Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@13:49:34 GMT

روزنامه حامی دولت: جهانگیری دوپهلو حرف می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۱۲۲۵

روزنامه حامی دولت: جهانگیری دوپهلو حرف می‌زند

به گزارش جهان نيوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «اظهارات دوپهلوی معاون اول درباره یک شائبه» نوشت: «در حالی که روزنامه آفتاب یزد دوروز پیش در گزارشی با اشاره به قهر و شایعات چندین باره استعفای اسحاق جهانگیری از غیبت این روزهای وی انتقاد کرده و این غیبت را ناشی از بی‌اختیاری اسحاق جهانگیری و واگذاری میدان به جریان رقیبش درپاستور یعنی محمود واعظی، نوبخت و سایر اعتدال و توسعه‌هاها ارزیابی کرده بود و این حاشیه نشینی را نوعی سرخوردگی، بی‌تفاوتی و یاس معاون اول نسبت به آینده دانست، دیروز اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: اختیارات من خوب است و راضی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این اظهارات جهانگیری در حالی مطرح می‌شود که او پیشتر با صراحت اظهارداشته بود:"تاکنون اجازه برکناری منشی خود را هم نداشته‌ایم چه‌طور انتظار دارید راه برویم و برکناری یک مدیر را امضا کنیم." از سویی از همان سال ۹۶ تا کنون بارها موضوع استعفای او نیز مطرح شده بود. جهانگیری دراین روزها به حاشیه نشینی روی آورده و با سکوت، دوران معاون اولی خود را پشت سر می‌گذراند بی‌آنکه واکنشی در سطح این جایگاه از خود نشان دهد».

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در جایگاه کاندیدای پوششی صراحتاً گفت که نماینده جریان اصلاح طلب است. پس از روی کارآمدن دولت دوازدهم، طیف اصلاح طلب جهانگیری را مهمترین نماینده خود در دولت معرفی کرد. جهانگیری معاون اول و به عبارتی نفر دوم دولت بود. در سوی مقابل کارنامه دولت اصلاً قابل دفاع نبود. بنابراین اصلاح طلبان که یدطولایی در شانه خالی کردن از مسئولیت دارند، پروژه «خروج قهرمانانه جهانگیری» را کلید زدند.

اما این ترفند طیف اصلاح طلب با بازخورد منفی افکارعمومی مواجه شد. «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب- مهر ۹۷- در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دیرشده آقای جهانگیری» نوشت: «اگر شرط کردند و معاون اولی را پذیرفتند در این صورت در اولین لحظه‌ای که خلاف آن را دیدند باید کناره‌گیری می‌کردند و اگر شرط نکردند که هیچ ادعایی نمی‌توانند داشته باشند. در هر صورت هنگامی که شواهد روشن حکایت از آن داشت که نه‌تنها مجموعه اقتصادی همسو با معاون اول نیستند بلکه دایره تنگ‌تر شده است، تنها فرصت را برای کناره‌گیری از دولت از دست داد و هنگامی که حوادث دی‌ماه ۱۳۹۶ رخ داد، این فرصت بیشتر از پیش از دست رفت و پس از اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی دیگر نه‌تنها نمی‌تواند چنین کند، بلکه معلوم نیست که نتایج مثبتی از کناره‌گیری احتمالی‌اش به دست آورد».

عبدی در ادامه نوشت: «وضعیت آقای‌جهانگیری مصداق خودکرده را تدبیر نیست شده است. باید همان پارسال تابستان تصمیم نهایی را می‌گرفت. یا استعفا می‌داد یا به طور کلی در مقام یک معاون اول معمولی انجام وظیفه می‌کرد و هیچ مسوولیت مستقیمی را نمی‌پذیرفت و درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز اظهارنظر نمی‌کرد. متاسفانه حالا دیگر برای هر اقدامی خیلی دیر شده است».

منبع:مشرق کپی متن خبر برچسب ها: جهانگیری معاون اول دولت

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت انتخاباتی حجاریان!

اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» می باشند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی توئیت اخیر سعید حجاریان نشان می دهد اصلاح طلبان ساختاری و رادیکال در حال برنامه ریزی برای انتخابات ۱۴۰۴ در بستری از پروژه های سیاسی می باشند.

حجاریان طی توئیتی نوشت: دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

بررسی این توئیت اما نشان می دهد که؛

الف- اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» می باشند. ادعای افزایش نرخ بنزین عملا علی رغم تکذیب های مکرر آن توسط مسئولین به معنای تلاش برای تولید هراس در دهک های مختلف جامعه و به منظور تحریک جامعه اعتراضی بوده و برجسته سازی مساله طرح نور نیز در چارچوب کانونی سازی مساله آزادی های سیاسی- فرهنگی و تلاش برای بازنمایی ایجاد محدودیت ها معنا می یابد.

ب- اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای القای عدم دستاورد دولت سیزدهم و بدون اشاره به دستاوردهای آن، آنهم پس از میراث و آوار به یادگار مانده از دولت مورد ائتلاف اصلاح طلبان می کوشند تا از یک دوره ای شدن دولت رئیسی سخن به میان بیاورند.

به موازات این توئیت سعید حجاریان اما باید اشاره داشت که آنان طی هفته ها و ماه های گذشته کنش های انتخاباتی خود را آغاز کرده و تولید مساله در برابر دولت و نیز تلاش برای بازنمایی مبتنی بر نزاع در جبهه اصولگرایی را دنبال نمایند.

دیگر خبرها

  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • ایران قدرت جهانی
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید