Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «مسعود شریعتی»  رفع موانع ازدواج با همکاری سایر دستگاه‌ها و سمن‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و اظهار کرد: مردم با حضور در این نمایشگاه میتوانند به اولویت‌های لازم برای ازدواج پی ببرند چرا که در گذشته، خواستگاه جوانان در بحث ازدواج بویژه تامین نیازهای مادی این امر مانند جهیزیه، خانه و سرپناه و اشتغال آن‌ها در حوزه ازدواج، به عنوان موانع تلقی میشد اما اکنون متوجه می‌شویم که برخی از افراد به رغم برخورداری از شغل مناسب و مسکن باز هم در امر ازدواج با مشکل روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول برنامه‌های مختلفی مانند نیاز به آگاه‌سازی و فضای مشاوره و همچنین اشرافیت علمی و اطلاعاتی خانواده‌ها را از مهمترین ضرورت‌های ازدواج خواند و گفت: هر چند که مباحث مادی هم بسیار موثر و تاثیرگذار هستند اما مهمتر از این مسئله، مشاوره دادن به جوانان و خانواده‌های آن‌ها اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی فکری، ذهنی و فرهنگی در بحث مشاوره‌های قبل از ازدواج، بهتر از گذشته وحتی در زمان ازدواج اتفاق میفتد، گفت: اگر زمان آموزش به زمانی پس از تامین همه مسائل مادی فرزندان موکول شود، ممکن است که بعد از مشاوره سن یادگیری، اثرگذاری و ایجاد ذهنیت پایدار و در دسترس دیرتر اتفاق بیفتد و نتواند جایگاه و نقش خود را ایفا کند.

این مسئول برگزاری کم نظیر این نمایشگاه در یزد را مختص محور فرهنگی و آموزشی آن دانست و گفت: موضوع اصلی این برنامه، جهیزیه و تامین لوازم زندگی زوجین نیست بلکه گاها در ذهن مراجعه کنندگان مسائل روانشناختی، فکری، سازنده و حتی باورهای غلطی شکل میگیرد که میتوان با ابزار آموزش و البته از راه اقدامات سمن ها برطرف کرد.

وی در مورد نقش سمن ها خاطرنشان کرد: سمن‌های مختلف با ورود در بحث‌های متنوع مرتبط با ازدواج و چگونگی پیوند راهکار مورد قبول آن را پیدا کنند.

شریعتی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در حوزه جوانان اظهار کرد: مهمترین معضل این قشر، آمادگی لازم برای ورود به زندگی هم از سوی زوجین و هم از جانب خانواده‌هاست که این مشکل با آگاهی دادن و استفاده از ظرفیت مشاوره‌های مطلوب ازدواج حتی در مقطع دوم دبیرستان، دانشجویان، آستانه ازدواج و حتی بعد از آن را با خانواده هایشان قابل کنترل است.

وی افزود: متاسفانه امروزه، ذهنیتی که شکل گرفته از عدم اگاهی کامل خانواده هاست که منجر به لجاجت و پافشاری بر یک مقوله و نپذیرفتن آن از سوی فرزندان شود که این اتفاق در خانواده‌ها به دلیل مشاوره نگرفتن است و از طرفی نااگاهی منجر به از هم پاشیدگی ان می‌شود در این راستا ضروری است تاجوانان به این باور برسند که مسیر زندگی را با همسرگزینی شروع کنند و ادامه دهند و مباحث مادی و فرهنگی پیش پا افتاده را مد نظر قرار ندهند.

وی ادامه داد: در بحث بعدی خانواده ها باید این فرهنگ بر ان‌ها غالب شود تا تاثیر قابل توجهی بگذارد ولی مباحث دیگری نیز پس از فرهنگی در اولویت قرار دارند که این مباحث شامل درامد ثابت و پایدار، اشتغال، سرپناه حداقلی تحت عنوان مسکن جوانان و بعد وسایل زندگی و جهیزیه ها در سطح استان، مهم هستند.

وی تصریح کرد: البته فعالیت‌های شکل گرفته در زمینه نمایشگاه میتواند سرعت دهنده آموزش های مذکور باشد.

شریعتی از تخصیص اعتبار خاص دولت به زمینه مشاوره‌های قبل از ازدواج خبرداد و گفت: این اموزش ها به طور رایگان شامل مراحل قبل از ازدواج و زمان حین ازدواج به منظور تشکیل و تداوم زندگی شده چرا که همه اتفاقات بد مربوط به طلاق، در سه سال و پنج سال اول زندگی است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج خانواده زندگی مشترک ورزش و جوانان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عبدالحسینی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده افزود: محرومیت‌های استان ما نسبت به کشور بیشتر است و سه هزار نفر از جوانان ما در صف پرداخت وام ازدواج هستند.

وی بیان داشت: به دلیل مرکزیت شهرستان بویراحمد، بخش قابل‌توجهی از جمعیت، جوان استان و موضوعات مبتلا به جوانان در این شهرستان است اما در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات به این امر توجه نمی‌شود.

عبدالحسینی تصریح کرد: ۱۹ خرداد ماه شروع هفته ازدواج است و بهانه‌ای برای اینکه تمرکز بهتری بر روی فرآیند ازدواج داشته باشیم.

وی افزود: ما در حوزه جوانان شش موضوع اصلی ازدواج، اشتغال، هویت دینی و ملی، نشاط اجتماعی، مسائل اجتماعی و مسکن را داریم.

عبدالحسینی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در حال حاضر مسئله ازدواج جوانان است که با پرداخت تسهیلات، مشکلات در این راستا کمتر می‌شود اما بعضی از بانک‌های ما در پرداخت تسهیلات ازدواج کم کاری می‌کنند در صورتی که بودجه برای این امر بودجه مشخصی است.

کد خبر 6087725

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی