Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@05:05:56 GMT

چشم مصنوعی با قابلیت پلک زدن برای تست دارو

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۹۷۴۳

چشم مصنوعی با قابلیت پلک زدن برای تست دارو

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ برای ساخت این چشم مصنوعی به کمک فناوری چاپ سه بعدی، بستری متخلخل به اندازه یک سکه تولید شده و سلول های چشمی در آن رشد داده می شوند. پلک این چشم مصنوعی که قابلیت باز و بسته شدن دارد از ژلاتین تشکیل شده و با ترشح اشک مصنوعی کارکرد آن سنجیده می شود.

هدف مهندسین دانشگاه پنسیلوانیا ساخت یک چشم مصنوعی با ویژگی های بیماری خشکی چشم بوده تا بتوانند بدون نگرانی از آسیب رسیدن به چشم واقعی، راه های درمانی را روی آن آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسین دانشگاه پنسیلوانیا سالها برای آزمایش این چشم تراشه مانند زمان صرف کرده اند. آنها گفته اند کمبود شدید روش های درمان این بیماری آنها را به فکر این نوآوری انداخته. شایان ذکر است به دلیل دشواری های متعدد مدلسازی چشم انسان، روش های درمان بیماری خشکی چشم بسیار محدود هستند. حالا مهندسین این دانشگاه امیدوارند تراشه آنها در فهم بهتر این بیماری و درمان آن به داروسازان کمک کند.   مطالب پیشنهادی:

از رینگ اسپرت تا چراغ زنون؛ کدام تغییرات خودرو باعث مردودی در معاینه فنی می‌ شود؟

چطور به رمز کارت هوشمند سوخت خودرو دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه از آتش بازی ها عکس‌برداری کنیم؟

آیا ماه روی رفتار انسان تاثیر می‌گذارد؟

خشکی چشم، یک بیماری لاعلاج بوده که در آن چشم ها نمی توانند اشک کافی ترشح کنند. افرادی که از این بیماری رنج می برند برای جلوگیری از آسیب جبران ناپذیر به چشمان خود باید همیشه از اشک مصنوعی استفاده کنند. یکی از شایع ترین روش های مبتلا شدن به این بیماری پلک نزدن کافی ناشی از خیره شدن طولانی مدت به نمایشگر کامپیوتر است. قبلا مقاله ای مفصل در این رابطه نوشته شده است.

حدودا 14 درصد از جمعیت جهان به بیماری خشکی چشم مبتلا هستند ولی تاکنون درمان قطعی آن یافت نشده است. از سال 2010 تاکنون حدود 200 آزمایش برای درمان این بیماری انجام شده که همگی به شکست منتهی شده اند. در حال حاضر فقط 2 روش درمانی تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای این بیماری وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان دارو درمان رشد نمایشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد

ادوبی پس از معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در پریمیر پرو، حالا اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند. این ابزار‌ها با استفاده از مدل پایه جدید فایرفلای ایمیج ۳ ادوبی، از امروز در نسخه بتای فتوشاپ در دسترس هستند. نسخه نهایی این ابزار‌ها در ادامه سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند.

براساس بیانیه مطبوعاتی ادوبی، مدل جدید فایرفلای پیشرفت‌های عظیمی را درزمینه کیفیت تصاویر نوید می‌دهد. ادوبی ادعا می‌کند که این مدل جدید تولید تصاویر با کیفیت بالاتر، درک بهتر پرامپت‌ها، جزئیات و تنوع بیشتر و طیف وسیع‌تری از سبک‌ها را ممکن می‌سازد. علاوه‌براین، می‌توانید انتظار نورپردازی، موقعیت‌یابی و توجه به جزئیات را از این مدل داشته باشید.

ابزار‌های جدید هوش مصنوعی در فتوشاپ

یکی از ابزار‌های جدید فتوشاپ بتا Generate Image است. فتوشاپ پیش‌تر دو قابلیت Generative Fill و Generative Expand را در اختیار کاربران گذاشته بود، اما شما نمی‌توانستید به‌طور کامل تصاویر را از طریق پیام‌های متنی ایجاد کنید. حالا با قابلیت Generate Image می‌توان تنها با پرامپت یک تصویر جدید ساخت.

همچنین یکی از ابزار‌های جالبی که به هوش مصنوعی فتوشاپ اضافه می‌شود، Reference Image است که در آن کاربر عکسی را در کادر مخصوصی آپلود می‌کند و سپس از هوش مصنوعی می‌خواهد ویژگی‌های آن را به‌عنوان یک مرجع، در تصویر دوم اعمال کند. برای مثال، شما می‌توانید عکسی از جواهرات را به‌عنوان تصویر مرجع قرار دهید، سپس با مشخص‌کردن یک زنبور، سبک آن را به جواهرات شبیه کنید.

قابلیت جدید دیگر Generate Background است که با آن می‌توانید به یک سوژه پس‌زمینه‌های مختلف اضافه کنید. با گزینه Enhance Detail نیز می‌توان وضوح تصویر را افزایش داد.

با قابلیت Generate Similar نیز می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید نمونه‌های مشابه یک سوژه را تولید کند. هوش مصنوعی سه نمونه جایگزین برای شما می‌سازد و شما می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • سندروم درس (Dress) بیماری مرموز ترانه عیلدوستی چیست؟ | این بیماری با بدن ترانه چه کرد و آیا درمان دارد؟
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!