمه شیر خشک و عدم پرداخت بهنگام مطالبات توسط سازمان‌های بیمه گر و کوتاه بودن زمان بازپرداخت هزینه شیرخشک توسط داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

استاندار فارس در ابتدای این جلسه از مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست با صدور نامه‌ای، داروخانه‌های دولتی را ملزم به فروش شیرخشک کند.

ایمانیه گفت: بحث سلامت کودک نباید اسیر بروکراسی اداری شود و باید مسائل مربوط به سلامت نوزادان و کودکان هرچه سریع‌تر حل شود.

در پایان این جلسه تصمیم بر این شد که شرکت‌های پخش سایه سمن و رازی، توزیع شیر خشک را با مهلت بازپرداخت سه ماهه به داروخانه‌ها تحویل دهند.

همچنین استاندار فارس نیز قول داد در خصوص اعطای مهلت سه ماهه به تمام داروخانه‌های استان فارس جهت تسویه با شرکت‌های توزیع شیرخشک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کند.

کد خبر 6085332

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس