Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:53:35 GMT

تشکر پمپئو از انگلیس برای شرکت در ائتلاف دریایی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۲۳۲۱

وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانسی خبری با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که انگلیس خواهان امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است و در برجام باقی خواهد ماند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن، گفت: در مورد برجام ما همچنان می‌خواهیم که این توافق عملی شود و تا جایی که بتوانیم در جهت اجرای آن حرکت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مایلیم که همچنان در برجام باقی بمانیم، اما امنیت کشتیرانی در منطقه یک اصل مسلم برای ماست.

وی تاکید کرد: کشتیرانی و آزادی آن به ویژه در تنگه هرمز برای ما مطلقا اهمیت دارد. همه باید به قوانین بین‌المللی پایبند بمانند چرا که امری جهانی است.

همچنین مایک پمپئو در واکنش به پیوستن لندن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: از انگلیس برای کمک به حمایت از آزادی و امنیت کشتیرانی در خلیج فارس متشکریم.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های انگلیس برای مقابله با آنچه که "فعالیت‌های ایران در یمن" خوانده شد، در اظهاراتی واهی و نخ‌نما ادعا کرد: ما با کمک انگلیس می‌توانیم با جمهوری اسلامی ایران و اقدامات مخربش مقابله کنیم.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح "محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس" یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشور‌های سراسر جهان ایجاد کنند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به بیش از ۶۰ کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

آلمان تاکنون چندین بار اعلام کرده که به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد، اما انگلیس نسبت به پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر امور خارجه انگلیس دومینیک راب وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو برجام ائتلاف دریایی آمریکا خلیج فارس پنتاگون ایران ایرتور مناسک حج شیخ زکزاکی سامانه رصد قیمت کراسنویارسک آزادراه تهران شمال روز خبرنگار ینس استولتنبرگ حوزه های انتخابیه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم

احمد اقتداری متولد ۳ خرداد ۱۳۰۴ و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ درگذشت، که با نام احمدخان اقتداری نیز شناخته می‌شود.

 وی ایران‌شناس، پژوهشگر خلیج فارس و جغرافیای تاریخی و فرهنگی مناطق جنوبی ایران و استاد دانشگاه ایرانی بود.

 عمدهٔ شهرت اقتداری به علت پژوهش در حوزهٔ خلیج فارس است و به همین علت به «پدر مطالعات خلیج فارس» مشهور است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • شرکت امنیت دریایی انگلیس از حمله پهپادی یمن به فلسطین اشغالی خبر داد