Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:17:22 GMT

مراسم شهادت آیت الله مویدی در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۱۸۹۹

مراسم شهادت آیت الله مویدی در قم برگزار می‌شود

مراسم شهادت آیت الله مویدی قمی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو مجمع عالی تفسیر فردا با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار می‌شود. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،مراسم شهادت آیت‌الله محمد‌رضا مویدی‌قمی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو مجمع عالی تفسیر که در حادثه خونین مِنا به درجه رفیع شهادت نائل شد شامگاه پنج شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه آیت‌الله مویدی  برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینیه آیت الله مویدی روبه‌روی صحن جواد الائمه(ع) انتهای کوچه آبشار  خیابان بوعلی سینا واقع شده است.

شهید آیت الله مویدی قمی عضو بعثه آیت الله حکیم بود که در فاجعه خونین منا سال94 جان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر ایشان در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مویدی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم بودکه در سال 1320 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و بعد از سپری کردن دروس سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام، حائری یزدی فرزند مؤسس حوزه علمیه قم، آیت الله میلانی، آیت الله العظمی گلپایگانی، رهبر کبیر انقلاب آیت الله العظمی امام خمینی (ره) زانوی ادب بر زمین زند و قبل از نهضت در امتحانات خارج فقه (سطح 4) قبل از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی شرکت کرده و دارای اجازه نقل احادیث و روایات و اجتهاد از بعضی از مراجع معظم تقلید بود.

مراسم بزرگداشت آیت الله مویدی در قم برگزار می‌شود

وی از سال 42 به صورت جدی و فعال وارد میدان مبارزات سیاسی شد و شانزده سال با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، شکنجه‌ها، تبعیدها و زندان‌ها مبارزه کرد و از هیچ خطری نهراسید.

آیت الله مؤیدی قمی پس ازانقلاب اسلامی نیزهمچنان پرتلاش به فعالیت‌های ارزشمنداسلامی پرداخت و همچنین درایام دفاع مقدس به عنوان مبلّغ و رئیس حوزه علمیه زاهدان باحضورخود سبب دلگرمی رزمندگان اسلام درطول دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی