Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا در مورد تهدید کشتی‌های تجاری از سوی ایران و همچنین تلاش این کشور برای ایجاد اختلال در سامانه موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) هشدار داد. آمریکا تاکید کرده است که امنیت کشتیرانی در خلیج فارس را تامین می‌کند.    
به گزارش عصر ایران، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرده است که شماری از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در آب‌های خلیج فارس اخیرا از اختلال در سامانه ناوبری جی‌پی‌اس خود خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آمریکا مدعی است که مسئولیت دستکاری و اختلال در سامانه موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning System) بر عهده ایران است.
به نوشته دویچه وله، خبر مربوط به ادعای آمریکا در زمینه تهدید نفتکش‌ها و به مخاطره انداختن تردد شناورها در آب‌های خلیج فارس روز چهارشنبه ۱۶ مرداد (هفتم اوت) از سوی برخی از رسانه‌های آمریکا و از جمله از سوی شبکه خبری "سی‌ان‌ان" منتشر شد.
"سی‌ان‌ان" این خبر را به نقل از مدیریت دریایی وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده است.   این وزارتخانه با اشاره به موارد ناظر بر ایجاد اختلال در سامانه جی‌پی‌اس کشتی‌های تجاری در آب‌های خلیج فارس، به ایران هشدار داده است.

در هشداری که وزارت حمل و نقل آمریکا داده است، از موارد متعددی از جمله توقیف نفتکش بریتانیایی "استینا ایمپرو"سخن رفته است. 
ادعای ایجاد اختلال از جزیره ابوموسی در ادعای اختلال در سامانه ناوبری و موقعیت‌یاب آمده است که ایران با دستکاری و اختلال در سامانه موقعیت‌یاب کشتی‌ها، بر آن است تا این کشتی‌ها را به آب‌های تحت حفاظت خود کشانده و از این طریق دلیلی برای توقیف کشتی‌ها به دست آورد.  
ادعا شده که حتی پیام‌های دستکاری شده و مشکوکی برای شناورها ارسال شده تا باعث خطای آن‌ها در مسیریابی شود. پیام‌هایی که از سوی "منابع نامشخصی" اما در پوشش پیام‌های ناوگان دریایی آمریکا یا متحدان این کشور ارسال شده‌اند.
یکی از فرماندهان ارتش آمریکا در گفتگو با خبرنگار "سی‌ان‌ان" مدعی شده است که ایران مرکز ایجاد اختلال در سامانه موقعیت‌یاب کشتی‌های تجاری را در جزیره ابوموسی نصب کرده است. 
آمریکا مدعی شده است که تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در سامانه ناوبری کشتی‌ها تاثیری بر تردد کشتی‌های جنگی و هواپیماهای این کشور نداشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خلیج فارس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بیمه سلامت علت این اختلال را بروز رسانی سامانه اعلام کرده است مشکلی که گلایه هم استانی ها را به عمراه داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • (ویدیو) رفع اختلال در سامانه نسخه الکترونیک تا پایان هفته
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC