Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن دانشجویان، گفت: دانشجویان با ارائه کارت معتبر دانشجویی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،جعفر سمساری در بازدید از ایسنای این استان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌ها براساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از 1/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، می‌توانند در قالب مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشمولین بیمه دانشجویان در صورت عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی شامل خدمات درمانی، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی،  براساس نرخ حق بیمه مورد درخواست بهره‌مند خواهند شد.
سمساری خاطرنشان کرد: چنانچه شخص دانشجو صرفا به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره‌مندی وی از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه دانشجویی، مطابق مقررات امکان پذیر خواهد بود.
مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 691 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: 181 هزار نفر در حال حاضر مستمری بگیر در استان وجود دارد و بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: بیش از 13 هزار و 500 نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری شده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته تقریبا ثابت مانده است.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، از اواخر سال گذشته در سازمان پیاده سازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر 40 سرویس خدمتی به صورت غیرحضوری در دسترس مخاطبین است که با تکمیل زیرساخت‌ها، این خدمات به 200 سرویس خواهد رسید و اقدامی در جهت تسهیل امور مخاطبین و صرفه جویی در وقت و هزینه آنان به شمار می آید.
وی در رابطه با طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، اظهار کرد: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیر پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند؛ اما به دلیل بروز مشکلات ناخوساته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواحه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جرائم متعلقه مربوط به بدهی های قبل از 96/12/29 مشمول این قانون است، متذکر شد: کارفرمایان تا تاریخ 98/6/13 می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها و فرمانداری و بخشداری‌ها مبنی بر تأیید دلایل وقوع بحران و نامه ستاد تسهیل به سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پرداخت و یا تقسط بدهی قطعی شده خود اقدام کنند.
وی همچنین در خصوص بدهی کارگاه‌هایی که بعد از تاریخ 96/12/29 به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی آیین نامه مذکور دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جرائم می باشند، عنوان کرد، این کارفرمایان تا سه ماه از تاریخ وقوع دلایل ابرازی، مهلت دارند تا نسبت به ارائه مدارک خود به شعب تأمین اجتماعی اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرائم بهره مند شوند.
سمساری با بیان این‌که کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل و پیمانکاران مشمول این طرح نیستند، خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجا بدهی را نداشته باشند، می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعب مربوطه ارائه کنند که در این صورت با تقسیط ١٢ ماهه از صد درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می شوند و چنانچه در ١٨ ماه بدهی خود را پرداخت کنند از ٨٥ درصد بخشودگی جرائم بهره مند شده و با تقسیط ٢٤ ماهه بدهی خود، از ٧٥ درصد بخشودگی جرائم برخوردار می شوند و اگر در ٣٠  و یا ٣٦ ماه قسط بندی کنند به ترتیب از ٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از 13 خرداد ماه در شعب تأمین اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: 13 شهریور ماه آخرین مهلت استفاده از تسهیلات مقرر در این قانون است.
وی با بیان این‌که پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار در قالب بیمه مشاغل آزاد تسهیل شده است، تصریح کرد، زنان خانه دار زیر 50 سال، صرفاً با ارائه مدارک هویتی و انجام معاینات پزشکی، می‌توانند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات درمانی، کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشجویان کارت دانشجویی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید شایانفر افزود: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.

وی گفت: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر 6088350 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی