Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ محمد مهجوری در خصوص اهمیت واقعه غدیرخم بیان داشت: سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست؛ چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است.

ایشان اظهار کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است. کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

فرمانده سپاه شازند تصریح کرد: واقعه غدیرخم و اعلان جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) به دستور خداوند ‏متعال، از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام است.

وی در طی سخنان خود گفت: این برنامه به همت بسیج و سپاه ناحیه شهرستان شازند اجرا خواهد شد و کارشناسان ما با محاسبات انجام گرفته تلاش کرده اند مناسب ترین مکان را جهت برگزاری این مراسم برگزینند .

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» که اثر دکتر محمود نجم‌آبادی و از انتشارات دانشگاه تهران است، در بخش امانت‌دهی کتابخانه ملی و کتابخانه‌های عمومی قابل دسترسی است.
این کتاب شامل مقدمه‌ای در علم الاخلاق یا آیین و سنت پزشکی و نظام پزشکی و قوانینی که مورد احتیاج طبیب و وابستگان به فنون طبی است. قسمت اول آن مختصری از تاریخ بیمارستان‌ها و قسمت دوم آن تاریخ طب قبل از اسلام در کشورمان می‌باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • «نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت