Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:11:43 GMT

سازمان عفو بین الملل در مورد سفر به آمریکا هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۵۲۱۵

سازمان عفو بین الملل در مورد سفر به آمریکا هشدار داد

به گزارش روزنامه یو اس تودی، بیانیه سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر می شود که در هفته گذشته ۲۲ نفر در تیراندازی مرگبار ایالت تگزاس و دست‌کم ۹ نفر در تیراندازی ایالت اوهایو در آمریکا کشته شدند.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از مسافران خارجی خواست، هنگام سفر به سراسر ایالات متحده جوانب احتیاط را رعایت کرده و برنامه ریزی اضطراری را پیش بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان هشدار داد که  مسافران در هر زمان هوشیار باشند و از مکان هایی که گروه های بزرگ در آن جمع می شوند از جمله مکان های عبادی، مدارس یا کلوپ های شبانه و از نقاطی که اخیراً مورد هدف قرار گرفته اند دوری کنند.

به دنبال تیراندازی که ظهر شنبه ۱۲ مرداد در یک مرکز خرید در شهر «ال پاسو»، (غربی‌ترین بخش ایالت تگزاس) روی داد ۲۲ تن کشته و  ۲۵ نفر مجروح شدند. مظنون این تیراندازی که در حساب شبکه اجتماعی خود نظرات نفرت نژادی علیه غیرسفیدپوست‌ها را ابراز کرده بود، دستگیر شد. گفته شده اقدام او «تروریسم داخلی» محسوب خواهد شد.

بامداد یکشنبه ۱۳ مرداد نیز در شهر «دیتون» ایالت اوهایو تیراندازی روی داد. در این حادثه ۹ نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند و عامل حمله هم توسط پلیس کشته شد.

در پی این حوادث دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سفر به شهر دیتون» با نیروهای امدادی، زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان دیدار کرد. اما حدود ۲۰۰معترض با حضور مقابل بیمارستان «میامی ولی» دیتون علیه سفر وی تظاهرات کرده و خواستار اعمال محدودیت بر حمل سلاح شدند.
بعضی از معترضان اعلام کردند در شرایطی که شهر سوگوار است به ترامپ خوشامدگویی گفته نشده و از او استقبال نمی‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۱۰ هزار نفر از زنان در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

در این گزارش آمده است: «در ۶ ماه جنگ، ۱۰ هزار زن فلسطینی کشته شده‌اند که در میان آن‌ها ۶ هزار مادر وجود دارند و در پی آن ۱۹ هزار کودک یتیم شده‌اند».

طبق آخرین گزارش‌های محلی، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون حدود ۳۳ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند.

در این گزارش همچنین آمده است به دلیل محاصره غزه، بیش از یک میلیون نفر از زنان و دختران در غزه با «گرسنگی فاجعه‌آمیز» روبرو هستند و تقریبا به غذا، آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی دسترسی ندارند و با خطراتی که جان آن‌ها را نیز تهدید می‌کنند، مواجه هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده «در هر ۱۰ دقیقه یک کودک زخمی می‌شود یا جان خود را از دست می‌دهد».

«سوزان میخائیل» مدیر منطقه‌ای سازمان ملل در امور زنان می‌گوید: «شکی وجود ندارد که جنگ غزه، جنگ علیه زنان است».

دیگر خبرها

  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: از 6 ماه گذشته اسرائیل ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه