Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:04:37 GMT

راه‌اندازی فن بازار در جنوب غرب خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۲۲۶۳

راه‌اندازی فن بازار در جنوب غرب خوزستان

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در محل سرسرای اجتماعات این دانشکده برگزار شد، گفت: سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به غیرواگیر تغییر کرده است که این موضوع به خاطر تغییر سبک زندگی مردم محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: در بحث تغییر سبک زندگی مردم، ارتقای سطح سواد و تشویق آنان برای حرکت به سمت زندگی سالم، نقش رسانه بسیار مهم بوده و در این راه یک بمباران اطلاعاتی و آموزشی نیاز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای تغییر سبک زندگی، یک بار اطلاع‌رسانی کافی نیست و تغییر نگرش نیاز است و وقتی اطلاع‌رسانی به صورت مستمر و دائمی باشد نتیجه خواهد داد و نقش اهالی قلم در این راه بسیار تأثیرگذار است.

سلمان زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این موضوع که سلامت در رأس همه امور است، افزود: با انتشار وقایع و عملکرد موجود در حوزه سلامت اعتماد به این حوزه بالا می‌رود و بدون شک بزرگ‌ترین سرمایه حوزه یادشده جلب اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پزشکان فوق متخصص در رشته‌هایی همچون غدد، نفرولوژی و جراحی قرنیه به مجموعه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شدند و انتظار داریم که مردم از حضور این پزشکان مطلع شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حادثه سیل اخیر با تلاش صورت گرفته، شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کمترین آسیب را دیدند اما در ۲۶ روستا از شادگان شاهد صدماتی بودیم که در ایام یادشده نقش پررنگ رسانه در ارائه تلاش‌های صورت گرفته قابل‌تقدیر بود.

سلمان زاده افزود: در بسیج ملی کنترل فشارخون نیز رسانه همواره در کنار ما بود و این انتظار وجود دارد که برای طرح بسیج ملی دیابت و در ایام اربعین پیش‌رو نیز این همکاری همچون گذشته وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه در مقوله گردشگری سلامت رقبایی را در استان‌ها و کشورهای دیگر داریم، گفت: با توجه به قرابت جغرافیایی و فرهنگی با کشور عراق می‌توانیم از این ظرفیت برای جذب گردشگر سلامت بهره بگیریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در حال تجهیز بیمارستان‌های منطقه برای جذب توریست سلامت هستیم و درمانگاهی با همین هدف نیز در خرمشهر احداث خواهد شد.

سلمان زاده یادآور شد: در حال تلاش برای راه‌اندازی یک فن بازار و تکنومارکت با استفاده از توانایی‌های هیئت‌علمی دانشکده در منطقه آزاد هستیم و پروژه‌های آتی دانشکده علوم پزشکی آبادان که به‌زودی افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد را در زمان لازم اطلاع‌رسانی عمومی می‌کنیم.

انتهای پیام/ د

راه‌اندازی یک فن بازار در منطقه آزاد اروند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه دانشکده علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح سلامت نوروزی امسال اظهار کرد: از ۲۴ اسفند لغایت امروز، ۶ هزار و ۵۲۰ نفر از کادر سلامت در طرح سلامت نورزی مشارکت فعالانه داشته‌اند که مجموعاً به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور خدمات ارائه کرده‌اند.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهم فعالیت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر توسط اورژانس، حدود ۷۰ هزار نفر به‌صورت سرپای در اورژانس مراکز درمانی، حدود هفت هزار نفر در بخش‌های عادی بستری، حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر اعمال جراحی اورژانس، بیش از دو هزار و ۶۶۰ عمل جراحی الکتیو و ۳۱ CPR موفق انجام‌شده است.


به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اورژانس ۱۱۵ استان نیز در طرح سلامت نوروزی امسال بیش از ۶ هزار و ۴۲۰ مأموریت داشته که بیش از یک هزار مأموریت آن در حوادث ترافیکی منجر به بستری بوده، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ مأموریت غیر ترافیکی، بیش از ۲۰۰ مراجعه به ایستگاه سلامت، ۶۶۰ زایمان، بیش از ۶ هزار و ۱۸۰ سیتی اسکن، بیش از ۲۶۰ MRI و بیش از دو هزار و ۲۹۰ سونوگرافی انجام‌شده است.


دکتر آشوبی همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه بهداشتی دانشگاه نیز در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آب‌رسانی، بیش از ۸۸۰ بازرسی از مراکز و اماکن بین‌راهی و بیش از یک هزار و ۵۵۰ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات طی این مدت انجام‌شده که از بین آنها حدود ۲۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.


وی همچنین از صدور اخطاریه بحرانی و غیر بحرانی برای بیش از چهار و ۶۴۰ مرکز و امکنه متخلف و تعطیلی ۹۴ محل تخلف در سطح استان گیلان در طرح سلامت نوروزی خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه  غذا و دارو در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: طی این مدت از ۲۲ مرکز درمانی، ۶۹ صنف و شرکت توزیع‌کننده توزیعی سطح شهر رشت، ۱۵ کارخانه مواد غذایی فرآورده‌های گوشتی، لبنی و کنسروی بازدید شده است.

آشوبی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی حدود۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر به داروخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: بازدید مشترک از ۳۵ انبار پخش مواد غذائی، آشامیدنی و بهداشتی در سطح استان، ۲۷۱ بازدید از داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و بیمارستان‌ها، ۱۰۰ مورد بازدید مشترک از داروخانه‌ها، باشگاه‌ها، عطاری‌ها ١٠٠ مورد و هفت مورد بازدید از شرکت‌های پخش ازجمله اقداماتی نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی طرح سلامت نوروزی امسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم