Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت کشور قرقیزستان خبر بازداشت الماس‌بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را تأیید کرد.

در پی یورش نیروهای انتظامی به سکونتگاه آتامبایف، در حومه پایتخت قرقیزستان که شامگاه چهارشنبه گذشته، ۱۶ مرداد، رخ داد، موجی از ناآرامی به راه افتاد که به درگیری خونین میان حامیان رئیس‌جمهوری پیشین و نیروهای انتظامی انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش‌ها، نیروهای انتظامی و امنیتی با تجهیزات ویژه به روستای «کوی تاش» در حومه بیشکک حمله کرده و برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

در ساعت‌های نخست حمله پلیس و آغاز درگیری‌ها از سرنوشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان خبر موثقی منتشر نشده بود و در مورد ورود نیروهای امنیتی به سکونتگاه او خبرهای ضد و نقیضی منتشر می‌شد. منابع خبری سرانجام به نقل از مقام‌های دولتی گزارش دادند که آتامبایف دستگیر شده است. برخی نیز گفته‌اند که او خود را تسلیم کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای پلیس در حمله نخست خود موفق به ورود به سکونتگاه آتامبایف نشدند. این در حالی است که گفته می‌شود عملیات پلیس بسیار گسترده بوده و هنگام حمله نه تنها ارتباط تلفنی و اینترنتی در روستای کوی تاش بلکه برق منطقه نیز قطع شده بود.

بر پایه گزارش‌های رسمی در درگیری‌های اخیر دست‌کم ۵۰ تن مجروح شده‌اند. برخی منابع به نقل از وزارت بهداشت قرقیزستان این تعداد را تا ۸۰ تن اعلام کرده‌اند. یک مأمور پلیس کشته شده و حال یک مأمور دیگر وخیم گزارش شده است.

الماس‌بیگ آتامبایف از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس‌جمهوری قرقیزستان بود و پس از خاتمه این دوره شش ساله مطابق قانون اجازه نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری را نداشت.

رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان به فساد مالی، اختلاس در پروژه مدرن‌سازی مرکز انرژی بیشکک و زمین‌خواری متهم شده است. پس از لغو مصونیت او در پارلمان قرقیزستان که چندی پیش رخ داد، دادستانی رسیدگی به پرونده این اتهام‌ها را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 451014 برچسب‌ها قرقیزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از رژه مقتدرانه ارتش در لرستان + فیلم

مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرارسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان یادآور روزی بزرگ و برگ زرین دیگری در تاریخ شکوهمند و پر افتخار انقلاب اسلامی است که با درایت ودوراندیشی حکیمانه و پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از فتنه شیطانی دشمنان ایران اسلامی و توطئه ضدانقلاب در انحلال و تضعیف ارتش جلوگیری و نقطه عطفی در تحول، بالندگی و حضور پرقدرت و انقلابی ارتشیان دلاور و شجاع در همراهی با ملت بزرگ ایران نظام اسلامی رقم خورد.

 مروری دقیق بر نقش‌آفرینی‌های سراسر افتخار، مجاهدانه و مخلصانه ارتش بصیر و انقلابی  در عرصه‌های گوناگون دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور و حضور تعیین‌کننده در مقابله با توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب و استکبار جهانی عمق نگاه راهبردی و مدبرانه امام راحل (ره) در صدور پیام تاریخی فروردین ماه 1358 در حفظ و تقویت ارتش را بیش از پیش آشکار می‌سازد به گونه‌ای که اگر فداکاری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های نیرو‌های مسلح و مجموعه دفاعی کشور به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران نبود چه بسا امروز انقلاب اسلامی سرنوشت دیگری داشت.
امروز همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح ارتش استان لرستان از محل لشگر 84  خرم‌آباد با حضور  فرماندهان ارشد نظامی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد.

در این مراسم نیروهای ارتش استان لرستان ضمن برپایی رژه‌ای هماهنگ، گوشه‌هایی از توانمندی‌های نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس | عامل تهدید بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • گزارش تسنیم از رژه مقتدرانه ارتش در لرستان + فیلم
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال