Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@00:38:10 GMT

قریب به ۲۰ هزار یادواره شهید در کشور برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۱۴۸۶

قریب به ۲۰ هزار یادواره شهید در کشور برگزار می شود

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، احمد حق طلب عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم عملیات رزمی موشکی در کیاسر بهشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردم ایران با بصیرتی که دارند پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا را گرامی می دارند و قریب به ۲۰ هزار یادواره شهید در سراسر کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این یادواره ها بیشتر به صورت خودجوش و توسط مردم برپا می شود و در این یادواره علاوه بر ادای احترام به خانواده شهدا و ایثارگران برای تداوم راه شهیدان و پیروی از ولی امر مسلمین میثاق می بندند.

وی گفت: فرهنگ متعالی دفاع مقدس با برگزاری یادواره ها روز به روز به نسل جوان منتقل می شود و این مراسم ها سندی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های امروزی است ویادواره ها توانسته فرهنگ متعالی را منتقل کند.

سردار حق طلب با اظهار اینکه در عملیات رزمی موشکی توانمندی های نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران به نمایش گذاشته می شود و این برنامه مایه قوت قلب مردم خواهد شد.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه یادآور شد: بخشی از توانمندی های ایران در ساقط کردن پهپاد بسیار پیشرفته آمریکایی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مجتبی اخلاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: کتاب‌های این حوزه تحقیقی و پژوهشی است و براساس اسناد موجود در مرکز به چاپ رسیده است.

وی افزود: در محور مقاومت هم سه کتاب «معمار حرم» درباره نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، «سربلند میدان» زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی و «روشنای بدر» مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار جبهه مقاومت، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به نامزدی ۱۳ اثر این مرکز در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این آثار در بخش کتاب‌های مرجع، خاطره و خاطرات شفاهی در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که حاصل کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همراه انتشارات مرز و بوم وابسته به این مرکزبود.

اخلاقی افزود: کتاب‌های «خاکریز‌های خط مقدم» یک و دو دایرةالمعارف جهاد سازندگی در دفاع مقدس، «محصلان مدرسه عشق» درباره نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، «بازسازی خرمشهر» در دوران پس از جنگ تحمیلی، «دستاورد‌های فرماندهان» تحلیل نقش فرماندهان آن دوران و کتاب‌های «روزشمار دفاع مقدس» از جمله آثار منتخب بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس بودند.

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم