Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غلامی گفت: بعد از بیست و دو سال که برنامه‌های انگیزشی داشته‌ایم، مجموعه نهاد وارد مسائل آموزشی شد که آمار ازدواج‌های ناموفق دانشجویی کمتر از یک‌پنجم کف جامعه است. بیش از ۹۳ درصد موفقیت ازدواج دانشجویی داشته‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، مهدی غلامی در همایش آموزش‌های هنگام ازدواج، اظهار کرد:در مساله ازدواج ما با چند مسئله اساسی روبه‌رو هستیم، کاهش رغبت جوانان و خانواده‌ها به ازدواج یک مسئله جدی است و از طرفی دیگر افزایش ازدواج‌های ناموفق مساله دیگر است زیرا که هدف از ازدواج، آرامشی است که جوانان از طریق ازدواج به آن می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با ازدواج‌های ناموفق که منجر به طلاق می‌شود، تصریح کرد: طلاق یکی از تبعات اصلی ازدواج‌های ناموفق بوده و شامل طلاق‌های عاطفی و ناسازگاری‌هایی بین زوجین است که این مسائل در جامعه جزو مسائل جدی و قابل توجه است.

این مسئول افزود: تعداد طلاق‌های عاطفی بیش از تعداد طلاق‌های ثبتی است که در یکی از استان‌ها، سالانه ۱۰۰۰ کودک بی‌سرپرست به دلیل طلاق به یتیم‌خانه‌ها اضافه می‌شود که هیچ‌کدام از زوجین مسئولیت سرپرستی را قبول نمی‌کنند و از طرفی زمینه سرپرستی نیز برای این کودکان وجود ندارد.

وی گفت: طلاق‌های ثبتی معمولا استرس حاد و طلاق‌های عاطفی استرس مزمن دارند، بنابراین نیاز به آموزش‌های عمومی جدی است که در کشورهای دیگر این آموزش‌ها به صورت جدی ارائه می‌شود.

این مسئول در رابطه با آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج، افزود: در بسیاری از کشورها آموزش عمومی در حال اجرا است که در کشور ما این آموزش جدی نیست و دچار چالش هستیم اما در کشورهای پیشرفته بیش از سی و شش ساعت آموزش پیش از ازدواج و آموزش‌های دینی داریم اما متاسفانه هنوز در جامعه ما آموزش عمومی داده نمی‌شود.

غلامی در رابطه با ورود نهاد نمایندگی به مقوله آموزش هنگام ازدواج، اظهار کرد: مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل بیست و دو سال برگزاری موفق جشن های ازدواج دانشجویی، توانسته تجربیات خود را وارد این پروژه کند. بعد از بیست و دو سال که برنامه‌های انگیزشی داشته‌ایم، مجموعه نهاد وارد مسائل آموزشی شد که آمار ازدواج‌های ناموفق دانشجویی کمتر از یک‌پنجم کف جامعه است. بیش از ۹۳ درصد موفقیت ازدواج دانشجویی داشته‌ایم.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کل کشور خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها حداقلی است برای اینکه تغییری را در زندگی ایجاد کنیم که باید چند مرحله را در این زمینه طی کنیم که شامل حساس‌سازی، مهارت‌افزایی، تغییر باور، تغییر سبک زندگی است. امیدواریم این طرح به سمتی برود که در همه استان‌ها مراکزی ایجاد شود که آموزش‌های تخصصی را برگزار کنند.


انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، آیت الله محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمال غرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

کد خبر 745521

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران