Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در بیست و یکمین جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: این روز‌ها یکصد و سیزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب مشروطه را سپری می‌کنیم، رویدادی که به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی کشور، تشکیل مجلس شورای ملی، تصویب نخستین قانون اساسی و در کلامی خلاصه‌تر برقراری حکومت قانون در کشور ایران را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیروزی انقلاب مشروطه تلاشی مستمر در راستای قانونمداری بود که تمامی ابعاد حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی جامعه ایرانی را متأثر کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب مشروطه تبلور عینی و مجسم حاکمیت مردمی بود،گفت: ما امروز در صفوفی ایستاده‌ایم که مرهون تلاش و اندیشه مشروطه خواهان و پس از آن آزادی خواهی ملی گرایان بوده است.

الویری با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه امروز می‌بینیم که در حق دیپلمات برجسته کشورمان جفا می‌کنند، نتیجه همین آگاهی و آزادی خواهی است.

او ادامه داد: تیم کاردان مذاکره کننده کشور در میدان دیپلماسی عمومی نشان داد که ایران سرزمین زنان و مردان بزرگ است که نمی‌توان آن‌ها را از حقوقشان محروم کرد.

الویری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید احمد صارمی گفت: لازم می‌دانم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید احمد صارمی از پرتلاشان عرصه خبر و رسانه نیز تشکر و قردانی ویژه‌ای داشته باشم، زیرا اگر همت و پشتکار این عزیزان نباشد، مهمترین حلقه واسط شهروندان و مدیران گسسته خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تحریم‌ها و تحمیل فشار‌های اقتصادی بر ایران بیان کرد: ما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی تحمیلی از خارج، شرایط داخلی و برنامه ریزی برای آن را بسیار دشوار کرده است.

او با تأکید بر لزوم همدلی ملی در این شرایط گفت: همه ما مردم ایران در حال تجربه وضعیتی هستیم که تنها در صورت همدلی و همراهی با هم می‌توانیم از پس انبوه مسائل و مشکلات پیچیده برآییم.

الویری تصریح کرد: خوب می‌دانیم که هر تصمیم و سیاستی می‌تواند عرصه خدمت رسانی به شهروندان را با تغییرات جدی روبرو کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی گفت: هر تصمیمی می‌تواند پیامد‌ها و اثرات متعددی بر زندگی مردم در شهر‌ها و روستا‌ها داشته باشد و تصمیم جدید دولت مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او با اشاره به تک نرخی کردن قیمت ارز و منطقی کردن قیمت افزود: امیدواریم که دولت تمام اثرات و پیامد‌های تصمیم گیری‌های خود را قبل از عملیاتی و اجرایی شدن به درستی بسنجد و برای اثربخشی مطلوب آن اقدامات مکمل انجام دهد.

الویری با تأکید مجدد بر لزوم همراهی و همدلی شهروندان گفت: اگرچه در شرایط دشواری به سر می‌بریم، اما نباید نیروی شگفت انگیز همراهی و همدلی شهروندان را دست کم بگیریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور مردم در انتخابات شورایاری‌ها گفت: در شرایطی که بسیاری از پیش بینی‌ها نشان می‌داد که در حوزه سرمایه اجتماعی ریزش جدی را تجربه خواهیم کرد، اتفاقی که در انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران افتاد کم سابقه بود و درس بزرگی را برای ما به ارمغان آورد.

او بیان کرد: ما توانستیم در شهر تهران کم هزینه‌ترین انتخابات را در این سطح و کیفیت برگزار کنیم.

الویری با اشاره به ارسال مصوبه تشکیل انجمن محلات به دولت گفت: در شورای عالی استان‌ها مصوبه تشکیل انجمن محلات به دولت ارسال شده است که امیدواریم با نهایی شدن آن، آیین نامه اجرایی برای شهر‌های مراکز استان‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد