Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهران امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرش دانشجوی رشته‌های مختلف آغازی برای یک حرکت بزرگ و پیشرفت علمی و تربیت نیروهای بومی و ماندگار در جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود. 

وی بیان کرد: برای ارتقای سطح علمی مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار و تبدیل آن به یک مرکز آموزشی تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خوشبختانه با رایزنی و پیگیری فراوان و همچنین نظر مساعد مقام عالی وزارت و معاون آموزشی،این خواسته مهم و ارزشمند محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در یکسال اخیر پیگیری هایی انجام شده توسط دانشگاه سه رشته کارشناسی پرستاری، بهداشت محیط و  بهداشت عمومی روزانه در چابهار برای نخستین بار راه اندازی شد.

وی بیان کرد:پذیرش دانشجوی دکتری پزشکی و تاسیس دانشکده پزشکی و دایر شدن  کارشناسی علوم آزمایشگاهی در ایرانشهر از موفقیت های حوزه آموزشی دانشگاه در سالجاری است.

امینی فرد به برخی طرح های بهداشتی و درمانی در حال اجرا در چابهار اشاره کرد و افزود: پروژه بلوک زایمانی بزرگ و استاندارد اتاق زایمانی علیرغم مشکلات بودجه ای در حال انجام است و تا ۲ ماه آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

تاسیس دانشکده پزشکی ایرانشهر نقطه عطف آموزش عالی ایرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هدیه ای به نسل های آینده است و رشته پزشکی مطرح ترین رشته آموزشی حوزه علوم پزشکی و دیگر رشته‌های تحصیلی در کشور است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید دانشجوی دکتری پزشکی در این دانشگاه پذیرش می شود و علاقمندان می توانند ایرانشهر را به عنوان محل تحصیل خویش انتخاب کنند.

امینی فرد از سهمیه ویژه بومی در سایر رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی خبر داد و افزود: رشته پرستاری و بهداشت محیط برای نخستین بار در چابهار از طریق کنکور پذیرش خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشکده پزشکی که در بستری مناسب با وجود زیرساخت های فیزیکی استاندارد و اعضای هیات علمی متخصص دانشگاه ایرانشهر شکل گرفته می تواند علاوه بر تربیت پزشک مورد نیاز منطقه مرکز علمی فاخر و درخشانی در ایرانشهر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط ویژه چابهار در خصوص تبدیل هنرستان بهیاری به هنرستان سلامت در حال تلاش هستیم و بزودی تحولات خوبی در ارتقای شاخص های سلامت را شاهد خواهیم بود.

وی به آمار بالای بیماران چشمی در حوزه شهرستان کنارک اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز منطقه خواستار تسریع در تخصیص و ارسال تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی شده ایم.

امینی فرد با اشاره به آمار بالای حوادث ترافیکی محور ایرانشهر - سرباز بر تسریع در تخصیص و تحویل سی تی اسکن بیمارستان ولایت سرباز تاکید و آن را مهم و اساسی عنوان کرد.

وی افزود: با استقرار تجهیزات مذکور امکان ارائه خدمات تخصصی در رشته های پایه در کنارک و مهرستان میسر می شود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آموزش عالی استاندارد پزشک دانشجو رئیس دانشگاه علوم پزشکی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصری ظهر سه شنبه در نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: شعار هفته سلامت امسال، «سلامت خانواده و مردمی‌سازی» تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: موضوع سلامت خانواده در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفته و برنامه‌هایی در این راستا در حال اجرا است.

وی گفت: طرح پزشک خانواده در سال گذشته از پردیسان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم تا تیرماه امسال جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مردمی سازی سلامت را گامی مهم در راستای تقویت و ارتقا شاخص‌های سلامت برشمرد و گفت: هوشمندسازی فرآیندها در حوزه سلامت می‌تواند امر مهمی در یکپارچه سازی و ارتقا خدمات درمانی باشد.

وی اضافه کرد: در طرح سلامت خانواده، بهبود شاخص‌های سلامت در بعد جسمی، روانی و معنوی مدنظر است که مجموعه این برنامه‌ها موجب تقویت امید آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مصری اضافه کرد: در طرح سراج تلاش می‌شود تا بهداشت روانی جامعه بهبود یابد و در سال گذشته پایگاهی برای این امر راه اندازی شد که در سال جاری نیز چندین پایگاه دیگر افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به زیر مجموعه‌های خود از جمله کارکنان، پزشکان و پرستاران دارد؛ این در حالی است که از سایر سازمان‌های بیمه گر رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان طلب داریم.

وی با بیان اینکه اگر سازمان‌های بیمه گر بتوانند بدهی‌های خود را به دانشگاه علوم پزشکی قم پرداخت کنند در این صورت مطالبات کارکنان نیز پرداخت خواهد شد گفت: تلاش می‌شود تا نیروهای متخصص در استان قم جذب شوند و در حال حاضر استان قم در برخی از رشته‌ها در رتبه‌های آخر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در سال گذشته رشته فوق تخصص گوارش در استان قم راه اندازی شد و از مهر امسال نیز سه پزشک فوق تخصص غدد اطفال و یک دندانپزشک اطفال برای قم جذب شوند.

وی افزود: طی چند سال آینده تا ۲۷ رشته در استان قم جذب داریم که این امر موجب تقویت کیفیت خدمات دهی در نظام سلامت استان و رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در استان قم عضو هیأت علمی هستند که طی فراخوانی جدید این آمار به ۳۳۰ نفر می‌رسد و برنامه داریم طی چند سال آینده این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش یابد.

مصری گفت: در زمینه نیروی انسانی استان قم هزار نیرو در بخش پرستاری، حوزه سلامت خانواده، اورژانس و مرکز بهداشت کمبود نیرو دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان قم در زمینه سرانه تخت بیمارستانی در رده‌های آخر کشوری قرار دارد افزود گ: تلاش می‌شود تا تخت‌های قدیمی با تخت‌های جدید جایگزین شود و در این راستا ۲۵۰ تخت مادر و کودک در بیمارستان شهید بهشتی قم اضافه می‌شود.

مصری بیان کرد: ۱۲ خودروی اورژانس ۱۱۵ به زودی به دانشگاه علوم پزشکی قم ملحق خواهد شد تا بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.

کد خبر 6086839

دیگر خبرها

  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی