Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@00:16:36 GMT

خواص مارچوبه؛ این خوردنی لاکچری!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۴۳۱۲

خواص مارچوبه؛ این خوردنی لاکچری!

رویداد۲۴ در چند قسمت اخیر سریال «هیولا» تازه‌ترین اثر مهران مدیری، شوخی‌های متعددی با مارچوبه به عنوان یک خوراکی لاکچری می‌شود. خوراکی که آدم‌ها با مصرف آن به هم فخر می‌فروشند، اما این ماده غذایی و خواصش را کمتر می‌شناسیم.

مارچوبه با نام علمی Asparagus بومی مناطق اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیاست. مارچوبه سرشار از مواد معدنی، ویتامین K، فولات، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های B ۱، A (تیامین)، B ۲ (ریبوفلاوین)، B ۳ (نیاسین)، B ۵ (اسید پانتوتنیک)، B ۶، ویتامین C و ویتامین E است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارچوبه به‌دلیل این‌که کلسترول ندارد، خوراکی کم کالری محسوب می‌شود و با وجود این سدیم بسیار کمی دارد.

این گیاه خواص درمانی زیادی دارد از جمله:

کاهش فشارخون

مارچوبه حاوی کوئرستین، ایزورامتین و کامفرول است. این مواد از فشار خون می‌کاهد و باعث درمان التهاب می‌شود.

مارچوبه به‌دلیل وجود ویتامین‌های B، مقدار هوموسیستئین بدن را در سطح مطلوب نگه می‌دارد.

کمبود ویتامین B در بدن باعث بالا رفتن سطح هوموسیستئین و افزایش خطر صدمه به رگ‌های خونی می‌شود. این وضعیت موجب تشکیل لخته خون در عروق سیاهرگی، تصلب شرایین و دیگر اختلال‌های قلبی می‌شود. افزون براین، ویتامین B، سوخت و ساز نشاسته و قند در بدن را تضمین و بدین وسیله قند خون را کنترل می‌کند. مارچوبه، منبعی عالی از فولات (B ۹) است.

مصرف فقط نصف فنجان مارچوبه، ۳۴درصد از نیاز یک فرد بزرگ سال و ۲۲ درصد از نیاز روزانه مادر باردار را برطرف می‌کند. فولات ماده مغذی مهمی است که به تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند و با تولید DNA در رشد و نمو مؤثر است.

بهبود افسردگی

وجود مواد مغذی در مارچوبه، به مبارزه با افسردگی، خستگی و کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند.

مارچوبه حاوی مقادیر مهمی اینولین است. اینولین معروف به پری بیوتیک، نوعی کربوهیدرات پیچیده است. اینولین به جذب مواد مغذی در بدن کمک می‌کند و از خطر ابتلا به سرطان معده و حساسیت‌ها می‌کاهد. مارچوبه با بهبود مقدار ترشح انسولین، باعث درمان دیابت می‌شود.

کمک به بینایی

مارچوبه، منبع خوبی از ویتامین A است که برای سلامت بینایی ضروری است، این ماده به‌دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان از شبکیه چشم در برابر رادیکال‌های بدون اکسیژن، محافظت می‌کند.

گیاه ادرار آور

مارچوبه، گیاهی ادرارآور است و حجم ادرار را افزایش می‌دهد و بدین ترتیب باعث سم زدایی و بیرون راندن سموم از بدن می‌شود.

این خوراکی به افزایش حافظه کمک می‌کند، تولید استروژن را افزایش می‌دهد و باعث تجدید حیات و آرام بخشی سیستم عصبی می‌شود.

از بین بردن لکه‌های پوستی

یکی دیگر از مزایای استفاده از مارچوبه در رژیم غذایی شما این است که لکه‌های پوستی مانند آثار آکنه، جوش‌ها و علایم دیگر را کاهش می‌دهد و این مزیت مارچوبه به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های ویتامین c و ویتامین e در آن است. این آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند بنابراین علایم پیری راکاهش می‌دهند.

منبع: روزنامه خراسان برچسب ها: رویداد24 ، مارچوبه ، خواص مارچوبه ، سلامت ، خواص درمانی مارچوبه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مارچوبه خواص مارچوبه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی به کلانتری 122 دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛  برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که 3 تخته فرش ابریشم، 2 تخته تابلو فرش، 2 عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی 4 میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را بر انگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با 3 نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه 3 مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

متهمان که در جریان بازجویی‌‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود 8 سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و 2 نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلید‌ها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان 20 روز، 6 مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ضرغامی : خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است / بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟