Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- سید محمد رضا موسوی: خبرنگاران یکی از فعال ترین اقشار جامعه هستند که نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات در جامعه دارند. خبرنگاران با بیان مشکلات مردم و ارائه راهکار های مناسب زمینه را برای حل مشکلات در جامعه فراهم می کنند.

 خبرنگاران همچنین نقش سازنده ای در توسعه یک منطقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه توسط خبرنگاران زمینه را برای توسعه فراهم می کند.

اطلاع رسانی مناسب و آگاه سازی مردم از وقایع و بالا بردن آگاهی مردم از دیگر وظایف شغل خبرنگاران است.

خبرنگاران درمسیر انجام درست و مطلوب وظایف خود با سختی ها و مشکلات بسیاری مواجه هستند که این مشکلات و سختی ها در استان های محروم تر از جمله استان چهارمحال و بختیاری  چشمگیرتر است.

این سختی ها از شرایط آب و هوایی نامناسب در زمستان و سخت گذر بودن منطقه تا نبود فرهنگ انتقاد پذیری توسط مسئولان را شامل می شود.

فعالیت در زمستان سرد چهارمحال و بختیاری یکی از سختی های شغل خبرنگاری در این استان به شمار می رود. سفر به مناطق مختلف استان در زیر برف و باران و دمای زیر منفی 13 درجه و شناسایی مشکلات مردم از سختی های شغل خبرنگاران به شمار می رود.

از طرفی جا نیافتادن فرهنگ مطالبه گری و انتقاد پذیری در این استان زمینه را برای فعالیت خبرنگاران با مشکل مواجه کرده است.

مشکل بیمه خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری حل نشده است

نایب رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشکلات خبرنگاران در بخش های مختلف می توان بررسی کرد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات خبرنگاران در استان بخش رفاهی خبرنگاران است.

شجاع کریمی بیان کرد: بحث بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین مشکلات در استان است که هنوز این مشکل حل نشده است.

وی بیان کرد: بیمه کردن خبرنگاران از مهمترین وظایف  صاحبان رسانه ها است اما به علت اینکه در شرایط ضعف درامدی قرار دارند نمی توانند خبرنگاران خود را بیمه کنند.

مدیر مسئول نشریه هم اندیشان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسئولان رسانه در این استان دوست دارند که خبرنگاران خود را بیمه گنند اما به علت درامد پایین و هزینه های بالا توان انجام این کار را ندارند.

وی ادامه داد: افزایش حمایت های ارشاد و صندوق قلم و توجه به این زمینه ضروری است تا مشکل بیمه خبرنگاران به طور کامل حل شد.

وی بیان کرد: پایین بودن آستانه تحمل مدیران در این استان از مهمترین مشکلات خبرنگاران در سطح استان به شمار می رود.

این پیشکسوت رسانه ادامه داد: وقتی یک خبرنگار و یک رسانه برای حل یک مشکل به مسئله نقد می پردازد، به علت پایین بودن آستانه تحمل مسئولان استان با مشکلاتی از جمله شکایت آن مدیر مواجه می شود.

وی بیان کرد: مدیران در مواجه با نقد بجای اینکه جوابیه صادر کنند متاسفانه دست به شکایت می برند.

وی بیان کرد: انتظار داریم استاندار چهارمحال و بختیاری به مدیران خود ابلاغ کند که راه قانونی صدور جوابیه را در مسیر نقد های رسانه در پیش بگیرند.

کریمی ادامه داد: بی توجهی به اخلاق رسانه ای از دیگر مشکلات در بخش رسانه استان به شمار می رود.

مشکلات معیشتی خبرنگاران و کافی نبودن سطح درآمد و فقدان تسهیلات لازم برای مسکن و ازدواج و نداشتن بیمه از مهمترین مشکلات خبرنگاران به شمار می رود رئیس انجمن خبرنگاران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  شغل خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری یکی از سخت ترین مشاغل به شمار می رود.

علیمراد مصیبی دهکردی بیان کرد: خبرنگاران با سختی های بسیار زیادی در انجام وظایف خود  مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در همه جهان از خبرنگاری به عنوان حرفه ای دشوار یاد می شود که متاسفانه این دشواری در کشور به ویژه در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل برخوردهای کاملا غیر استاندارد و بدون تناسب با جامعه مطبوعاتی ابعاد گسترده تری دارد.

این پیشکسوت رسانه بیان کرد: مشکلات معیشتی خبرنگاران و کافی نبودن سطح درآمد و فقدان تسهیلات لازم برای مسکن و ازدواج و نداشتن بیمه از مهمترین مشکلات خبرنگاران به شمار می رود.

وی بیان کرد: مدیران استان باید با ایجاد ظرفیت انتقادپذیری در خود، خبرنگاران را در انجام رسالت خبری یاری کنند نه اینکه برخورد دوگانه با خبرنگاران داشته باشند.

وی تاکید کرد:بسیاری از نیروهای حرفه ای فعال در عرصه رسانه کار می کنند که زحمات آنها دیده نمی شود و می توان با تشکیل یک کار گروه از راهکارها و نظرات آنان بهره مند شد.

مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: خبرنگاران در استان چهارمحال و بختیاری به بهترین نحو در مسیر اطلاع رسانی شفاف فعالیت می کنند.

مجید تقیان بیان کرد: توجه  بیشترمدیران به خبرنگاران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیار زیادی برای حل مشکلات خبرنگاران از سوی خانه مطبوعات انجام شده است، بیان کرد: نشست های بسیار زیادی برای حل مشکلات خبرنگاران با سازمانی مرتبط  و مسئولان ارشد استان برگزار شده است.

خبرنگاران در سخت ترین شرایط در صحنه حاضر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سلامی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: استان  چهارمحال و بختیاری دارای خبرنگاران فعال و تلاشگری است که در سخت ترین شرایط در صحنه حاضر بوده و به خوبی دقیق ترین اخبار را منعکس کردند.

جواد کارگران اظهار داشت: خبرنگار دارای تعاریف و شاخصه هایی است که عضویت در خانه مطبوعات، مدیر مسئول یا سر دبیر یک نشریه مکتوب بودن از این شاخصه ها است.

وی باید تمامی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات باشند، افزود: تاکنون 120 نفر از خبرنگاران استان در خانه مطبوعات عضو شدند اما می توان گفت در مجموع تعداد خبرنگاران ساماندهی شده استان 250 نفر است که البته بیشتر از این آمار هستند.

کارگران تصریح کرد: اکنون تیراژ رسانه های مکتوب استان، به دلیل گرانی کاغذ و شرایط اقتصادی فعلی کشور پایین آمده و حتی نیروهای نشریات کاسته شده که به نوعی در یک گذر قرار دارند و منتظر هستند تا شرایط در کشور بهبود یابد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم حوزه مطبوعات تقویت شود و پیگیر این مهم هستیم.

کارگران در خصوص بیمه خبرنگاران استان، بیان کرد: مسئولان نشریات و خبرگزاری ملزم هستند تا نیروهای خود را بیمه کنند اما در غیر این صورت خبرنگاران می‌توانند با بارگذاری اخبار خود در سایت ای رسانه بعد از شش ماه توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بیمه شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان دارای خبرنگاران فعال و تلاشگری است که در سخت ترین شرایط مانند سیل  سالجاری و حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای در صحنه حاضر بوده و به خوبی دقیق ترین اخبار را منعکس کردند.

مشکلات خبرنگاران در این استان روز به روز در حالی در حال افزایش است که مشکلات گذشته از جمله مشکل بیمه آنها هنوز حل نشده است. جامعه رسانه نیازمند توجه جدی مسئولان در حل مشکلاتشان هستند.

کد خبر 4687819

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد خبرنگاران ارشاد چهارمحال و بختیاری بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد روز خبرنگار بیرجند خرم آباد سانحه تصادف آتش سوزی مشهد ایلام مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به انجام تعمیرات و نوسازی شبکه‌های برق رسانی در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرایند قطعی برق در محدوده بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل خیابان ولیعصر تا کوچه ۶۳ اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

این قطعی برق از ساعت ۸ صبح به مدت ۲ ساعت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • رسانه بر انسجام افکار عمومی در یک جامعه تاثیر بالایی دارد
  • پیش بینی رگبار‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در بام ایران با ثبت ۵۳ قرارداد
  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • راهپیمایی مردم چهارمحال و بختیاری در حمایت از عملیات وعده صادق
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد