Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:56:01 GMT

آتش سوزی در جنگل های ارمند شهرستان لردگان مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۵۳۹۴

آتش سوزی در جنگل های ارمند شهرستان لردگان مهار شد

سرهنگ غلامرضا بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با تلاش ۶ ساعته نیروهای مردمی، آتش نشانی و ۳ اکیپ ۶ نفره از اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان مهار شد.

وی با بیان اینکه این منطقه صخره ای و سخت گذر بود، گفت: آتش سوزی به صورت سطحی بود و خسارت زیادی به منطقه وارد نشده است ، اما به دلیل سخت گذر بودن مهار آتش به طول کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگی افزود: این آتش سوزی در مساحت ۱.۵ هکتاراز جنگل های ارمند رخ داد و علت و میزان خسارت آن ازسوی کارشناسان اداره منابع طبیعی در دست بررسی است.

به گفته وی، در سالجاری ۴۳ هکتار از جنگل های استان چهارمحال وبختیاری طعمه حریق شد.

به گزارش ایرنا، منطقه جنگلی ارمند در فاصله ۵۲ کیلومتری شهر لردگان واقع است که جنگل های بلوط، رودخانه خروشان ارمند و مراتع غنی از مهمترین ویژگی های طبیعی آن است.
حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال وبختیاری معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

بیش از نیمی از جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان واقع شده است، شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آتش سوزی آتش نشانی جنگل منابع طبیعی لردگان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاهی در خیابان پامنار محدوده بازار به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: محل آتش سوزی یک انباری به وسعت حدودا ۵۰ متر با کاربری نگهداری مقداری رنگ و مواد قابل اشتعال بود که در پشت بام یک کارگاه آهنگری، برش و خم کاری آهن به وسعت حدودا ۱۲۰ متر قرار گرفته بود و رنگرزی هم در آنجا انجام می‌دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: هنگامی که آتش نشانان به محل رسیدند، آتش در انباری شعله ور و درحال سرایت به طبقه همکف بود که آتش نشانان عملیات را روی پشت بام و طبقه همکف آغاز و از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند.

ملکی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا دچار مصدومیت شد، افزود: آتش نشانان ایمن سازی‌های لازم را انجام داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار آتش سوزی ۲ واحد تجاری و یک واحدمسکونی در رشت
  • مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد