Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@13:41:45 GMT

زمزمه های بخشش نجفی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۱۳۶۲

به گزارش صدای ایران روزنامه شهروند نوشت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد. خبرهای غیررسمی جنایت سال، حالا رنگ و بوی ‏دیگری گرفته. از صحبت‌های مسعود هم بوی بخشش می‌آید. مثل این‌که قرار است پرونده جنجالی ‏قتل میترا استاد ختم به خیر شود. البته هنوز هیچ چیز به‌طور قطعی مشخص نیست. هیچ یک از ‏طرفین پرونده هم به‌طور رسمی صحبتی در این خصوص نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه اما روند اتفاقات ‏این پرونده بخصوص از زمان برگزاری دادگاه تاکنون باعث تقویت گمانه‌زنی درخصوص پایان ‏خوش این پرونده شده است. وکلای مدافع محمدعلی نجفی از همان ابتدا هم تأکید داشتند که ‏همه تلاششان را برای جلب رضایت خانواده استاد انجام می‌دهند. موضوعی که مسعود استاد هم در ‏گفت‌وگوهای گاه و بیگاهش با رسانه‌ها آن را تأیید می‌کرد. البته که قصاص و گرفتن حق اولیای ‏دم و خواهر به قتل رسیده‌اش هم برای مدتی به کلیدواژه صحبت‌های مسعود تبدیل شده بود. با این ‏همه اما بررسی صحبت‌ها و گفت‌وگوهای طرفین این پرونده جنایی از همان روزهای نخست وقوع ‏حادثه تا امروز بخصوص روند اتفاقات پس از اعلام رأی دادگاه مبنی بر قصاص ‏شهردار اسبق، نشان از حکایت دیگری برای این پرونده جنجالی دارد.‏


از همان زمانی که نجفی با حضور در اداره آگاهی تهران به قتل میترا استاد اعتراف کرد، موضوع ‏سرانجام او همپای سایر حواشی این پرونده خبرساز شد و البته مورد توجه بود. این‌که سرانجام نجفی چه ‏می شود، قصاص و چوبه دار پایان کار یکی از چهره‌های شناخته شده سیاسی و اجرایی کشور ‏است یا سرنوشت دیگری در انتظار اوست. با این همه وکلای مدافع نجفی از همان ابتدا اعلام کردند ‏که تلاش‌های زیادی برای فتح الباب گفت‌وگو با خانواده استاد در جریان است. اما ظاهر ماجرا از ‏طرف خانواده استاد به گونه‌ای دیگر بود. مسعود استاد در همان خلال جلسات بازپرسی خواسته ‏اولیای دم را قصاص اعلام کرد. ‏

گذشت تا به روز برگزاری دادگاه رسید. دادگاهی که حدس زدن درباره نتیجه نهایی آن هم چندان ‏کار مشکلی نبود. در پایان جلسه نخست دادگاه یک تصویر ثبت شده، یک عکس بیش از هرچیزی ‏مورد توجه قرار گرفت. رودررویی نجفی با مسعود استاد و صحبت‌های کوتاهی که بین آنها رد و ‏بدل شده بود. صحبت‌هایی که نه مسعود استاد و نه نجفی و وکلای مدافعش هیچ وقت به درستی و ‏روشنی درباره آن با رسانه‌ها سخن نگفتند، تا محتویات آن گفت و شنود کوتاه حداقل تا این‌جا برای ‏همه مبهم باقی بماند. اما در خلال برگزاری دو جلسه بعدی دادگاه هم پرسش از سرنوشت پرونده و ‏البته احتمال گذشت خانواده استاد همواره یکی از سوالات ثابت خبرنگاران حاضر در جلسات دادگاه ‏بود. سوالی با همان پاسخ همیشگی.«تلاش وکلای مدافع و خانواده نجفی برای جلب رضایت.» ‏
اما خبرهای درگوشی و شایعات روز به روز قوت می‌گرفت. حتی برخی رسانه‌های رسمی خبر از ‏توافق خانواده استاد با نجفی را منتشر کردند. در ‏مقابل اما مسعود استاد در یک پست اینستاگرامی همه اینها را ساخته و پرداخته رسانه‌ها دانست. ‏اما نکته مهم در صحبت‌های مسعود استاد این است که او هیچگاه به گونه‌ای صحبت نکرده تا بتوان ‏کار را تمام شده قلمداد کرد. به عبارتی مسعود استاد با رفتاری دیپلماتیک‌مآبانه همیشه راهی را باز ‏گذاشته است. راهی که هرچند خودش هیچ وقت به روشنی به آن اشاره نکرده بود. با این همه اما ‏شاید بتوان سرنوشت این پرونده را در لابه‌لای صحبت‌های اخیر مسعود استاد، جست‌وجو کرد. ‏جایی که او در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها به صراحت اعلام کرده: «احساس می‌کنم که اگر با ‏قصاص جان کسی را بگیرم من هم قاتل هستم.» هرچند مسعود بازهم در صحبت‌هایش به قصاص ‏هم اشاره داشته است: «من کماکان نظرم بر قصاص است مگر این‌که اتفاقی بیفتد و کمی وضع ‏روحی‌ام آرام‌تر شود و بتوانم به این موضوع فکر کنم.» نکته کلیدی دیگر که در صحبت‌های اخیر ‏مسعود استاد است، واگذاری سرنوشت نجفی و این پرونده به اولیای دم واقعی است. براساس قانون ‏پدر و مادر میترا و مهیار پسر مقتول تنها اولیای دم این پرونده هستند. اما مسعود از همان روزهای ‏نخست حادثه خودش را به‌عنوان نماینده خانواده معرفی کرد و حتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها ‏صراحتا اعلام کرد که تصمیم‌گیری درخصوص این پرونده به او واگذار شده و نظر او همان نظر پدر ‏و مادر و خواهرزاده‌اش است. اما حالا می‌گوید: «شرایط تصمیم‌گیری درخصوص این حادثه ‏برعهده پدر و مادرم و مهیار است.»‏

از سوی دیگر ظاهرا نشستی هم در منزل خانواده استاد با حضور خانواده نجفی و وکلای مدافع او ‏برگزار شده است و ناگفته پیدا است که صحبت‌های رد و بدل شده دراین نشست درباره موضوعی ‏به غیراز بخشش و جلب رضایت نبوده است. هرچند هنوز برای اظهارنظر قطعی زود است، اما به ‏هرحال دیر یا زود همه چیز درباره سرنوشت این پرونده جنجالی مشخص می‌شود و بعید نیست همین آخر هفته اخبار تازه‌ای از پرونده منتشر شود که بتوان برایش تیتر «رضایت» و «بخشش» را انتخاب کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نجفی میترا استاد قتل قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • چرا بخشیدن پدر و مادرمان تا این اندازه دشوار است؟
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد