Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، سردار سپهر جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور در اختتامیه دوره توانمندسازی کانون های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور که چهارشنبه شب شانزدهم مردادماه  در تالار تربیت مشهد برگزار شد، توضیح داد: در جمهوری اسلامی معنویت و سیاست به هم گره خورده است و این رمز تربیت اسلامی ماست که پیامبر اکرم (ص) برای ما به یادگار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که به یاد وقایع تلخ و شیرین مردم در روزگار شعری می‌سراید و یا طنزی می‌نویسد نشان از پیوستگی امور معنوی سیاسی و اجتماعی دارد.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به سهم بالای هنر و هنرمندان در چهل سال مقاومت و ایستادگی  ملت شریف ایران افزود: هنرمندان ما با  انعکاس تصاویر ایثار و مقاومت مردم  و نیز تولید شعارهای انقلابی هیجان انقلابی را در بین مردم  خلق کردند. در زمان دفاع مقدس شاهد اوج فیلم‌سازی و رجزخوانی و دیگر تولیدات هنری هنرمندان بودیم که این تولیدات تاثیرش از هزاران کلاس درس بیشتر بود  به طوری که در شب عملیات با چند بیت شعر و رجز، رزمندگان با اقتدار  به خط مقدم می‌زدند و دشمن را تسلیم اراده قدرت خود می‌کردند.

سردار سپهر با اشاره به حقایق و وقایع تاریخ تاکید کرد: این کار شما هنرمندان را می طلبد تا تجارب و وقایع تاریخ به دانش تبدیل گردد و در دانشگاه‌ها تدریس شود. غرب از طریق هالیوود و فضای رسانه‌ای دنیا را متوجه آرمان‌هایش می‌کند و با هنر ،جنایات خود را می‌پوشاند یا خباثت‌های جدیدی بر مردم تحمیل کرده و با هنر استکباری و صهیونیستی خود اعتقادات و باورهای مردم را به تسخیر خود در می‌آورد.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: مدیریت جهادی زمانی مفهوم پیدا می‌کند که با امکانات کم مقاومت کنیم همانطور که هشت سال جنگ تحملی با وجود امکانات بسیار کم ولی با مدیریت جهادی به خوبی مدیریت شد. امروز بیشتر مشکلات ما ناشی از موانع داخلی است که گاهی از سوی دوستان و اطرافیان ما ایجاد می‌شود وگرنه تکلیف دشمن مشخص است. ما باید با مدیریت جهادی موانع را رد کنیم و یا اینکه راه جدیدی ایجاد کنیم.

وی بسیج را  مادر و صاحب انقلاب عنوان کرد و گفت: بسیج پیشتاز و متولی عملی کردن گام دوم انقلاب است. روزی انگلیس در عزل و نصب  مسئولین کشورمان دخالت می‌کرد اما  در آزاد کردن کشتی‌شان به غلط کردن افتاده است. ما باید با ابزار هنر خدمات شایسته بسیج  را در سطح بین الملل نشان دهیم. ما نیازمند هنرمندان انقلابی هستیم  تا در مقابل هنرنماهای سلبریتی که در میدان دشمن صف کشیده بایستیم و اهداف شومشان را خنثی کنیم.

سردار سپهر داشتن نظام مشخص و قوانین را از الزامات بسیج هنرمندان دانست و گفت: آمادگی این را داریم که هر قانونی که بسیج هنرمندان به آن نیازمند است را به تصویب برسانیم.

کد خبر 4688048 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب ریاست سازمان بسیج مستضعفین سازمان بسیج هنرمندان کشور مشهد تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان موسیقی نواحی فیلم کوتاه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برنامه تلویزیونی موسیقی کلاسیک کنسرت موسیقی حسین آهی موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز دوشنبه در جمع مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، وعده صادق را سیلی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل توصیف و اظهار کرد: این اقدام مهم توسط هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و طبق بندهای تصریح شده در منشور سازمان ملل متحد انجام شد.

وی عملیات فوق را بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و اولین عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایرانی علیه اسرائیل عنوان کرد و افزود: این عملیات امید در دل مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع غزه آفرید به طوری که شبانه با پرتاب این موشک‌ها شعار لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

گل محمدزاده با اشاره به اینکه مدت ۶ ماه است مردم غزه در برابر ستم و کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل ایستاده و امروز این مقاومت و ایستادگی الگوی جهان اسلام و بشریت است، ادامه داد: ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی خوی حیوانی خود را نشان داده است اما دیگر ابهت آن دچار فروپاشی شده و با وجود این همه کشتار دیگر نمی‌تواند حقیقت را پنهان کند.

وی گفت: امروز جسارت نیروهای مقاومت در تقابل با ارتش اسرائیل از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی است و باید این دستاوردهای مهم که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است، در جامعه تبیین و نهادینه شود که در این میان نقش هنرمندان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

گل محمدزاده با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به روز بسیج هنرمندان، اظهار کرد: در زمینه هنر، بسیج هنرمندان باید جلودار صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف باشد، چون شهید آوینی تربیت یافته مکتب امام راحل بود و بر همین مبنا رسالت مهم هنرمندان تربیت هنرمندان ارزشی است.

وی نقش آفرینی هنرمندان در مسائل مهم انقلاب اسلامی و موضع گیری درست آنها در مواقع حساس را از رسالت‌های هنرمندان دانست و از آنها درخواست کرد همراه با جهادگران در اردوهای جهادی نقش آفرینی کرده و تلاش جهادگران را در قالب هنر منعکس کنند.

کد خبر 6078687

دیگر خبرها

  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • بیانیه سازمان بسیج هنرمندان درتجلیل ازعملیات غرورآفرین سپاه