Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن دانشجویان، گفت: دانشجویان با ارائه کارت معتبر دانشجویی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.     جعفر سمساری در بازدید از ایسنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی براساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از 1/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، می‌توانند در قالب مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی افزود: مشمولین بیمه دانشجویان در صورت عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان شامل خدمات درمانی، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی،  براساس نرخ حق بیمه مورد درخواست بهره‌مند خواهند شد.     وی خاطرنشان کرد: چنانچه شخص دانشجو صرفا به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره‌مندی وی از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه دانشجویی، مطابق مقررات امکان پذیر خواهد بود.     سمساری با بیان این‌که 691 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: 181 هزار نفر در حال حاضر مستمری بگیر در استان وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.     وی اضافه کرد: بیش از 13 هزار و 500 نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری شده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته تقریبا ثابت مانده است.     مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، از اواخر سال گذشته در سازمان پیاده سازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ سرویس خدمتی به صورت غیرحضوری در دسترس مخاطبین است که با تکمیل زیرساخت‌ها، این خدمات به ۲۰۰ سرویس خواهد رسید و اقدامی در جهت تسهیل امور مخاطبین و صرفه جویی در وقت و هزینه آنان به شمار می آید.     وی در رابطه با طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، اظهار کرد: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیر پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند؛ اما به دلیل بروز مشکلات ناخوساته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواحه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند. 
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جرائم متعلقه مربوط به بدهی های قبل از 96/12/29 مشمول این قانون می باشد، متذکر شد: کارفرمایان تا تاریخ 98/6/13 می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها و فرمانداری و بخشداری‌ها مبنی بر تأیید دلایل وقوع بحران و نامه ستاد تسهیل به سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پرداخت و یا تقسط بدهی قطعی شده خود اقدام کنند.     وی همچنین در خصوص بدهی کارگاه‌هایی که بعد از تاریخ 96/12/29 به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی آیین نامه مذکور دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جرائم می باشند، عنوان کرد، این کارفرمایان تا سه ماه از تاریخ وقوع دلایل ابرازی، مهلت دارند تا نسبت به ارائه مدارک خود به شعب تأمین اجتماعی اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرائم بهره مند شوند.     سمساری با بیان این‌که کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل و پیمانکاران مشمول این طرح نیستند، خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجا بدهی را نداشته باشند، می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعب مربوطه ارائه کنند که در این صورت با تقسیط ١٢ ماهه از صد درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می شوند و چنانچه در ١٨ ماه بدهی خود را پرداخت کنند از ٨٥ درصد بخشودگی جرائم بهره مند شده و با تقسیط ٢٤ ماهه بدهی خود، از ٧٥ درصد بخشودگی جرائم برخوردار می شوند و اگر در ٣٠  و یا ٣٦ ماه قسط بندی کنند به ترتیب از ٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.     مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از 13 خرداد ماه در شعب تأمین اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: 13 شهریور ماه آخرین مهلت استفاده از تسهیلات مقرر در این قانون است.     وی با بیان این‌که پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار در قالب بیمه مشاغل آزاد تسهیل شده است، تصریح کرد، زنان خانه دار زیر 50 سال، صرفاً با ارائه مدارک هویتی و انجام معاینات پزشکی، می‌توانند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات درمانی، کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان بهره‌مند شوند.                                                                                     
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال دانشجو زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی سازمان صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تامین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: ۶۸ درصد بیمه‌شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند. کمتر از یک درصد بیمه‌شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه‌شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند. این در حالی است که نزدیک به ۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی معرفی و تعداد بیمه‌شدگان صندوق با رشد ۱۲ درصدی به ۶۱ هزار نفر رسید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صندوق به طور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تامین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و پیش‌بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تامین اجتماعی برای اعضای بیمه‌شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

پوراحمدی با اشاره به نرخ‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه‌شدگان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های ۳۰‌روزه تعیین شده است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

به گفته وی افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه‌شدن بیمه توافقی ۲۷ درصد به سایر نرخ‌های مصوب، گفت: بر اساس توافق به‌عمل‌آمده، مقرر شد با مهیاشدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تامین اجتماعی به‌زودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

کد خبر 6085583 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود