Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا ابراز نگرانی کرد. ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه با انتشار بیانه‌ای از شدت گرفتن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا ابراز نگرانی کرد و این تحریم‌ها را تهدیدی جدی برای امنیت غذایی و سلامت مردم ونزوئلا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه خود تصریح کرد: «من بابت تأثیرات شدید بالقوه تحریم‌های یکجانبه‌ جدیدی که این هفته از سوی آمریکا علیه ونزوئلا وضع شد، عمیقاً نگرانم. این تحریم‌ها بسیار گسترده‌اند و در آنها تمهیداتی به‌منظور کاهش اثرات منفی بر آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ونزوئلا در نظر گرفته نشده است.»

وی افزود: «نگرانم که مبادا این تحریم‌ها تأثیرات وسیعی بر حقوق مردم ونزوئلا به‌ویژه در حوزه غذا و سلامت داشته باشند، زیرا ونزوئلا کشوری است که با کمبودهای شدیدی در زمینه کالاهای اساسی مواجه هست.»

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در راستای افزایش فشار بر دولت نیکلاس مادورو، دستور داد کلیه دارایی‌ها دولت ونزوئلا در آمریکا توقیف شود. آمریکا پیش از این نیز تحریم‌های متعددی را علیه افراد،‌ شرکت‌ها و نهادهای ونزوئلایی وضع کرده بود.

دستور ترامپ برای توقیف کلیه اموال و دارایی‌های دولت ونزوئلاآمریکا فرمانده نیروهای ویژه پلیس ونزوئلا را تحریم کرد

آمریکا و متحدانش خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به‌رسمیت شناخته و تلاش می‌کنند با سرنگون کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو، وی را در ونزوئلا به قدرت برساند.

در حالی که مذاکرات بین دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای کاهش تنش‌های سیاسی در این کشور همچنان در جریان است، آمریکا سعی دارد با اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت قانونی ونزوئلا و متهم کردن آن به فساد مالی، موقعیت گروههای تحت حمایت خود را در مذاکرات بهبود بخشد.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" سازمان ملل ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا سازمان ملل ونزوئلا اخبار آمریکا سازمان ملل ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!

به‌دنبال عدم موافقت ایکس با حذف ویدیوهای مربوط به یک حمله در سیدنی، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را یک «میلیاردر متکبر» نامید.

به گزارش دیجیاتو، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدیو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را یک حمله تروریستی خوانده است، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که آقای ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک در این‌ باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا]تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس]تنها پلتفرم راستگو است.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسیر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد