Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@21:22:43 GMT

بازداشت دختر نواز شریف

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۲۰۱۴

بر اساس این گزارش، مقامات مبارزه با فساد در پاکستان امروز پنجشنبه مریم شریف، رهبر مخالفان و دختر نواز شریف، نخست‌وزیر سابق این کشور را بازداشت کردند. او یکی از بلندپایه‌ترین افرادی است که به اتهام اختلاس در پاکستان دستگیر می‌شود.

اخبار بین الملل_ پدر مریم یعنی نواز شریف -که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بود- سال ۲۰۱۸ به سبب فساد به هفت سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموی مریم یعنی شهباز شریف که سر وزیر ایالت پنجاب بود نیز به همراه دیگر خویشاوندانش تحت تحقیق قرار دارد.

بازداشت دختر نواز شریف سبب شد روز پنجشنبه قانون گذاران مخالف، جلسه پارلمان را به نشانه اعتراض ترک کنند.

بیلاوال بوتو، رئیس حزب خلق پاکستان در سخنانی در پارلمان گفت: "امروز در پاکستان جدید، خانم مریم نواز بدون هیچ گونه محکومیتی دستگیر شد و من به همین دلیل پارلمان را ترک می‌کنم. "

دستگیری مریم شریف در شهر لاهور در شرق پاکستان یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات، مفتاح اسماعیل وزیر دارایی سابق و از وفاداران به خانواده شریف را به اتهام اختلاس دستگیر کردند.

صادق خاقان عباسی، نخست وزیر سابق و آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق پاکستان نیز ماه گذشته دستگیر شدند.

در پاکستان سیاست مداران به صورت منظم به سوء استفاده یا سرقت وجوه دولتی یا خارج کردن پول از این کشور متهم می‌شوند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از به راه انداختن کمپینی علیه اختلاس در انتخابات به پیروزی رسید.

عمران خان از زمان به قدرت رسیدن در پاکستان، برای ایجاد ثبات در اقتصاد این کشور تلاش کرده است، اقتصادی که با تورم شدید، کاهش ارزش پول ملی، روپیه و کسری شدید بودجه مواجه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پاکستان نواز شریف حبس قانون خانواده رئیس جمهور سرقت پول انتخابات اقتصاد تورم بودجه آصف علی زرداری پاکستان پول حبس نواز شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

به گزارش ایرنا، این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

این اولین باری که نیست که آرژانتین با طرح ادعا‌های بی‌اساس علیه مسئولان کشورمان تلاش می‌کند به دیگر کشور‌های میزبان مسئولان ایرانی فشار بیاورد.

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین در اقدامی خصمانه ایران را مقصر بمب گذاری سال ۱۹۹۴ دانست و از آن زمان تاکنون مسئولان کشورمان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی (فیلم)
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد