Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مجموعه جهاددانشگاهی با تمامی امور رسانه ای نوین همراه شده است، بنابراین از مجموعه ایسنا با این درجه خلاقیت، انتظار همراهی با موج دانش افزایی و اقدامات مبتنی بر دانش می رود.


به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، مجید خورشیدی در بازدید از خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از دستگاه هایی است که مخلوق انقلاب و ذات جوانی است، طبیعتا مجموعه به این جوانی دارای ویژگی‌های خلاقیت، انرژی و به روز بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: این خصوصیات همراه با شور جوانی و خلاقیت، کنجکاوی خاص جوان و همراه بودن با دانش روز از ویژگی های مجموعه جهاد بوده و طبیعتا خبرگزاری که در زیرمجموعه جهاددانشگاهی فعالیت می کند با همین ویژگی ها همراه خواهد بود.


معاون سیاسی استاندار بوشهر تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی با تمامی امور رسانه ای نوین همراه شده، و در این راستا مرکز افکارسنجی دانشجویان به عنوان یکی از توفیقات جهاد دانشگاهی، و از معتبرترین مراکز افکارسنجی جهان است.


استان بوشهر ظرفیت‌های فراوانی برای عرضه به کشور و دنیا دارد

 

خورشیدی خاطرنشان کرد: از مجموعه ایسنا با این درجه خلاقیت، انتظار همراهی با موج دانش افزایی و اقدامات مبتنی بر دانش می‌رود و امیدوارم که در ادامه فعالیت خود نیز این انتظارات را برآورده کنید. بین مجموعه ای که با سنت پیشین عرصه رسانه همراه است و مجموعه‌ای که با روش های مدرن رسانه همراه شده تفاوت زیادی وجود دارد.

 

این مسئول با تاکید بر تاثیر تصویر بر افکار عمومی و تولید محتوا عنوان کرد: استان بوشهر همچنان در حوزه بین المللی آنچنان که باید شناخته نشده و این نشان می دهد ما وظیفه بسیار سنگینی برای معرفی ظرفیت های بالقوه بوشهر -که باید به بالفعل تبدیل شود-برعهده داریم.

 

وی با بیان اینکه استان بوشهر زیباترین ساحل کشور را دارد، افزود: ظرفیت های اقتصادی و یا ادبیات غنی بوشهر که جزو سرمایه های این کشور است، آیین های شادی و سوگواری و یا موسیقی سنتی بوشهر همچون خیام خوانی ظرفیت های فراوانی برای عرضه به کشور و دنیا دارند.

 

رویدادهای فرهنگی با هدف معرفی استان بوشهر تعریف شود

 

مجید خورشیدی آلودگی با اشاره به اینکه آلودگی هوای بوشهر در سطح ملی مطرح نشده است، گفت: استان بوشهر با داشتن نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، سواحل و تمرکز ثروت دارای فرصت های فراوانی است که نیاز است رویدادهای فرهنگی با هدف شناساندن و معرفی استان بوشهر تعریف شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: رسانه می تواند مسئولان را به دنبال خود کشانده و ملزم به اقدامات مثبت نماید، چون رسانه نقش پیشگام و موج آفرین دارد.

 

وی یادآور شد: سال گذشته در هفته دولت استاندار محترم دستور اکید مبنی بر قرار گرفتن میزان ارتباط با رسانه در معیارهای ارزیابی مدیران صادر کرد، در سال جاری نیز کارگروهی به مسئولیت معاون سیاسی استاندار، با حضور خانه مطبوعات، مدیر کل ارشاد، و برخی از دستگاه‌ها و واحد ارزیابی عملکرد استانداری نحوه ارتباط دستگاه های اجرایی با رسانه ها را بررسی خواهند کرد.

 

تقدیر از جایگاه خبر و خبرنگار باید در تمام سال ادامه داشته باشد

 

خورشیدی ضمن تقدیر از مجموعه جهاد دانشگاهی در جهت جوانگرایی و انتصاب مدیر ایسنا از میان بانوان افزود: وظیفه دیگر کارگروه یاد شده، در انتصاب جوانان و بانوان در سمت های مدیریتی است.

 

معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: تقدیر از جایگاه خبر و خبرنگار باید در تمام سال در جامعه ادامه داشته باشد، و جامعه باید مطبوعات را به عنوان محور و رکن اصلی بشناسد، زیرا هر چقدر جامعه از مطبوعات قوی و نافذ برخوردار باشد به همان میزان توسعه یافته است.

وی اظهار کرد: به رغم برخی مشکلات رسانه های ما نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، و این نقش در تمام جامعه شناخته شده است.

 

مجید خورشیدی تاکید کرد: تنها یک روز برای خبرنگار نیست و همه روزها روز خبرنگار است و من خوشحالم که ایسنا نیز هر چند با تاخیر به جمع رسانه های استان پیوست.

 

ایجاد شبکه منابع و تهیه محتوای تخصصی  

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر تهیه محتوای رسانه ای نافذ گفت: با ایجاد شبکه منابع قدرت و میزان نفوذ و تاثیرگذاری ایسنا ارتقا خواهد یافت، لذا  با استفاده از تخصصی که دارید در زمینه های تخصص خود به تهیه محتوا که نیاز امروز رسانه های ما است بپردازید.

 

وی در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط عکاس ایسنا در خصوص مغفول ماندن عکاسی خبری گفت: یک عکس می تواند معادل هزاران ثبت محتوا باشد، اگر خوب مخاطب شناسی کند و نکات و ظرافت های عکاسی را به کار بگیرد. پیشنهاد من برای دیده شدن کار عکاسان خبری راه اندازی نمایشگاه هایی در طول سال برای نمایش آثار این افراد است.

 

گشایش موزه مطبوعات جنوب کشور در بوشهر  

 

خورشیدی بیان کرد: استان بوشهر خاستگاه مطبوعات کشور و شاید جزو اولین استانهایی است که با مسئله روزنامه نگاری در ارتباط قرار گرفت. به همین دلیل در سفر سال گذشته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد پیشنهاد تاسیس موزه مطبوعات را مطرح کردم که پس از بررسی ها قرار شد موزه مطبوعات جنوب در استان بوشهر به واسطه پیشگام بودن این استان راه اندازی شود و به زودی موزه مطبوعات جنوب کشور در بوشهر گشایش خواهد یافت.

 

معاون سیاسی استاندار بوشهر با آرزوی موفقیت برای جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا منطقه بوشهر تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی نهادی است که چه در بخش آموزشی و چه در میان پرسنل و کارکنانش برای کشور نیرو تربیت می کند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جامعه خلاقیت فرهنگ و ارشاد مطبوعات موسیقی سنتی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه‌ای، با پیوست رسانه‌ای همراه است و ایران علاوه‌بر پیروزی در عرصه نبرد، جنگ رسانه‌ای را نیز به نفع خود به پایان رساند.

محمودرضا کبیری یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» یکی از تاریخی‌ترین حملات نظامی به اسرائیل از زمان شکل‌گیری این رژیم اشغالگر به اجرا درآمد، اظهار کرد: آنچه عیان است ایران توانست با نادیده گرفتن تمام تهدیدات و واسطه‌گری‌های کشورهای غربی، عربی و آمریکا، توان نظامی و تسلیحاتی خود را به رخ بکشد و فصل جدیدی از نظم جدید منطقه‌ای و جهانی را رقم بزند؛ ورای جزئیات این حمله تاریخی، اصل عمل و حمله نظامی ایران به خاک رژیم اشغالگر، ایران را در قامت برنده قرار داده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: موشک، پهباد و عملیات نظامی بخشی از عملیات جنگ به شمار می‌آید؛ تهاجم نظامی ایران به اسرائیل در کمتر از چند ساعت به پایان رسید و پس از آن نوبت جنگ رسانه‌ای است تا طرفین اهداف خود را پیگیری کنند، زیرا روایتی که از جنگ برای افکار عمومی منعکس می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اسرائیل و رسانه‌های غربی هرچند در ابتدای حمله غافلگیر شدند و پیش‌بینی چنین حملات جسورانه‌ای را از طرف ایران نمی‌کردند، اما بلافاصله با خروج از فضای غافلگیری استراتژی‌های رسانه‌ای خود را فعال کردند. کم رنگ نشان دادن تلفات و تاکید بر رهگیری موشک‌های ارسالی از سوی ایران، از جمله اهداف رسانه‌های عبری، غربی در ساعاتی پس از این حمله بوده است.

کبیری یگانه تصریح کرد: بدیهی است هدف ایران از حمله کشتار و تلفات انسانی و حتی مسکونی نبوده است، بلکه اثبات توان و انگیزه تهاجم بود، این ایران بود که نشان داد هیچ واهمه‌ای از اسرائیل و حامیان مسلح آن ندارد و جایی که منافع ملی کشور ایجاب کند، با تهاجم گسترده از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی عامدانه تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی رهگیری موشک‌ها و نبود تلفات انسانی قابل توجه، افکار عمومی را از اصل ریختن هیمنه رژیم اشغالگر منحرف کنند؛ رسانه‌های غربی سال‌ها ذهنیتی را در افکار عمومی دنیا تزریق کرده بودند که با توجه به قدرت نظامی اسرائیل و حمایت حامیانش، هیچ کشوری جسارت حمله نظامی به این کشور را ندارد، اما شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، آسیب‌پذیری اسرائیل را در نزد افکار عمومی پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: احتمال می‌رود سناریوی بعدی رسانه‌های صهیونیستی، القای همان تاکتیک همیشگی قربانی نشان دادن اسرائیل باشد؛ مسئولان نظامی ایران با اعلام اینکه هدف از حمله هوایی به اسرائیل انتقام از شهادت فرماندهان ارشد نظامی کشورمان بوده و ایران نیتی برای ادامه حملات ندارد، امکان مظلوم‌نمایی را از رسانه‌های صهیونیستی گرفت، اما تداوم استراتژی صحیح و هوشمندانه برای خنثی کردن سایر اهداف رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه و قاطعی، با پیوست رسانه‌ای نیز همراه است و ایران همچنان که در عرصه نبرد، پیروز شد، جنگ رسانه‌ای این عملیات را نیز به نفع خود به پایان رساند، در ادامه مهم است که رسانه‌های داخلی و افکار عمومی آمادگی مواجهه با سناریوهای رسانه‌ای دشمن را داشته باشند، موفقیت خارجی صورت گرفته در عملیات وعده صادق با انسجام و هماهنگی داخلی همراه شد که این موضوع نقطه عطفی برای نظام و کشور خواهد بود.

کد خبر 744831

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»