Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:28:41 GMT

هشدار سازمان عفو بین الملل درباره سفر به آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۷۲۲۸

هشدار سازمان عفو بین الملل درباره سفر به آمریکا

به دنبال افزایش حوادث تیراندازی مرگبار در ایالت‌های آمریکا، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای در مورد سفر اتباع خارجی به این کشور هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، به گزارش روزنامه یو اس تودی، بیانیه سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر می‌شود که در هفته گذشته ۲۲ نفر در تیراندازی مرگبار ایالت تگزاس و دست‌کم ۹ نفر در تیراندازی ایالت اوهایو در آمریکا کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از مسافران خارجی خواست، هنگام سفر به سراسر ایالات متحده جوانب احتیاط را رعایت کرده و برنامه ریزی اضطراری را پیش بینی کنند.

این سازمان هشدار داد که مسافران در هر زمان هوشیار باشند و از مکان‌هایی که گروه‌های بزرگ در آن جمع می‌شوند از جمله مکان‌های عبادی، مدارس یا کلوپ‌های شبانه و از نقاطی که اخیراً مورد هدف قرار گرفته اند دوری کنند.

به دنبال تیراندازی که ظهر شنبه ۱۲ مرداد در یک مرکز خرید در شهر «ال پاسو»، (غربی‌ترین بخش ایالت تگزاس) روی داد ۲۲ تن کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند. مظنون این تیراندازی که در حساب شبکه اجتماعی خود نظرات نفرت نژادی علیه غیرسفیدپوست‌ها را ابراز کرده بود، دستگیر شد. گفته شده اقدام او «تروریسم داخلی» محسوب خواهد شد.

بامداد یکشنبه ۱۳ مرداد نیز در شهر «دیتون» ایالت اوهایو تیراندازی روی داد. در این حادثه ۹ نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند و عامل حمله هم توسط پلیس کشته شد.

در پی این حوادث دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سفر به شهر دیتون» با نیرو‌های امدادی، زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان دیدار کرد. اما حدود ۲۰۰معترض با حضور مقابل بیمارستان «میامی ولی» دیتون علیه سفر وی تظاهرات کرده و خواستار اعمال محدودیت بر حمل سلاح شدند.

بعضی از معترضان اعلام کردند در شرایطی که شهر سوگوار است به ترامپ خوشامدگویی گفته نشده و از او استقبال نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل به بهانه تلاش برای انجام عملیات، به سمت دو فلسطینی تیراندازی کرده و آن دو را به شهادت رساندند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم از وقوع تیراندازی در چهارراه «بیت عینون» واقع در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند.

بنا به ادعای رسانه‌های رژیم اسرائیل دو نفر قصد انجام عملیات شهادت طلبانه داشته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده، نظامیان رژیم اسرائیل به مجریان عملیات ضد صهیونیستی تیراندازی کرده و آنها را به شهادت رسانده‌اند.

تا این لحظه جزئیاتی از این حادثه منتشر نشده و هویت شهدا مشخص نشده است.

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختریفراخوان حماس برای تشدید تقابل با اشغالگران در کرانه باختری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • ۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکا
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۲ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا؛ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم
  • عملیات ضد صهیونیستی در رام الله