Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار کوتاه سینما و تلویزیون جهان نگاهی دارد به مهمترین رویدادهای این حوزه در سرتاسر دنیا. ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزراش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اخبار کوتاه سینما و تلویزیون جهان را در ادامه می‌‌خوانیم:

 

یک بازیگر متهم به آزار جنسی می‌گوید: «صحبت از جنبش MeToo مرا می‌ترساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بعد از بالا گرفتن اعتراضات هنرمندان هالیوودی به آزار جنسی و راه اندازی کمپین MeToo ، «کیسی افلک» از بازیگران مشهور آمریکایی در آخرین اپیزود از پادکست «متخصص صندلی دسته‌دار» با اجرای «دکس شپرد» اعتراف می‌کند که صحبت از مسائلی که به جنبش ضد-آزارجنسی MeToo مرتبط است او را مضطرب می‌کند. افلک که در سال 2010 به آزار جنسی در حین فیلمبرداری «من هنوز اینجا هستم» (I’m Still Here) متهم شده، تأکید می‌کند که از حامیان جنبش است. بازیگر برنده‌ی اسکار فیلم «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea) می‌گوید درک نمی‌کند که چرا بعضی باید با جنبش‌های ضد آزار جنسی مخالف باشند.

افلک می‌گوید: «چه کسانی حاضر نیستند از جنبش MeToo حمایت کنند؟ این پرسشی است که باید مطرح شود. اینکه افرادی وجود دارند که معتقد به برابری نیستند و فکر می‌کنند محل کار باید برای برخی مکانی خطرناک باقی بماند. این مسخره است.» حالا باید منتظر بود تا ببینیم که سرنوشت این بازیگر هالیوودی چه خواهد شد؟

قسمت بعدی Deadpool 2:  رده‌ی سنی پایین‌تری را خواهد داشت.

«دیوید لیچ» کارگردان «ددپول 2» که فیلمش دارای درجه سنی بزرگسال بود در مصاحبه با یاهو می‌گوید قسمت بعدی فیلم ممکن است درجه‌ی سنی پایین‌تر از بزرگسال (R) در «دنیای سینمایی مارول» داشته باشد: «این فیلم‌ها با رده‌ی سنی بزرگسال اکران شده بنابراین ممکن است مناسب برند «دنیای سینمایی مارول» نباشد اما نه فیلم لزوماً باید با این درجه ساخته شود و نه دیزنی لزوماً باید به تولید فیلم‌های PG-13 ادامه دهد. فکر می‌کنم با هم کنار خواهیم آمد.»

استودیوی مارول پس از ادغام فاکس قرن بیستم و دیزنی بار دیگر امکان تولید فیلم براساس شخصیت‌های «ددپول»، «چهار شگفت‌انگیز» و «اکس-من» را خواهد داشت. «کوین فایگی» مدیر استودیو مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی این فیلم‌ها را به تأیید رسانده اما لیچ می‌گوید وضعیت «ددپول» همچنان نامشخص است. تابه حالکمپانی مارول  سابقه نداشته است که فیلمی را با درجه سنی R بسازد و فیلم ددپول 2 اولین فیلم مارولی با درجه سنی R بود.

سریال Lord of the Rings چند قسمت خواهد بود؟

بعد از خبر ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها» آنهم بعد از پخش آخرین قسمت این فیلم که چند سال از آن می‌گذرد همه منتظر خبرهای جدیدی از این سریال افسانه ای و احتمالا پر خرج هستند. آمازون به عنوان کمپانی سازنده این سریال تاکنون اطلاعات بسیار ناچیزی از سریال «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) در اختیار هواداران قرار داده و تنها با انتشار ویدیویی کوتاه، نویسندگان این پروژه‌ی 1 میلیارد دلاری را معرفی کرده است. «تام شیپی» یکی از تالکین‌پژوهانی است که نامش در بین اسامی اعلام شده دیده می‌شود. او به تازگی در مصاحبه با یک وبسایت هواداری آلمانی در مورد زمان دقیق وقوع داستان، وفاداری سریال به آثار تالکین و مسائل دیگر اظهار نظر کرده است.

سریال جدید آمازون به «دوران دوم»‌ سرزمین میانه می‌رود که البته 3441 سال به طول می‌انجامد. این مسئله به گفته‌ی «آلبرت چنگ» یکی از مدیران استودیوی تلویزیونی آمازون «می‌تواند موجب ساخته شدن یک سریال بسیار طولانی شود.» وی می‌گوید: «قرار است 20 اپیزود برای فصل اول ساخته شود. بنابراین تا زمانی که تصمیم نگیرند چگونه به پایان می‌رسد، فیملبرداری را آغاز نخواهند کرد.»

رئیس جدید اسکار انتخاب شد

«دیوید رابین» به عنوان رئیس جدید آکادمی علوم و هنرهای متحرک (اسکار) انتخاب شد.

این چهره که در بیش از 100 فیلم مانند مردان سیاه پوش، بیمار انگلیسی و... به عنوان مدیر بازیگران حضور داشته است اولین مدیر بازیگرانی است که در مقام رئیس این آکادمی قرار دارد. او بعد از رئیس قبلی یعنی جان بیلی قرار گرفته است. دیوید رابین که برنده جایزه امی برای بازیگردانی در سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» در سال 2017، «تغییر بازی» در سال 2012 بوده است برای 6 سال مسئول بخش مدیریت بازیگران آکادمی فیلم بوده است.

«دوستان» پربیننده‌ترین سریال در انگلیس

برای دو سال پیاپی سریال دوستان در رسانه‌های VOD بیشترین پخش آن‌لاین را داشته است. این کمدی آمریکایی که سال 1994 شروع شد تا سال 2004 ادامه داشت. این سریال در سال 2018 توسط نتفلیکس خریداری شد و حالا نزدیک دو درصد کل استریم ویدئوهای آمریکایی را صاحب شده است.

واکنش یک کارگردان مکزیکی به توئیت های ضدمهاجرتی ترامپ

گیرمو دل تورو کارگردان برنده اسکار فیلم «شکل آب» در سخنرانی مراسم پیاده روی مشاهیر هالیوود که برای ستاره دار شدن وی برگزار شده بود از مهاجرت مکزیکی‌ها به آمریکا سخن گفت. او همچنین یکی از حقایق زندگی اش را اعلام کرد و گفت: من یک مکزیکی و یک مهاجر هستم. این کارگردان از زمانی که در پیاده روی مشاهیر هالیوود در اختیار وی گذاشته شده بود، نهایت استفاده را کرد تا توجه‌ها را به سیاست‌های نادرست آمریکا در مسئله مهاجرت جلب کند. در این مراسم ستاره شماره 2669 به اسم وی ثبت شد.

به نظر می‌رسد روی صحبت‌های دل تورو با ترامپ بوده است که چندی پیش از حادثه مرگبار تیر اندازی در ال پاسو و دیتون در توئیتر نوشته بود، قانون‌های مهاجرت نیاز به اصلاحات دارد و اگر اصلاح نشود حوادثی مثل این دو اتفاق تراژدی اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هالیوود اخبار اکران سینمای جهان سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود اخبار اکران سینمای جهان سینما هالیوود اخبار اکران سینمای جهان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.

آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرم‌آباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه‌ گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.

آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:
احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، سابقه عضویت در هیئت‌داوران جشنواره‌های مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.
پوران درخشنده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچه‌های ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمی‌زنند» اشاره کرد.
مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقه‌های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.
آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلم‌های مستند «دو ممیز چهل‌ و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.
پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلم‌های مستند «نزدیک‌تر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولی‌ها» است.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.
بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

پیش‌ازاین اسامی داوران دو بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن اعلام شد و داوران دیگر بخش‌ها به‌زودی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • عکس | سالخوردگی مرد مارلبرویی
  • عکس| تیپ و ژست متفاوت عمو پورنگ در کنار بازیگر مشهور سینمای هند
  • عکس| سپیده بازیگر زن سینمای قبل انقلاب بعد مدت‌ها آفتابی شد