Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ لعیا جنیدی در خصوص ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایرانی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل یک قرارداد مقر دارد که ایالات متحده براساس آن تعهد کرده امکانات، اختیارات و تسهیلاتی را برای اینکه هیات‌های نمایندگی بتوانند به راحتی در این کشور برای انجام وظایف خود داشته باشند، ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بنابراین در چهارچوب توافقنامه مقر ما باید هرجا که نقض تعهد اتفاق می‌افتد و انجام وظیفه در سازمان ملل را غیرممکن کرده و یا به نحو آزاردهنده، مشقت و محدودیت ایجاد می‌کند و از حدود متعارف خارج می‌شوند، در چهارچوب لازم اقدام کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: ما منتظر هستیم از وزارت خارجه اگر کمکی خواستند با ما هماهنگی کنند و مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد که این‌ها از حدود متعارف خارج شده‌اند که به اعتقاد من محدود شدن به چند خیابان مصداق همین امر است. دیپلمات‌های ما به چند خیابان محدود شده‌اند و از ٢٥ مایل که حداقل مورد نیاز بود محدودتر شده‌اند. در این مورد طبق توافقنامه مقر و قواعد عرفی که در این زمینه وجود دارد، وزارت خارجه اقدامات خود را انجام می‌دهد و هرجا هم پیچیدگی داشته و نیاز به کمک دارند ما در معاونت حقوقی کمک می‌کنیم.

جنیدی در رابطه با احتمال ایجاد محدودیت برای وزیر امور خارجه در سفر‌های خارجی در پی تحریم ایالات متحده مانند عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای وی گفت: این کار از لحاظ کلی ضد مدنیت جامعه بین‌المللی است، چون مبنای مدنیت در جامعه بین‌الملل مبتنی بر امکان مذاکره و همکاری است. وقتی شما همچنین کاری را انجام می‌دهید در واقع مسیر دیپلماسی، همکاری و مذاکره را قطع یا محدود می‌کنید؛ بنابراین این مساله خلاف مدنیت است.

وی افزود: از منظر دیگر هم این است که این مساله خلاف حداقل‌های نزاکت بین‌المللی است. علاوه بر این‌ها این تحریم خلاف دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری است چرا که این دستور موقت اعلام کرده طرفین هیچ اقدامی برای سخت‌تر کردن اوضاع موجود انجام ندهند و ایالات متحده از زمان صدور آن دستور مکرر در حال انجام اقداماتی است که اوضاع را سخت‌تر م کند؛ بنابراین از این منظر خلاف دستور موقت است.

جنیدی تاکید کرد: این مساله می‌تواند خلاف توافقنامه مقر هم باشد. اگر قرار باشد این میزان محدودیت علیه وزیر خارجه اعمال شود. فرای این‌ها من امیدوار هستم کشور‌ها با توجه به جایگاه وزیر خارجه و وظایفی که دارند، این مساله را رعایت کنند با توجه به اینکه وزیر امور خارجه با دعوت در کشور‌ها حاضر می‌شود بنابراین امیدوار هستم کشور‌ها حدود قواعد عرفی را رعایت کنند و اعتنایی به این تحریم نداشته باشند. در نتیجه اگر واقعا مشکلاتی ایجاد شود در جای خود ورود می‌کنیم. منبع: ایلنا برچسب ها: رویداد24 ، لعیا جنیدی ، وزارت امور خارجه ، تحریم ظریف ، محمدجواد ظریف سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لعیا جنیدی وزارت امور خارجه تحریم ظریف محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد

به گزارش جماران از وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، دقایقی قبل، به منظور شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و نیز استمرار رایزنی‌ها با مسؤلان بین‌المللی، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد، با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل خواهند داشت. انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟
  • آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند