Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@05:49:15 GMT

خودروهای چینی گران می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۴۹۹

صراط:

کارنامه تولید خودرو در ایران طی چهار ماه اول امسال نشان می‌دهد تولید خودروهای چینی به شدت افت کرده و روند نزولی تولید دو محصول آنها حتی از رنو و پژو بیشتر شده است.

به گزارش تجارت نیوز براساس آمارها تولید برلیانس با ۹۹ درصد، آریو با ۹۶ درصد، دانگ – فنگ با ۷۷ درصد و هایما با ۶۳ درصد افت مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید یادآور شد که اردیبهشت امسال سه برند خودرو چینی همچون جیلی، هاوال و ام جی بازار ایران را در شرایط تحریم ترک کردند.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا تولید خودروهای چینی افت کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: تحریم‌ها و شرایط اخیر سیاسی باعث شده نقل و انتقال ارز به کشورهای هدف با مشکل مواجه شود. از اینرو چالش در این حوزه منجر به آن شده که قطعات مورد نیاز خودروها به کشور با کُندی رو به رو شود.

بابک صدرایی افزود: از سوی دیگر برنامه دولت در زمینه همسان‌سازی نرخ ارز آزاد با نرخ ارز نیمایی کشور هم دلیلی بر زمزمه گران شدن قیمت خودروهای چینی شده است. همچنین عدم بازگشایی اعتبار برای شریک تجاری هزینه تولید خودروهای چینی را افزایش داده است. به نظر می‌رسد تا پایان تابستان قیمت خودروهای چینی مجدد بین پنج تا ۱۰ درصد گران شوند.

او همچنین به میزان افت تولید خودروهای چینی در چهار ماهه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تولید خودروهای چینی در چهار ماهه سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد افت کرده است. البته برخی برندهای چینی نیز با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران این بازار ۸۰ میلیون نفری را ترک کردند و برخی برندها نیز با کمبود قطعه رو به رو هستند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، مهدی لسان طوسی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالاهای مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است زیرا ادامه فعالیت آن‌ها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه علت واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

لسان طوسی گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحدهای صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خریدهای جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است اما واحدهای صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم