Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:24:29 GMT

کلایی:سال ۱۴۰۰ خط سه قطار شهری را به پایان می‌رسانیم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۶۵۷۳

کلایی:سال ۱۴۰۰ خط سه قطار شهری را به پایان می‌رسانیم

 ادامه مسیر خط دو قطار شهری از ایستگاه شریعتی تا شهید کاوه و همچنین عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمدرضا کلایی، شهردار مشهد رسما افتتاح و آغاز شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کلایی صبح امروز در افتتاح ادامه مسیر خط ۲ و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد، اظهار کرد: طول مترو شهر مشهد حدود ۸۳ کیلومتر است و امروز با افتتاح ایستگاه کاوه، نیمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اهمیت افتتاح این ایستگاه در جذب بالای مسافر در مناطق جنوب مشهد بوده که دارای جمعیت بالایی است و درواقع مخاطب اصلی مترو محسوب می‌شوند. ما حدود یک سال و نیم گذشته وعده‌ای دادیم مبنی بر اینکه در پایان تیرماه سال جاری به ایستگاه پایانی خط یک مترو برسیم این درحالی بود که در شرایط تحریم قرار داشتیم و اقتصاد کشور در تلاطم زیادی بود. با وجود همه این موارد تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این پروژه به نتیجه برسد.
تا ۱۴۰۰ خط سه قطار شهری را به پایان می‌رسانیم
کلایی ادامه داد: ارزش این پروژه به قیمت امروز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۰ خط سه را در قطعه چهار به پایان برسانیم. اهمیت این طرح افزون بر اتصال خط یک و دو قطار شهری به یکدیگر بوده مناطق مرکزی شهر و حرم مطهر را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ چراکه حل مثلث ترافیکی شهر در گرو ایجاد یک حق انتخاب بهتر برای حمل ونقل عمومی برای هسته مرکزی شهر مشهد قرار دارد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای این کار نیازمند کمک همه هستیم. گفتنی است که در این راستا ریاست سازمان شهرداری‌ها همکاری‌های خوبی با ما داشتند، ما نیز منابع مورد نیاز پیمانکار را برای تحقق این طرح فراهم خواهیم کرد. درواقع در این زمینه معضلات فنی وجود ندارد و در تامین مالی نیز شرایط مناسبی فراهم هست؛ بنابراین تلاش داریم این خط به بهره برداری برسد. 
سرمایه‌گذاری در مترو و حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری، مهمترین مظهر عدالت شهری است
کلایی گفت: باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری بر مترو و حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری، مهمترین مظهر عدالت شهری است. از آنجاکه شورای پنجم نیز به دنبال عدالت شهری است نظم، همسانی و.. می‌تواند ایجادکننده عدالت شود. از سویی دیگر در طول سفر، مترو حکم یک رسانه را دارد که می‌توان پیام‌ها و آموزش‌های مختلف و نکاتی که نیاز است در زندگی شهری موردتوجه قرار گیرد را برای مردم فراهم کنیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حرم مطهر حمل و نقل سرمایه گذاری مترو معاون اول رئیس جمهور قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی

تین نیوز

ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط 7 مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می رسد.

نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط ۷، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان ۵ الی ۸ دقیقه فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع 1700 متر دیگر به طول مسیر در حال بهره برداری فعلی اضافه خواهد شد.

لطفی در ادامه به اهمیت بهره برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاه های شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می آید.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت های خود گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران