Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@17:05:06 GMT

صعود «ایکس لارج» با سحر قریشی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۴۵۳۳

 اکران سینمای ایران در حالی این هفته پیگیری شد که فیلم سینمایی «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی در جایگاه دومین فیلم پرفروش قرار گرفت، «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی شروع قابل قبولی را در گیشه داشت و دو فیلم «قسم» محسن تنابنده و «قصر شیرین» رضا میرکریمی هم هفته خوبی را پشت سر گذاشتند.

اخبار فرهنگ و هنر-مرداد در حالی به نیمه خود رسید که سینمای ایران افت جدی فروش را نسبت به چند هفته اخیر تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو فیلم تازه به چرخه اکران اضافه شدند تا وارد رقابتی سخت در این روزها باسایر آثار روی پرده شوند.
«جانان» ساخته کامران قدکچیان و «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی تازه‌های اکران هستند که از روز چهارشنبه ۱۶ مرداد روی پرده رفتند. در یک نگاه به گیشه این هفته باز هم نام «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در صدر به چشم می‌خورد.

اما در این هفته درآمد سینما از فروش فیلم‌ها چقدر بوده است؟

افت فروش سینما به زیر پنج میلیارد
در این هفته فروش سینمای ایران به پنج میلیارد تومان نرسید و با چهار میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان به کار خود پایان داد که البته دو میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان از این فروش به شهر تهران اختصاص داشته است.


این در حالیست که سینمای ایران در هفته گذشته با افزایش نه چندان مشهودی به پنج میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان رسیده بود که باز هم این روند صعودی دوامی نداشت و با یک سقوط ملایم همراه شد.

با این حال ۴۱۷ هزار و ۹۱۲ نفر در هفته‌ای که به روز پایانی اش رسیدم در سینماهای کشور به تماشای فیلم‌ها نشستند که وقتی با هفته گذشته مقایسه می‌کنیم نزدیک به ۷۰ هزار نفر کاهش داشتند. البته ۱۹۲ هزار و ۸۳۱ نفر از این تعداد تماشاگر اهل تهران بودند.

بهتر از فروش سینمای ایران که هر لحظه بالا و پایین می شود فارغ شویم و به سراغ تازه‌های اکران برویم که چهره‌های سرشناسی را به سینما بازگرداندند.

ایده اصلی خوب شروع کرد؛ جانان بد
فیلم سینمایی «جانان» ساخته کامران قدکچیان که از بازی امین حیایی بهره برده است، فیلمی اجتماعی است که داستانی عاشقانه را به تصویر کشیده است، عشقی ناب از گذشته‌های دور.

در این فیلم بازیگران دیگری چون مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه خواه و... به ایفای نقش می‌پردازند.

«جانان» در دو روز نخستی که روی پرده رفته است نتوانسته آنطور که باید و شاید موفق ظاهر شود و تنها ۱۰ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان فروخته است، اما قضاوت درباره شکست یا موفقیت این فیلم در گیشه را باید به زمان دیگری موکول کرد؛ الان بهتر است سری به دیگر فیلم جدید روی پرده بزنیم، «ایده اصلی».

آزیتا موگویی تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش را نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآورد، فیلمی که درباره راه اندازی یک پروژه بزرگ با همکاری ایران و اسپانیا در جنوب ایران ساخته شده است و داستان طمع افراد مختلف برای پیروزی در این مناقصه را روایت می‌کند.

فیلم ایده اصلی
بهرام رادان، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مهرداد صدیقیان و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «ایده اصلی» را تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی که دارای محبوبیت قابل قبولی میان مخاطبان سینما هستند و این مسئله می‌تواند به موفقیت این فیلم در اکران حسابی کمک کند.

فیلم موگویی در دو روز نخست اکرانش توانست ۱۰۱ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان فروش داشته باشد که برای شروع میزان مناسبی به شمار می‌آید.

هفته خوب قسم و قصر شیرین؛ ناکامی سرکوب
دیگر نوبت به فیلم‌های دیگر روی پرده می‌رسد، جایی که «قصر شیرین» تازه‌ترین ساخته سیدرضا میرکریمی توانسته با فروش ۵۱۴ میلیون و ۲۶۹ هزار تومانی، تکانی اساسی به جایگاه خود در گیشه بدهد و در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش هفته قرار بگیرد و در فروش کلی از مرز یک میلیارد تومان گذر کند.

از طرف دیگر «قسم» ساخته محسن تنابنده که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد، این هفته ۳۰۵ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان فروخت که با توجه به افت کلی میزان فروش هفتگی، رکورد بدی برای این فیلم به شمار نمی‌آید.

فیلمی که این روزها حسابی با سانسور مهناز افشار از تیزرهای تلویزیونی و یا حذف بخش پیام های تصویری‌اش در اکران‌های مردمی جنجالی شده و واکنش‌های کنایه‌آمیز و البته بعضا تند تنابنده را هم به همراه داشته است.
 

فیلم قسم
«زهرمار» جواد رضویان هم در این هفته عملکرد بدی در گیشه نداشت و توانست ۳۴۲ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان عایدی داشته باشد تا در آستانه ثبت فروش پنج میلیارد تومانی قرار بگیرد.

و اما «سرکوب» نخستین ساخته سینمایی رضا گوران، این فیلم در دومین هفته نمایشش در سینماهای سراسر کشور هم نتوانست آنطور که باید مورد توجه قرار بگیرد و مخاطبان سینما را مجاب به تماشا کند، در حالیکه از بازی چهره‌هایی چون باران کوثری و سارا بهرامی هم بهره برده است.

«سرکوب» این هفته تنها ۱۸۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان فروخت که فروش قابل قبولی در سینمای امروز برای چنین فیلمی به شمار نمی‌آید.

صدرنشینان گیشه تسلیم نمی‌شوند/ ایکس لارج حسابی می‌تازد
سر زدن به صدر گیشه سینما در چند هفته اخیر حسابی به امری تکراری تبدیل شده است که دیگر از جذابیتی هم برخوردار نیست، چرا ترکیب صدر مدت‌هاست که تغییری نکرده و هر هفته فیلم‌های مشابهی را تنها با تغییر اندکی در میزان فروششان در آن بالا می‌بینیم.

در این هفته هم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با ۶۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان در صدر گیشه نشست که مسلما نسبت به هفته گذشته فروش کمتری را تجربه کرده است.

«تگزاس ۲» که قسمت سومش هم به زودی مقابل دوربین می رود، گویا هر چه به روزهای پایانی اکرانش نزدیک می‌شود رکوردهای فروش بیشتری را از خود به جای می‌گذارد، چرا که این هفته هم از پس «سرخپوست» نیما جاویدی برآمد و توانست سومین فیلم پرفروش با ۶۰۷ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان باشد.

اما این هفته «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی باز هم غافلگیرمان کرد و تنها فیلمی بود که نسبت به هفته گذشته یک پله بالا آمد و خود را به جایگاه دومین فیلم پرفروش هفته رساند. این فیلم با بازی اکبر عبدی، سحر قریشی، یوسف تیموری، علی صادقی و بهاره رهنما ۶۱۶ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان فروخت و اختلاف کمی با «شبی که ماه کامل شد» داشت.
 

فیلم ایکس لارج
«سرخپوست» هم گویا به سرنوشت «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی دچار و سیر نزولی فروشش آغاز شده است، چرا که برای دومین هفته متوالی افت جدی را تجربه کرد. این فیلم تنها ۴۲۷ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان این هفته فروخته است.
در ادامه جزییات فروش هفتگی و کلی فیلم‌های روی پرده را به صورت تفکیک شده از تاریخ جمعه ۱۱ مرداد تا صبح روز ۱۸ مرداد مشاهده می‌کنید. (آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: باران کوثری سینمای ایران فروش سینمای ایران فیلم سینمایی سحر قریشی ایکس لارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، تصویب احتمالی قانونی توسط کنگره آمریکا که مالک چینی «تیک‌تاک» را موظف به فروش آن در ایالات متحده می‌کند، یک پرونده مبسوط از جریان «واشنگتن در برابر تیک‌تاک» را می‌بندد.   تصویب این قانون همچنین پرونده جدیدی را باز می‌کند که می‌تواند به همان اندازه طولانی شود.   مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه تصویب کرد که اگر «تیک‌تاک» روابط خود را با چین قطع نکند، این شبکه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.   این مصوبه بخشی از لوایحی است که بر اساس آن، آمریکا ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان کمک مالی خواهد کرد. به این ترتیب احتمالاً این ممنوعیت هفته آینده با تصویب مجلس سنا و امضای رئیس‌جمهور این کشور به قانون تبدیل شود.   نکته قابل توجه درباره تصویب محدودیت «تیک‌تاک» در کنگره آمریکا این است که زمانی که این لایحه به قانون تبدیل شود، «تیک‌تاک» به سادگی از دستگاه میلیون‌ها کاربر محو نمی‌شود. جریان مبارزه «تیک‌تاک» برای باقی ماندن در آمریکا تحت مالکیت شرکت «بایت دنس» از کنگره و سازمان‌های نظارتی به دادگاه‌ها منتقل می‌شود.   این لایحه به شرکت چینی «بایت دنس» تا یک سال فرصت می‌دهد که برای «تیک‌تاک» خریدار آمریکایی پیدا کند یا با ممنوعیت مواجه شود.   دولت چین تاکید کرده که با هرگونه فروش اجباری «تیک تاک» مقابله خواهد کرد.   حامیان تجارت آزاد نگرانند که این قانون بتواند زمینه را برای سایر کشور‌ها ایجاد کند تا شرکت‌های فناوری آمریکایی را ملزم به فروش فعالیت‌های محلی خود کنند.   کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مدت‌هاست که هشدار داده‌اند که اطلاعات کاربران آمریکایی «تیک‌تاک» می‌تواند توسط مقامات چینی جمع‌آوری شود و چین می‌تواند از این شبکه اجتماعی به عنوان یک کانال تبلیغاتی در بحران‌های آینده استفاده کند.   در سال ۲۰۲۰ ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا جنبش «ممنوع کردن تیک‌تاک» را با یک فرمان اجرایی آغاز کرد.   این موضوع در دادگاه پایه‌گذاری شد، اما «تیک‌تاک» تاکید کرد که از حریم خصوصی کاربران آمریکایی خود با ذخیره کردن تمام داده‌هایشان در «اوراکل» تگزاس محافظت کند.   با این حال گزارش‌هایی مبنی بر این که داده‌های کاربران آمریکایی در دسترس کارمندان «بایت دنس» در چین و شاید خود پکن است، منتشر شد. این گزارش‌ها عنوان می‌کردند که طبق قوانین، چین می‌تواند شرکت‌های محلی را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌ها با دولت کند.   «تیک‌تاک»، اما بار‌ها اعلام کرد که دولت چین به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی ندارد.   چالش‌های قانونی قانون جدید حالا نه تنها شرکت «بایت دنس»، بلکه کاربران و شرکای «تیک‌تاک» در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.   «تیک‌تاک» ماه گذشته از کاربران خود خواست با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تماس بگیرند و به قانون پیشنهادی مبنی بر اجبار فروش اعتراض کنند. این کار خشم اعضای کنگره را در پی داشت.   برنامه اشتراک‌گذاری ویدئوی «تیک‌تاک» در آمریکا بسیار محبوب است و کاربران متعددی دارد.   این شرکت اعلام کرده که ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در آمریکا دارد و بین ۱۶ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ درآمد کسب کرده است.   سخنگوی «تیک‌تاک» در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه استفاده می‌کند تا بار دیگر لایحه محدودیتی را که آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را پایمال و ۷ میلیون کسب و کار را نابود کند. بستن سکویی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • با اتفاقات پرماجرای هفته بیست و هشتم لیگ آزادگان
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!