Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:56:03 GMT

‌نباید مطبوعات زیر چتر دولت بروند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۱۸۸

‌نباید مطبوعات زیر چتر دولت بروند

‌همزمان با روز خبرنگار جمعی از پیشکسوتان رسانه در دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه اردبیل، با محوریت آسیب‌شناسی مطبوعات و فضای رسانه‌ای استان گردهم آمدند تا در این باب نقاط ضعف و قوت را بررسی کنند.

‌به گزارش ایسنا، ‌در این نشست و از جمع پیشکسوتان عرصه مطبوعات مدیرمسئول نشریه محراب اردبیل با تبریک روز جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار به فعالان این عرصه اظهار کرد: مطبوعات استان فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و به رغم ناملایمتی‌ها خبرنگاران این استان در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی سعی کردند مدافع آرمان‌های انقلاب، امام و مردم باشند تا زمینه آگاهی مردم بیش از گذشته فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران محمدی به تحولات دو دهه اخیر در عرصه مطبوعات استان اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی در این استان خبرنگاران فعال و کوشای متعددی داشتیم در حالی که تعداد نشریات انگشت‌شمار بود اما امروز برعکس این فضا اتفاق افتاده به طوری که ما بیش از 117 رسانه فعال داریم که در این بین تعداد خبرنگاران ما کمتر از انگشتان دست است.

وی اصلی‌ترین مشکل اصحاب خبر و رسانه استان را عدم رغبت به موضوع آموزش و همچنین حرمت‌شکنی در حق پیشکسوتان و معلوم نبودن جایگاه واقعی نشریات فعال در قیاس با نشریات جدیدالورود دانست و تصریح کرد: ما هنوز نتوانستیم در پیگیری مطالبات و حق و حقوق رسانه‌های استان به یک هم‌افزایی برسیم به طوری که همین پراکندگی فعالیت‌ها و عدم همراهی و همسویی سبب شده تا برخلاف سایر استان‌ها نتوانیم پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان اردبیل در مورد وضعیت اقتصادی و گردش مالیات نیز گفت: نه تنها در شان و جایگاه ما ساختمانی مناسب برای فعالیت‌های رسانه‌ای تعریف نشده بلکه نوعی به هم ریختگی را در مسایل مالی و درآمدی نشریات شاهد هستیم به گونه‌ای که برخی از نشریات قدیمی استان نظیر آوای اردبیل و اندیشه اردبیل لغو امتیاز شده و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.

محمدی بیان کرد: امروز در این شرایط حساس جهانی و بین‌المللی ما نباید نسبت به شبکه‌های مجازی و اجتماعی بدبین بوده و یا آن را طرد کنیم بلکه شایسته است از این فضا و بستر در تولید محتوای مخاطب‌پسند و کیفی بهره‌ جسته و بستر یک حرکت تحول‌آفرین را به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: در وهله اول باید اصحاب رسانه به تشکل صنفی خود احترام قایل شوند و در حقیقت در برگزاری کلاس‌های آموزشی، فعال کردن کمیته صدور مجوزها، حضور مرتب مدیران مسئول در جلسات هم افزایی، بهبود وضعیت تیراژ و همچنین ضرورت عملیاتی شدن آئین‌نامه‌های انضباطی یاریگر خانه مطبوعات باشند.
 
تاکید استاندار اردبیل بر تقویت ارتباط با رسانه‌ها

پیشکسوت عرصه رسانه استان اردبیل نیز در این نشست گفت: مشکلات مطبوعات استان ساختاری است به طوری که این مشکلات دامن مطبوعات کشور را گرفته است و به هیچ وجه این وضعیت قابل قبول نبوده و ضروری است با یک ریشه‌یابی درست نسبت به رفع موانع اقدام شود.

غلامحسین غاربی اظهار کرد: چند سال پیش قانون جامع رسانه‌ها در مجلس رای نیاورد و شایسته است دوباره این قانون جامع برای تصویب در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا شاهد تغییر ساختار در رسانه‌های ملی و استانی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش و گسترش فضای مجازی و فعالیت‌ها در این بخش ضرورت دارد به تقویت و توسعه رسانه‌های دیجیتال توجهی جدی شود تا خود رسانه‌ها محور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشند.

غاربی ضرورت تقویت فضای ساختاری، توجه به صدور مجوزها و تعیین صلاحیت رسیدگی صنفی و حقوقی را یادآور شد و تصریح کرد: باید از رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین رکن توسعه یاد کنیم و در این زمینه با یک برنامه‌ریزی و هدفگذاری درست رفع موانع انجام شده و در حقیقت با کمک رسانه‌ها توسعه متوازن شکل گرفته و شتاب بیشتری پیدا کند.

رئیس شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌های استان اردبیل بیان کرد: مخاطبان ما دنبال محتوا و خوراک جذاب هستند که باید در کنار افزایش تیراژ نشریات به غنای محتوایی توجه کنند.

غاربی ضرورت توسعه فضای نقد را یادآور شد و گفت: نقد اصلاحگر با تخریب ویرانگر تفاوت فاحشی دارد که ضرورت دارد اصحاب رسانه به نقد درست و سالم توجه کرده و به تقویت استقلال رسانه‌ها و همچنین پویایی اقتصاد مطبوعات توجهی جدی شود.

وی در مورد رویکرد شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در تقویت برنامه‌های آموزشی برای فعالان این عرصه اظهار کرد: روابط عمومی به عنوان یک حرفه و شغل تاثیرگذار باید همواره و هر روز بروزرسانی شود که در همین راستا ما برگزاری دوره‌های آموزشی را برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفتیم.

مدیر مسئول نشریه آرتا با تاکید بر نظر مثبت استاندار اردبیل بر تقویت ارتباط با رسانه‌ها بیان کرد: ما اخیرا با ذیحسابان ادارات نشستی را برگزار کردیم تا پرداخت هزینه‌های نشریات محلی اعم از آگهی‌های دولتی و رپرتاژها مورد توجه قرار گیرد.


 
فعالان فضای مجازی دست از تهدید و ارعاب مدیران بردارند

مدیر مسئول نشریه پیام بازتاب گفت: فضای مجازی با فضای مطبوعات متفاوت است و انتظار داریم روابط عمومی‌ها جایگاه قانونی و به حق مطبوعات و صاحیان نشریات را با چند دلال تلگرامی اشتباهی نگرفته و نگذارند جایگاه خبرنگاران واقعی زیرسوال برود.

اکبر جهانی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی دنبال تهدید و ارعاب مدیران به بهای باج‌گیری از آنان هستند در حالی که مدیر مسئول و سردبیر یک نشریه هرگز به خود اجازه نمی‌دهد چنین رفتاری از وی سر بزند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیران دستگاه‌های اجرایی هیچ اهمیتی به افزایش هزینه چاپ آگهی نمی‌دهند ارقام موجود هیچ سنخیتی با تورم هزینه چاپخانه‌ها ندارد.

این پیشکسوت عرصه رسانه و خبر اردبیل با انتقاد از کسانی که فعالان فضای مجازی را با القاب متخصص، می‌شناسند، تصریح کرد: تعدادی از این افراد فعال در فضاهای مجازی به دنبال باج‌خواهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات هستند که کاملا اهداف آنها نیز مشخص است.

جهانی با انتقاد از اداره ارشاد و خانه مطبوعات در صدور مجوزهای بی‌دروپیکر بیان کرد: در حالی که همه صنوف از یک قاعده و شاخصه‌ای پیروی می‌کنند، متاسفانه هیچ قانون مصرح و مدونی برای فعالیت نشریات و مطبوعات در اردبیل وجود ندارد، به طوری که حتی خودمان نیز به فعالیت‌های صنفی مطبوعاتی خودمان ارزش قایل نیستیم.

وی با بیان اینکه بهتر است دو شغله‌ها و چندشغله‌ها از عرصه مطبوعات فاصله گرفته و اجازه دهند فعالان این عرصه با قوت و قدرت به فعالیت خود ادامه دهند، افزود: به اندازه کافی صدور مجوز نشریه در این استان انجام شده و بهتر است وزارت ارشاد بیش از این مجوزی به درخواست‌های جدید ندهد.

جهانی با انتقاد از صدور بخشنامه‌های عجیب و غریب در اعمال محدودیت برای عدم رپرتاژ به نشریات زیر سه سال و همچنین بی‌توجهی به حفظ حرمت پیشکسوتان و بزرگان مطبوعات گفت: متاسفانه عده‌ای تازه به دوران رسیده نه تنها احترام بزرگترها را نگه نمی‌دارند بلکه در جلسات صدرنشین هستند و به نوعی حرمت شکنی رخ داده اسباب تاسف و تاثر است.

نباید مطبوعات چشم امید به دولت داشته باشند

پیشکسوت عرصه رسانه در این نشست در سخنانی اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که دولت خرج مطبوعات را بدهد بلکه مطبوعات نیز عین بنگاه فرهنگی و اقتصادی باید به فکر درآمدزایی باشد تا با تنظیم دخل و خرج وابستگی به دولت نیز کم شود.

عقیل صدیق خاطرنشان کرد: نشریاتی که چشم امید به دولت دارند نه تنها تبدیل به آگهی‌نامه شده بلکه زبان گویای دفاع از حق مردم را از دست می‌دهد که ضرورت دارد در عرصه ماندگاری به تقویت تولید کیفی و محتوایی نشریات توجه شود.

وی با انتقاد از پائین بودن فرهنگ روزنامه‌خوانی در اردبیل گفت: ما در مقطعی شاهد ظهور و بروز توانمندی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بودیم به طوری که در دو دهه اخیر فعالیت‌ها در این حوزه افول کرده و ما حتی هنر مدیریت اقتصادی نشریه و روزنامه را نداریم.

عضو شورای مرکزی انجمن روزنامه‌نگاران ایران ما تصریح کرد: نباید به هیچ وجه مطبوعات ما زیر چتر دولت برود و در سایه این سیکل معیوب قرار گیرند در حالی که باید با صبر و حوصله و تولید محتوایی مطالب با افزایش مخاطبان به نوعی از هر حیث خودمان را به افراد جامعه تحمیل کنیم تا به مرور زمان مخاطبان بی‌شمار و اقتصاد متحولی را در این مجموعه شاهد باشیم.


 
اعتماد بخش خصوصی را جلب نکردیم

خبرنگار روزنامه کیهان با بیان اینکه دغدغه رسانه‌های محلی و استانی برخلاف رسانه‌های ملی محدود است، اظهار کرد: در قدم اول باید چارت نشریات محلی و فضای یادداشت، گزارش و تولید محتوا در بخش‌های مختلف مشخص شود تا در یک مجموعه فعال به دور از کپی پیست تولید محتوا با هدف اقناع مخاطب انجام شود.

بهروز گنجی ادامه داد: متاسفانه بالا بودن هزینه چاپ، زینک و کاغذ دخل و خرج نشریات محلی هیچ همخوانی با هم ندارد و اکثر نشریات محلی به بولتن خبری روابط عمومی‌ها و ادارات تبدیل شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه، مدیریت اقتصاد رسانه، دوره‌های گرافیک برای مدیران نشریات محلی و همچنین تخصصی شدن فعالی خبرنگاران را از ضرورت‌ها دانست و بیان کرد: در کنار پرداخت حق‌التحریر برای نویسندگان در مطبوعات محلی توجه به بیمه و تامین تجهیزات خبرنگاران از جمله دوربین و ضبط صوت ضروری به نظر می‌رسد.

پیشکسوت عرصه رسانه اردبیل به دو آسیب درونی و برونی نشریات استان اشاره و خاطرنشان کرد: ضعف مدیران نشریات محلی کاملا مشهود است به طوری که به دلیل حاضر نشدن خبرنگاران تخصصی تولید محتوا به صورت بی‌کیفیت انجام شده و نشریات ما نتوانسته‌اند نسبت به جلب اعتماد بخش خصوصی و استفاده از این توان کمر همت ببندند.

گنجی با بیان اینکه فضای مجازی رقیب نشریات نیست بلکه نعمتی است که باید رسانه‌های مکتوب از آن استفاده کنند، افزود: ما باید به موضوع چندرسانه‌ای فعالیت‌هایمان توجه کنیم و در کنار چاپ مکتوب اخبار و رویدادها بخشی از فعالیت‌هایمان را از طریق کانال‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر کنیم تا از این بستر نوآوری و توان ارتباطات موثر بهره بگیریم.


 
خانه مطبوعات عافیت‌طلب است

یکی دیگر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه استان اردبیل گفت: در کنار تقدس قلم باید این اصل را بپذیریم که رسانه و صنعت مطبوعات یک حرفه ارزشمند است و باید از این صنعت در راستای تعالی فرهنگی و اجتماعی بهترین بهره را بگیریم.

شهروز کامجو در آسیب‌شناسی مطبوعات و برخی از نقاط ضعف این عرصه بیان کرد: قانون مطبوعات ما اقتباسی از قانون کشور فرانسه است به طوری که مطبوعات ما توان بیان بسیاری از واقعیت‌ها را ندارند و این سبب شده تا مخاطبان خود را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اضمحلال مطبوعات صداوسیما نیز به دلیل دیکتاتوری خبری مخاطب خود را از دست داده و خبرگزاری‌ها نیز هر کدام به دلیل وابستگی به یک نهاد خاص مخاطب چندانی ندارند.

سردبیر سابق نشریه آوای مردم ادامه داد: زمانی در این استان آوای مردم، مطبخ، آوای اردبیل، اندیشه اردبیل و ... با تامین ذائقه مخاطبان از تیراژ بالا برخوردار بودند که متاسفانه مدیران مسئول ما با طمع روبر شده و نتوانستند جایگاه خود را تقویت کنند.

کامجو به اوضاع به هم ریخته خبرنگاران و رسانه‌های استان و گرایش مردم به رسانه‌های جدید با تکیه بر آزادی بیان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در کنار استخدام فعالان فضای مجازی در ادارات مختلف با رفتارهای سلیقه‌ای روابط عمومی‌ها روبر بودیم که به نوعی این بدبینی‌ها به فعالیت مستقل مطبوعات دامن زده است.

وی تصریح کرد: در حالی که مه به راحتی می‌توانستیم فضای مجازی را تسخیر و از این طریق مخاطب‌شناسی کنیم، گفت: ما نه تنها تعریفی از اقتصاد نشریات نداریم بلکه از سمت و سوی مطبوعات تحلیلگر با یک جهش ناشیانه به سمت فعالیت یک بنگاه اقتصادی حرکت کردیم که این به صلاح مطبوعات ما نیست.

کامجو به صراحت اعلام کرد؛ ما نه تنها روابط عمومی کارآمد نداریم بلکه روابط عمومی‌ها ما چیزی از رسانه‌ها نمی‌دانند و در حقیقت در توزیع آگهی‌های دولتی با نوعی دلال‌بازی روبرو هستیم که خانه مطبوعات نیز به دلیل عافیت‌طلبی حاضر نیست به این وضعیت سروسامان دهد.

وی ضرورت رتبه‌بندی نشریات محلی و خبرنگاران را در کنار توجه ویژه به تولید محتوا و ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی یادآور شد و ابراز کرد: نباید به هرکس که از راه می‌رسد مجوز فعالیت نشریه و مطبوعه‌ای را بدهیم بلکه باید فیلتری مشخص وجود داشته باشد تا با تشخیص سره از ناسره تکلیف خبرنگاران حقیقی مشخص شود.
 

نشریات از ظرفیت فضای مجازی در جذب مخاطب استفاده کنند

بانوی پیشکسوت عرصه مطبوعات در سخنانی بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات باید علل قرار گرفتن این استان را در حوزه مطبوعات در جایگاه بیست و نهم کشوری تبیین کنند که علت این عقب افتادگی چه بوده و چگونه می‌توان این جایگاه را ارتقا داد.

پوپک قاسمی خاطرنشان کرد: ما باید قبول کنیم که فضای مجازی به دلیل سرعت انتشار اخبار از مخاطبان بیشتری برخوردار است اما اینکه میدان را برای آنها خالی کنیم درست نیست و بهتر است همکاران ما در مطبوعات براساس توانمندی و تخصص خود به پیش بروند.

وی افزود: صاحبان نشریات باید اقدام به راه‌اندازی کانال و فعالیت‌های مرتبط کنند تا از این فضا مخاطبان بتوانند بهره بگیرند.

سردبیر روزنامه همشهری در اردبیل ناآگاهی حقوقی همکاران رسانه‌ای را به عنوان یک نقطه ضعف در پیگیری شکایت‌ها اعلام و تصریح کرد: اصلا در شان همکاران ما نیست که به دلیل عدم دعوت به جلسه‌ای سروصدا کرده و هیاهو به پا کنندچرا که این خبرنگاران هستند که با حضور و یا عدم حضور خود در یک جلسه به آن نشست اعتبار می‌بخشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟

دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا با فراز و فرودهای بسیاری که در طول این مدت رخ داده، نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

با وجود وعده برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر در بهمن ماه ۱۴۰۲ اما، برگزاری اختتامیه جشمواره دوباره به تعویق افتاد تا انتظار دانشجویان همچنان پابرجا بماند این چشم انتظاری به تاریخ جدید موکول شود؛ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳.

 

سرانجام اما پس از وقفه‌های طولانی، در آخرین اطلاعیه از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی، سیزدهمین جشنواره «تیتر» از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌گردد!

اطلاعیه را اینجا بخوانید

این مسئله باعث شد در برنامه شانزده آذر با حضور متین منتظمی، دییر جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۳ پیرامون سوالات و شبهات ایجاد شده گفت‌وگویی داشته باشیم.

 

چرا بین جشنواره تیتر ۱۲ و ۱۳ یک وقفه دو ساله افتاده است؟

منتظمی در ابتدا گفت: عاملی مثل بیماری کرونا نه تنها برای جشنواره نشریات دانشجویی بلکه برای اکثر برنامه‌ها وقفه جدی ایجاد کرد. چون برای تیتر لازم بود یک اجتماعی به‌وجود بیاید و داور‌ها و دانشجویان در کنار هم جمع شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



آیا جایگاه قلم و نشریات دانشحویی در دیدگاه مسئولین تنزل پیدا کردعه است؟

منتظمی گفت: اتفاقا برگزاری جشنواره دغدغه مسئولین بوده است. در کلیت ماجرا فعالیت دانشجویی ما کاهش پیدا کرد، چون دو ورودی ما دانشگاه را ندیدند و از سردر دانشگاه وارد نشدند که در آن فضا قرار بگیردند و آموزش مجازی بود. سعی شد پس از کرونا دانشجویان به عرصه بازگردند.

چرا اختتامیه جشنواره از بهمن سال ۱۴۰۲ به اردیبهشت سال ۱۴۰۳ منتقل شده؟

منتظمی پاسخ داد: اول باید جشنواره را تعریف کنیم، فراخوان و داوری مرحله اول و دوم انجام گرفته، اما اختتامیه به تعویق افتاده است. این ناهماهنگی نبوده و نباید از این اصطلاح استفاده کرد.

وی ادامه داد: در زمانی که دانشجویان در سال بعد از کرونا و حوادث ۱۴۰۱ قرار گرفته و با انتخابات و... درگیرند، رایزنی صورت گرفت و وزارت بهداشت گفت ما پیک برنامه داریم و از این جهت نگرانیم که امکان تهیه بلیط برای مشهد (محل برگزاری جشنواره) با مشکل مواجه شود. پس ما گفتیم روزه شک دار نگیریم و اختتامیه را بعد از ماه رمضان برگزار کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علت تداخل میان نمایشگاه رسانه‌های ایران (مطبوعات) و جشنواره تیتر چه بود؟

منتظمی گفت: دلیل اصلی نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات را باید از وزارت فرهنگ جویا شد.
وی با اشاره به ساختار شورای سیاستگذاری جشنواره نشریات تیتر افزود: ما اعتقاد داشتیم می‌شود استعداد‌های نشریات دانشجویی را کشف کرد و به رسانه‌ها متصل کرد.
تلاش ما این است که در سال آینده یک تلاقی شکل بگیرد تا نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات هم در آن حضور داشته باشند.


منتظمی در پایان گفت: تیتر امسال یک فرقی با سال‌های قبل دارد، اولا اینکه بعد از دوسال وقفه و شرایط کرونایی برگزار می‌شود که قطعا بلند کردن این علم پس ز وقفه سختی‌هایی دارد تا دوباره مرتب شود و بازه ارسال آثار هم دوساله در نظر گرفته شده است.

چرا با وجود دو ساله شدن بازه ارسال آثار، مشارکت و آثار ارسالی کاهش پیدا کرده است؟
منتظمی بحث کرونا و دوری دانشجو از دانشگاه علت اصلی کاهش مشارکت دانشجویان پایین آمدن آثار ارسالی عنوان کرد و گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا اثر فضای مجازی علت اصلی آن است که سعی کردیم امسال تابوی فضای مجازی بشکنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلم کامل

 

بیشتر بخوانید:

مرثیه‌ای ناسروده برای نشریات دانشجویی/ جشنواره‌ای که تیترش پرکشید! حذف نشریات دانشجویی جزئی از فرایند سیاست‌زدایی از دانشگاه است / نظارت قبل از چاپ خلاف قوانین مطبوعات و اصول آزادی بیان

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟