Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار ۳۴۹.۴ میلیون متر مکعب آب از رودخانه مارون زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس برای مصارف کهگیلویه تخصیص یافت. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، علی داودی‌مهر در بازدید از پروژه‌ آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای اولین بار 349.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیون متر مکعب آب از رودخانه مارون زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس برای مصارف کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه از این میزان 49 میلوین متر مکعب مختص پروژه دهدشت غربی است، عنوان کرد: این میزان تخصیص آب برای حوزه‌های مختلف اعم از شرب، صنعت و کشاورزی پیش بینی شده است.

داودی‌مهر با اشاره به اینکه در دهدشت و سوق با بحث تنش آبی در شرایط کم بارشی روبه‌رو هستیم، ابراز کرد: آبرسانی به 4 شهر و 350 روستای مسیر در حوزه کهگیلویه بزرگ در دست اقدام بوده و با جدیت پیگیر به سرانجام رسیدن این پروژه هستیم.

قرارگاه خاتم‌ ساخت محور جدید پلدختر-خرم‌آباد را آغاز کرداردبیل|پروژه‌‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هفته دولت افتتاح می‌شودمحرومیت در قلب صنعت نفت خوزستان؛ مردم ‌غیزانیه هنوز ‌"آب، جاده، مدرسه و بهداشت مناسب‌" ندارند+ تصاویر

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اجرا، تکمیل و بهره برداری از این پروژه باسامانه انتقالی 80 کیلومتر با افق جمعیتی حتی 250 هزار نفری در 15 سال اینده شاهد برطرف شدن تنش آبی هستیم.

داودی‌مهر قرارداد اولیه این طرح را 175میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی 22 درصدی این پروژه رضایت بخش نیست و البته مشکلات اعتباری، نوسان قیمت‌ها و همچنین معارضات در این وضعیت نقش دارند.

وی تصریح کرد:در پروژه آبرسانی دهدشت غربی با دو خط انتقال آب مارون از سرشاخه ایدنک انجام شده که با توجه به 5 هزار هکتار اراضی تحت پوشش در فاز اول آب دو هزار هکتار از آنها را تامین کنیم.

داودی‌مهر خاطرنشان کرد: آبرسانی به شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه و اضافه شده به پروژه آبرسانی به 4 شهر در دستور کار بوده و امیدوارم اجرایی شود.

انتهای پیام/ ت

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروههای نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود. - اخبار سیاسی -

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروههای نداجا در آبهای بین المللی اظهار داشت: ناوگروههای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشورهای دیگر نیز حفاظت کنیم.

دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده  و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند.

دریادار ایرانی گفت: ان شاالله دولت های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است