Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:53:32 GMT

قلع و قمع ۱۴ ویلای غیرمجاز در حاشیه زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۵۵۳

آفتاب‌‌نیوز :

‌برمک اسلامی اظهار کرد: این طرح‌ها در اراضی ملی حاشیه زاینده‌رود مستند به ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری با هدف جنگل‌کاری اقتصادی احاله مدیریت شده بود.

وی افزود: روز گذشته با حضور رئیس دادگستری شهرستان سامان و عوامل انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان قلع و قمع 14 ویلای حاشیه زاینده‌رود صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی به تمام بهره‌برداران منابع طبیعی تاکید کرد: از هرگونه ساخت و ساز در اراضی موضوع قراردادهای جنگلکاری ماده ۳ اکیدا خودداری کرده و در صورت نیاز به احداث اتاقک کارگری برای اخذ مجوز به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه کنند، گرچه این طرح‌‎ها قابل خرید و فروش نیستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویلای غیرمجاز زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری