Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نیک سرشت مدیرجهادکشاورزی شهر مروست با بیان اینکه شهرمروست یکی از قطب‌های تولید انگور استان است گفت: سیصد هکتار از تاکستان‌های انگور در روستا ترکان و هرابرجان است.

نیک سرشت با بیان فصل برداشت انگور در شهر مروست از تیرماه شروع و تا شهریور ماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از هشت هزار تن انگور با متوسط عملکرد ٢۵ تا ٣٠ تن در هکتار از تاکستان‌های روستای ترکان و هرابرجان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ارقام انگور کشت شده در شهر مروست؛ خلیلی، عسکری، ریش بابا و انگور سیاه است که بیشترین نوع به انگور خلیلی اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی شهر مروست اظهارداشت: انگور برداشت شده به صورت تازه خوری به استان‌های یزد، فارس، کرمان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مازاد آن به صورت کشمش‌های آفتابی و تیزآبی فرآوری شده به بازار مصرف عرضه می شود.

نیک سرشت افزود: در حال حاضر در شهر مروست ٣٠ کارگاه فرآوری انگور فعال است که یک واحد صنعتی است و در تلاش هستیم صنایع فرآوری این محصول در شهر مروست راه اندازی کنیم تا محصولات فرآوری با برند خود شهر مروست به سراسر کشور عرضه شود.

او تصریح کرد: در تلاش هستیم محصول انگور را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد و مدیریت جهادکشاورزی شهر مروست آمادگی همکاری با متقاضیان برای راه اندازی صنایع فرآوری محصول انگور را دارد.

انتهای پیام/ غ

برداشت هشت هزار تن انگور در دهستان ترکان و هرابرجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران

جلال یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی ضمن بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، گفت: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، بیان داشت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۷ سیلوی فعال و ۳ مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6079411

دیگر خبرها

  • کارخانه فرآوری صد‌ها تن انجیر، خرما، انگور و آووکادو را ببینید
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت گندم از مزارع استان بوشهر
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • فرآیند برداشت و فرآوری گران‌ترین قارچ جهان (فیلم)
  • پیرایش باغ های تاکستان در فصل بهار+ فیلم
  • پیرایش باغ های تاکستان در فصل بهار
  • برداشت ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان