Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز با اشاره به مهارت محور بودن فعالیت آموزشکده فنی و حرفه ای دختران به عنوان دانشگاه نسل چهارم تصریح کرد: با فعالیت ۱۴ مرکز فنی و حرفه ای در سطح استان، آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز بر توانمندی دانشجویان به همراه دانش تئوری تاکید دارد.

به گزارش ایلنا، آرتمیس هوشیار امروز در نشست خبری با بیان اینکه اکثریت فارغ التحصیلان آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز  جذب بازار کار می شوند، خاطرنشان کرد: در واقع دانشگاه سعی کرده است که دانش را با کار عملی همراه و با صنعت ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، پروژه ای که زمان فارغ التحصیلی توسط دانشجویان ارائه می شود به صورت عملی است و همچنین دانشجو به صاحب صنعت معرفی می شود که عموما صاحب صنایع هم‌در جلسه دفاع حضور دارند.

دکتر هوشیار با اشاره به اینکه دانشجویان در دوره کار آموزی آموزش هایی دریافت می کنند، ابراز کرد: صاحبان صنایع باید دانشجویان را بشناسند و باور داشته باشند که دانشجو تنها آموزش صرف را دریافت نکرده و صاحب توانایی است.

 وی با اشاره به فعالیت آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز  در سه گروه رشته فنی مهندسی، هنر و علوم  انسانی تصریح کرد: گروه هنر شامل نقاشی، گرافیک، انیمیشن، طراحی دوخت و معماری است که دو رشته  طراحی دوخت و معماری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعال هستند.  

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز افزود: همچنین گروه انسانی شامل حسابداری و مربی کودک و گروه فنی مهندسی شامل رشته های صنایع شیمیایی، کامپیوتر و... است.

هوشیار با بیان اینکه درحال حاضر ۲هزار و ۱۰۰ دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سالانه به طور معمول ۲۰۰ نفر پذیرش داریم که به صورت روزانه و شبانه مشغول به تحصیل می شوند.

 وی افزود: تعداد اساتید آموزشگاه درحال حاضر بیشتر اساتید مدعو و حق التدریسی هستند و تنها 7 نفر عضو هیئت علمی داریم که در پی آن هستیم اعضا هیئت علمی خود را اضافه کنیم.

 هوشیار همچنین به برگزاری دوره های آزاد با دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: در دوره های مختلف دوره های آزاد آموزش در قالب رشته و تخصص های جدید وجود دارد، اما تنها مشکل برای برگزاری دوره های آزاد، عدم تبلیغات است و اگر اطلاع رسانی شود که با مدرک دانشگاهی توسط اساتید و هیئت علمی آموزش داده می شود، استقبال بیشتری خواهد شد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز با اشاره به پتانسیل کاملا خوبی که در حوزه اشتغال دانشجویان وجود دارد، عنوان کرد: با ضریب اشتغال بالای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، کارگاه هایی در زمینه طراحی دوخت در نظر گرفته شده که فقط دانشجویان در آن مشغول به کار هستند.

به  گفته هوشیار، طراحی و دوخت لباس فرم و کیف های زیارتی، دوخت کت و شلوار و لباس پرسنل هتل و... توسط دانشجویان این مرکز انجام شده است.

وی یادآورشد که تمامی کارگاه های این مرکز مجهز است اما فضای بیشتری نیاز داریم؛ از این رو درصدد ایجاد یک کارگاه جدید در خیابان فرصت شیرازی هستیم.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال دانشجو صنعت فنی و حرفه ای گرافیک قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان