Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیا سلچوک وزیر آموزش و پرورش ترکیه هفته گذشته اعلام کرد ۳۰۱,۸۷۸ کتاب در راستای برخورد جدی دولت با هرگونه آثار مرتبط با فتح‌الله گولن در ترکیه نابود شده است. دولت ترکیه فتح‌الله گولن را مسبب اصلی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند، این در حالی است که گولن هرگونه دخالت در ماجرای کودتا را رد کرده است.

آمار کتاب‌های نابودشده‌ ترکیه برای اولین‌بار توسط روزنامه مشهور حریت و با چاپ تصاویر کتاب‌های سوزانده‌شده اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ترکیه‌ای بیر گون در دسامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار کتاب درسی به دلیل آن‌که کلمه پنسیلوانیا در آن‌ها به کار برده شده است نابود شده‌اند و پس از ایجاد تغییرات، دوباره به چاپ رسیدند. پنسیلوانیا جایی است که فتح‌الله گولن در آن تحت تدابیر امنیتی زندگی می‌کند. نام خیابان‌هایی از آنکارا که گولن نام داشت نیز تغییر داده شده‌اند.

انجمن پن انگلیسی در سال ۲۰۱۸ در گزارشی اعلام کرد، در مجموع ۲۰۰ رسانه و ارگان‌های انتشاراتی تعطیل شده‌اند،‌ ۸۰ نویسنده تحت بازجویی قرار گرفته‌اند و آثارشان بررسی شده است و ۵,۸۲۲ استاد دانشگاه از ۱۱۸ دانشگاه‌ دولتی محروم شده‌اند. این گزارش به بحران آزادی بیان در ترکیه نیز اشاره داشت.

۲۵۸۲۴۳ کد خبر 1287702

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه بازار کتاب ناشران صنعت نشر ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس محمدجواد ظریف خبرنگار لیگ برتر نوزدهم حسن روحانی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دونالد ترامپ سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل

وزارت صحت عامه طالبان اعلام کرد گروهی از پزشکان کشور ترکیه برای انجام عملیات رایگان یورولوژی کودکان در شفاخانه اتاترک به کابل آمده اند. 

مولوی عبدالولی حقانی معین خدمات صحی وزارت صحت‌عامه طالبان از همکاری دکتران کشور ترکیه به خاطر اجرای جراحی برای کودکان تشکر و قدردانی نموده و گفت: "ما همه مسلمان هستیم و به همه مسلمانان خدمت صادقانه می‌کنیم مخصوصاً کودکان که در اسلام به آن اهمیت خاصی داده شده است."

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طالبان افزود کودکان امروز آینده سازان فردای کشورند و این یکی از مکلفیت های ماست تا خدمات صحی بهتر و با کیفیت را برای کودکان و همه مردم کشور ارائه نمایم که تلاش ها در این راستا ادامه دارد.

 تیم دکتران کشور ترکیه علاوه بر اجرای عملیات های اختلاطی یورولوژی نزد اطفال، دکتران افغانستانی را نیز در این بخش آموزش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • ببینید | بلایی که زلزله ۵.۶ ریشتری توکات بر سر یک فروشگاه آورد
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟