Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که با انجمن ملی سلاح این کشور درباره قوانین حمل اسلحه رایزنی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -جمعه- اعلام کرده است که در مورد قوانین حمل سلاح با انجمن ملی اسلحه کشورش گفت‌وگو کرده است.

وی اعلام کرد که گفت‌وگوهای سازنده‌ای با رهبران کنگره نمایندگان و مجلس سنا در مورد این قوانین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ همچنین گفته است: «سلاح نباید در دست افراد خطرناک یا بیماران روانی باشد. من حامی قانون حق حمل سلاح که در قانون اساسی نیز به رسمیت شناخته شده است، هستم». برچسب ها: ترامپ ، انجمن ملی اسلحه آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ انجمن ملی اسلحه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد

یک بمب افکن B-۵۲ نیروی هوایی ایالات متحده هفته گذشته در گوام با یک همراه بسیار جذاب دیده شد: یک نسخه واقعی از موشک هایپرسونیک هوا پرتاب واکنش سریع با نام کامل AGM-۱۸۳A Air-Launched Rapid Response Weapon (ARRW).

به گزارش روزیاتو، گمان می‌رود که این بمب افکن در آخرین تست سری این موشک شرکت داشته که ظاهراً دیگر انجام شده است. ARRW یکی از چندین سلاح با برد بیش از ۵ ماخ بود که توسط پنتاگون دنبال می‌شد و اگر چه اخیراً کنسل شده است، اما وزارت دفاع همچنان تست هایش را به پایان رساند تا داده هایش که برای توسعه سلاح‌های هایپرسونیک دیگر کارآیی خواهد داشت را به دست آورد.

سرویس اطلاعات بصری وزارت دفاع چندین تصویر از بمب افکن استراتژیک سنگین B-۵۲H Stratofortress را نشان می‌دهند که یک موشک واقعی ARRW را حمل می‌کند. این بمب افکن در پایگاه هوایی آندرسن در قلمرو ایالات متحده در گوام در اقیانوس آرام مستقر بود. تصاویر مشابهی نیز پیش از یک تست دیگر در پایگاه هوایی ادواردز در سال ۲۰۲۳ منتشر شده بود.

AGM-۱۸۳A ARRW یکی از چندین برنامه موشک‌های هسته‌ای بود که دولت ایالات متحده بعد از عمومی شدن برنامه‌های مشابه روسیه و چین در اواسط دهه ۲۰۱۰ در پیش گرفت. ARRW به عنوان یک موشک متعارف با سرعت بالا طراحی شده بود که می‌توانست به سرعت اهداف متحرک و دیگر اهداف دارای حساسیت زمانی را نابود کند. در سال ۲۰۱۸، فلایت گلوبال مدعی شد که این سلاح به سرعت بیش از ۲۰ ماخ یا ۲۴،۵۵۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

ARRW در دوران توسعه با مشکلاتی روبرو شد که از آن جمله می‌توان به یک سری تست‌های ناموفق اشاره کرد. نیروی هوایی این برنامه موشکی را در سال ۲۰۲۳ کنسل کرد، اما تصمیم گرفت تا دو تست باقیمانده را انجام داده و دو موشک توسعه یافته نهایی را شلیک کند. پرواز هایپرسونیک و اتمسفری ماخ بالا یک حوزه با تحقیقات نسبتاً اندک است و هر چه داده‌ها در این حوزه بیشتر باشد برای تحقیقات بعدی بهتر خواهد بود.

در حالی که پرواز هایپرسونیک یا مافوق صوت اولین بار در اواخر دهه ۱۹۵۰ بدست آمد، و موشک‌های بالستیک امروزی که با سرعت ۱۸ ماخ دوباره وارد اتمسفر می‌شوند، سلاح‌های هایپرسونیک جدید می‌توانند در سرعت‌های ماخ بیشتری و به تمامی در فضا حرکت کنند. این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها در مقابل اصطکاک و فشار زیادی قرار بگیرند که تا همین اواخر، محققان دانش و درک چندانی از آن نداشتند.

بعد از کنسل شدن برنامه ARRW، نیروی هوایی ایالات متحده برنامه موشک کروز تهاجمی هایپرسونیک با نام کامل Hypersonic Attack Cruise Missile (HACM) خود را تسریع بخشید. در سال ۲۰۲۳، فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی بریتانیا این دو سلاح را با هم مقایسه کرده و گفته بود که HACM نسبت به ARRW «با تعداد بیشتری از هواپیما‌های ما سازگار است و به ما توانمندی کلی مبارزه‌ای بیشتری می‌دهد».

HACM موشک کوچکتری است که می‌تواند توسط جت‌های جنگنده حمل شود، در حالی که ARRW چنان بزرگ بود که تنها بمب افکن‌ها می‌توانستند آن را حمل کنند. گفته می‌شود که HACM برد کمتری دارد که از سایز کوچکتر آن ناشی می‌شود. همچنین گفته می‌شود که یک بمب افکن می‌تواند تعداد HACM‌های بیشتری را در مقایسه با ARRW حمل کند که یک هواپیمای واحد را قادر می‌سازد که در هنگام جنگ به اهداف بیشتری حمله کند.

اگر چه نشانه‌های واضحی از تست ARRW وجود ندارد، هیچکس غیر از دولت ایالات متحده نمی‌داند که این تست چه زمانی انجام می‌شود یا اینکه آیا تاکنون انجام شده یا خیر. نیروی هوایی معمولاً تست‌های خود را ۷۲ ساعت پس از انجام شدنشان اعلام می‌کند و به نظر می‌رسد که در روز‌های پیش رو این اتفاق رخ دهد.

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد