Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@07:06:55 GMT

چهار هکتار از ارتفاعات جنگلی گیلانغرب طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۲۵۲۹

چهار هکتار از ارتفاعات جنگلی گیلانغرب طعمه حریق شد

کوروش محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش اعضای ستاد بحران، نیروهای امدادی، مردم و آتش نشانی و یگان حفاظت منابع طبیعی این آتش سوزی با وجود وزش باد و دامنه وسیع آن به طور کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا امروز ۲۶ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی گیلانغرب رخ داده که به ۱۱۵ هکتار از مراتع مشجر این شهرستان خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین  امسال ۹۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان و سه هکتار باغات مثمر نیز طعمه حریق شد که در هر۲ بخش عامل انسانی، آتش زدن پس چر مزارع و یا بی احتیاطی گردشگران دلیل وقوع حوادث بوده اند.

منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از چهار منطقه حفاظت شده استان کرمانشاه است که ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد، شهرستان گیلانغرب با ۱۷۵ هزار هکتار جنگل بیشترین عرصه جنکلی را در استان دارد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب،  ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آتش سوزی آتش نشانی جنگل منابع طبیعی وزش باد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار و ۹۲ مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال و اراضی منابع طبیعی یک مورد عرصه مطابق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی به مساحت ۴ هزار و ۹۲ مترمربع در منطقه کاکرون توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی رفع تصرف شد و عرصه بازگشت به انفال بازگشت.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی در دماوند
  • کشف و ضبط چوب جنگلی قاچاق در شهرستان میاندورود
  • رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار و ۹۲ مترمربع از اراضی ملی سوادکوه