Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@09:30:08 GMT

صدور پروانه ساخت و ساز در خمین ۴۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۶۳۱

صدور پروانه ساخت و ساز در خمین ۴۰ درصد افزایش یافت

«حمید احمدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  ۱۰۳ فقره پروانه ساخت و ساز امسال در خمین صادر شده در حالی که در مدت مشابه پارسال ۷۴ فقره بوده است.

وی علت افزایش ساخت و ساز را کاهش عوارض تجاری  از ۲۰ تا ۴۰ درصد در اکثر مناطق و کاهش ۵۰ درصدی عوارض ساخت در بافت های فرسوده بیان کرد.

احمدی ادامه داد: صدور این پروانه های ساخت  در سال جاری  از نظر  متراژ ۳۹ هزار و ۸۶۰ متر عرصه را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین گفت: پروانه ساخت صادره در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر متراژ ۳۵ درصد افزایش یافته است..

احمدی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال برای ۱۹هزار و ۵۵۲  متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ۱۰ هزار و ۹۸۰ متر مربع از ساخت و سازهای این شهرستان نیز امسال صدور پایان کار دریافت کرده است و ۷۶ مورد نقشه ساختمان نیز در این مدت کنترل شد..

احمدی ادامه داد:  ۱۰ ساختمان بدون پروانه ساخت که دارای کاربری کشاورزی بودند بر اساس رای کمیسیون ماده پنج با حکم قانونی تخلیه شده است.

وی بیان کرد: امکانات محدود، خدمات ناکافی و نبود امکانات بهداشتی در این سکونتگاه ها مشکلات عمده ای است که شهروندان با آن روبه رو می شوند.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ساخت و سازهای غیر استاندارد به دلیل متراژ پایین و خارج از اصول و ضوابط ایمنی ساختمان سازی در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاوم نیستند و با آن ها با جدیت برخورد می شود.

احمدی ادامه داد: نظارت مستمر حتی در روزهای تعطیل و در ساعات پایانی شب و اتخاذ تصمیمات مهم و اساسی در این خصوص از دیگر اقدامات شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی گفت :برای توسعه آتی شهر خمین هر ۱۰ سال طرح تفصیلی تهیه می شود و در صورت نیاز بر وسعت شهر افزوده می شود.

شهرستان خمین دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ هزار نفر آن را جمعیت شهری است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استاندارد زلزله ساخت و ساز سیل شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی به مساحت ۵۰ هزار و ۶۴۴ مترمربع در سال گذشته خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به صدور پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم، اظهار کرد: وضعیت صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ با توجه به تراکم بالای جمعیتی که در این منطقه داریم آمار خوبی است، اما یک مشکل اساسی در این موضوع نوع اسناد مالکیت است.

وی افزود: در این منطقه نوع اسناد بیشتر مشاعی است و معارضانی برای بعضی زمین‌ها به وجود می‌آید که این موضوع حجم مسئولیت حقوق در حوزه پروانه ساختمانی را افزایش می‌دهد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: به طور کلی روند صدور پروانه ساختمانی در این منطقه به دلیل سختی کنترل اسناد و مدارک بار سنگینی برای مدیریت منطقه دارد، اما سال ۱۴۰۲ با وجود همه مشکلات ۲۲۴ فقره صدور پروانه و در مجموع طی ۱۲ ماه گذشته مساحت صدور پروانه ساختمانی ۵۰ هزار و ۶۴۴ متر مربع بوده است.

حسینی اضافه کرد: از این میان ۸۲۴ واحد مسکونی، ۱۱۱ واحد تجاری، ۲۴ واحد آموزشی و در مجموع ۲۲۴ مورد پروانه برای ۶۵۶ سقف صادر شد و بیشترین آمار صدور پروانه ما در آذر، دی، بهمن و اسفند بود.

اقبال خوب مردم منطقه دو برای بازسازی بافت فرسوده

وی تصریح کرد: در بحث بافت فرسوده با توجه به امتیازات و تشویق‌هایی که هست اقبال خوبی برای بازسازی این بافت وجود دارد و در حال انجام است؛ ما به دنبال افزایش تملک‌های خدماتی مثل فضای سبز هستیم و یکسری اقدامات در حوزه تسهیلگری بافت فرسوده را شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در این حوزه داشته باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اینکه مهمترین اقدام منطقه دو در بحث بافت فرسوده تملک فضای سبز است، گفت: از اقدامات خوبی که می‌توان انجام داد این است که پلاک‌های ریزدانه که در بافت فرسوده است با اعمال امتیاز و تشویق‌ها مردم تجمیع شود و شوارع به سطح استاندارد برسد تا خودشان بهتر استفاده کنند.

کد خبر 743753

دیگر خبرها

  • صدور پروانه ساخت فیلم جدید برای رسول صدرعاملی، علی‌اکبر ثقفی و مرتضی شایسته
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • صدور ۷۱ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در فارس
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود
  • افزایش شاخص‌های زیست‌ محیطی در ارتفاعات شیراز
  • ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف خراسان جنوبی
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم