Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:40:47 GMT

جشنواره تئاتر مرصاد انتقال دهنده هویت ملی است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۱۶۰۲

جشنواره تئاتر مرصاد انتقال دهنده هویت ملی است

به گزارش ایرنا؛ محمدابراهیم الهی تبار عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آباد غرب با اشاره به مقاومت و ایستادگی کرمانشاه و اسلام آباد اظهار داشت: مردمان این دیار سختی های فراوانی در جنگ تحمیلی دیدند و شاهدان صادقی برای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس هستند.

او گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد حرکت موفقی است که توانسته با ابزار قدرتمند هنر و زبان ملموس تئاتر حماسه آفرینی های ملت ایران را به نسل جدید انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وقتی قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم دشمن احساس کرد که این ملت عرصه مقاومت را از دست داده است و با این خیال واهی از جنوب و غرب هجوم آوردند اما محاسبه اشتباهی داشتند و حساب روحیه استقامت و مقاومت مردم را نکردند.

او ادامه داد: در عملیات مرصاد یکباره ایران بپا خاست و قدرت مقاومت خودش را باردیگر نشان داد و در آن مقطع کرمانشاه و اسلام آباد غرب پایتخت ایران شد و همه ایران به سمت گردنه حسن آباد و تنگه مرصاد آمدند و معنابخش کلمه ایثار شدند و درس بزرگی به دشمن دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط امروز با عملیات مرصاد شباهت دارد، گفت: برجام با توانمندی دیپلمات های برجسته و با مسئولیت به تعبیر رییس جمهور رسول امین نظام یعنی آقای ظریف منعقد شد.

الهی تبار افزود: توانمندی این وزیر طوری بوده که اعتراف ترامپ را به شکست خوردن در مذاکرات واداشت و کسینجر مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا کتاب خود را به ظریف با عنوان دشمن قابل احترام تقدیم کرد و گفت بخاطر اینکه ظریف زبان گویای نظام اسلامی است تحریم می شود.

او تصریح کرد: دشمن به مانند عملیات مرصاد بازهم در محاسبات خود اشتباه می کند و فکر می کنند که مقاومت ما قابل شکست است که البته محاسبه غلطی کرده اند.

وی خطاب به حاضران در جشنواره نیز گفت: به شهر و استانی آمده اید که مقاومت را معنی واقعی کرده است و چقدر در دوران جنگ تحمیلی سختی کشیدند و در جنگل ها و دشت های اطراف پراکنده می شدند اما مقاومت و ایستادگی کردند.

وی افزود: خدمت در دیار کرمانشاه به عنوان سینه سپر ایران اسلامی افتخار بزرگی است این مردمان دین خودشان را به ما ادا کرده اند و امروز نوبت خدمت ماست.

وی اضافه کرد: بیان مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس با زبان قدرتمند هنر قطعا در عمق جان نسلی می نشیند که جنگ را ندیده و درک نکرده اند و هویت ملی را انتقال می دهد.

او یادآوری کرد شاخص دیگر جشنواره تئاتر ملی مرصاد برگزاری آن در دیار مقاومت یعنی اسلام آباد قهرمان است.

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر یادواره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد با شرکت ۲۰۰ هنرمند در قالب ۲۵ گروه تئاتر خیابانی و صحنه ای از ۱۵ استان کشور در مزار شهدای شهر اسلام آبادغرب برگزار شد.

در این جشنواره گروه هایی از استان های تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، کرمان، اراک، یاسوج، رشت و شهر بوکان، اسلام آبادغرب باهم به رقابت پرداختند.

شهرستان اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف تئاتر جنگل دفاع مقدس معاون سیاسی امنیتی برجام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید