Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، آمار اهداکنندگان خون در استان را منطقی ندانست و گفت: اگر ورودی ما افزایش نداشته باشد طی 7 یا 8 سال آینده با چالش کمبود خون مواجه می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، پژمان صالحی فر امروز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  نیاز به خون و فرآورده های آن مختص گروه خاصی نیست همه افراد جهان به این فرآورده نیاز دارند و در کشور ما هم با شرایط خاص و آمار بالای تصادفات که جزو رتبه های بالای کشور هم هستیم نیاز به آن به شدت احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: حدود 80 درصد مرگ و میر در تصادفات حین انتقال بیمار به بیمارستان و بخاطر خونریزی اتفاق می افتد که اگر این فرآوده در دسترس باشد و به بیمار تزریق شود بدون شک آمار مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار مصرف خون روز به روز افزایش دارد، گفت: به دلیل بالا رفتن بیماریهایی مثل سرطان این امر طبیعی است.

صالحی فر اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم و اهدای خون و تامین این فرآورده را به عنوان دغدغه اجتماعی برای مردم مطرح کنیم تا هر کس در هر جایگاهی قرار دارد این را وظیفه اجتماعی و شرعی خود بداند.

وی بیان داشت: سال گذشته در استان 45 هزار نفر اهداء خون داشتیم و اینکه در یک استان با جمعیت 2 میلیون نفر فقط این تعداد بار اهدای خون را به عهده داشته باشند، منطقی نیست و باید تلاش کنیم این آمار بالا برود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: سالانه ممکن است از این تعداد اهدا کننده به دلایل مختلف ریزش هایی را داشته باشیم و اگر ورودی ما افزایش نداشته باشد طی 7 یا 8 سال آینده با چالش کمبود خون  در استان مواجه می شویم.

وی نیاز به فرآورده های خونی را در تعطیلات تابستان و عید نوروز و ایام سرد سال بیش از سایر زمانهای دیگر اعلام کرد و گفت: در این زمانها با کمبود ذخایر فرآورده های خونی مواجه می شویم.

صالحی فر گفت: نیاز به خون مختص یک زمان خاص نیست و اهدا کنندگان بدانند با اهدای خون می توانند زندگی بخش باشند.

وی در ادامه به تکنولوژی اهدای پلاکت و پلاسمای خون نیز اشاراتی داشت و افزود: این اهدا می تواند به بیماران سرطانی، شیمی درمانی و بیماران پیوندی کمک کند و سالانه جان چندین نفر به این واسطه نجات داده شود.

صالحی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال بازگشایی مرز خسروی قطعی است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود حدود 3 تا 4 میلیون نفر از این مرز خارج شوند لذا باید آمادگی داشته باشیم و خود را مجهز به امکانات لازم کنیم تا هم میزبان خوبی باشیم و هم اجازه ندهیم هیچ کم کاری به اسم کرمانشاه تمام شود.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران دغدغه‌های مردم را دغدغه‌های خود می‌دانند و با عشق در این راه ورود پیدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: خبرنگار می تواند یک بازوی قوی در تامین نیازهای اساسی جامعه باشد.

وی بیان داشت: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند و می‌توانند در جایگاه تصمیم‌سازی قرار گیرند لذا در عرصه تشویق و ترغیب مردم به اهدای خون نیز می توانند نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران و سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیمارستان فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/ تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان

«سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو» با حضور دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضایی، دکتر دهقانی و دکتر حمیدرضا غلامرضایی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حدود ۳۰۰ نفر از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در بیمارستان فرهیختگان گرد هم آمدند.

اهداء عضو در ایران به دو صورت انجام می پذیرد از «اهداء کننده زنده» و «از اهداء کننده مرگ مغزی». اهدای ارزشمندی که در تراز بخشیدن حیات و زندگی به انسانهاست و فراتر از هر بخششی است. سمینار «هماهنگ کنندگان اهدای عضو» تشکیل شده از کسانی هستند که در این مسیر خیر گام برداشته اند و هماهنگی بین اهداء کنندگان عضو و خانواده های آنها را ایجاد و تسهیل می نمایند و که بخش مهمی در فرایند پیوند عضو محسوب می شود.

البته در روزهای آتی نیز در خصوص هماهنگی با گیرندگان اهدا عضو نیز مباحثی ادامه خواهد داشت.

بخش دیگر مربوط به کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران» در روز چهارشنبه قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان نفرولوژی و پیوند کلیه خواهد بود. کسانی که عمر گرانبهای خود را صرف درمان و آموزش و تعلیم و تربیت در این حیطه کرده اند.

در تمامی روزهای این مراسم -تا ۷ اردیبهشت ماه- مسائل علمی و به روز در حوزه های نفرولوژی، اورولوژی، پیوند کلیه در پنل های مختلف توسط اساتید ارائه می شود. شرکت در این همایش رایگان بوده و دارای امتیاز بازآموزی است. افراد برای ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم پزشکی کشور با شناسه بازآموزی ۱۹۸۴۰۶ اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228352 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر