Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:30:03 GMT

تقوای رسانه ای مراعات حق در انعکاس اخبار است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۷۰۵۱

تقوای رسانه ای مراعات حق در انعکاس اخبار است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با خبرنگاران اظهار کرد: کار خبرنگاری هم از جنبه مثبت و هم منفی در جامعه تأثیر فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انعکاس اخبارهای نادرست و به قول قرآن تحریف کلمه از مواضع خود از گذشته وجود داشته است، بیان کرد: انعکاس دروغ کار جامعه را به جایی می رساند که وقتی به مردم شام خبر شهادت امام علی(ع) در محراب را می دهند از اهل عبادت بودن مولا تعجب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با بیان اینکه خبر دروغ کار جلاد و شهید را عوض می کند، ادامه داد: تحریف کلمه از مواضع خود کار را به دگرگون کردن کتبی چون تورات و انجیل و حتی به وجودآمدن گروه هایی چون داعش و طالبان می کشاند.

وی افزود: از طرف دیگر انعکاس خبر بر مبنای واقعیت قهرمانانی چون ابوذر و دعبل خزاعی را می آفریند که هیچگاه در حق گویی ترس به دل راه ندادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مکتب تشییع هر گونه همکاری با اهل ظلم گناه است که این مهم در مباحث رسانه ای هم حائز اهمیت است.

عبادی اظهار کرد:تقوای رسانه ای این است که مراعات حق را در انعکاس اخبار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدح اهل ظلم عرش الهی را به لرزه در می آورد، یادآور  شد: در انعکاس اخبار هیچ تهدید و تطمیعی نباید بر خبرنگاران تأثیر بگذارد چون امانت شهدایی چون شهید صارمی است.

کد خبر 4687907

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی روز خبرنگار بیرجند بوشهر قزوین گرگان شیراز روز خبرنگار شهرکرد بیرجند خرم آباد سانحه تصادف آتش سوزی مشهد ایلام مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف اراضی ملی واقع در استان به مساحت بیش از ۱۲۶ هزار مترمربع و به ارزش بیش از سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،سرهنگ فریدون عبادی گفت: در فروردین امسال، 53 مورد رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در خوزستان با درایت نیروهای یگان حفاظت اراضی انجام و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان بیان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند و همچنین به‌ صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

عبادی از همکاری مقام قضایی و همراهی مقامات انتظامی استان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قدردانی به عمل آورد.

سرهنگ عبادی از شهروندان خواست تا مشاهدات خود را از موارد زمین خواری به شماره پیامکی 30041735 اعلام کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش عبادی‌پور به رد کردن پیراهن تیم ملی توسط موسوی
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی