Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، هتل نیمه کاره آسمان شیراز از ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ مردادماه دچار حریق شد که با حضور گروه‌‌های آتش نشان، حریق اطفاء شد. اما به دلیل وضعیت نامساعد منطقه، دستور تخلیه ساختمان‌ها و هتل‌های اطراف محل آتش‌سوزی صادر و مسافران شش هتل خیابان رودکی در دیگر تاسیسات اقامتی اسکان یافتند.

سردار حبیبی (فرمانده انتظامی استان فارس) با اشاره به اینکه علت وقوع این حادثه انبار کردن بیش از ۲ هزار تشک در طبقه منفی ۲ این هتل و در کنار مواد قابل اشتعال بوده است، تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث احتمالی، ساختمان و اماکن اطراف این هتل تخلیه شده‌اند و عملیات ایمن سازی آن توسط دستگاه‌های امدادی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او؛ بر اثر وقوع این حادثه، ۸ نفر شامل ۲ نفر از عوامل آتش نشانی و ۶ نفر از کارگران ساختمان مصدوم شدند که ۶ نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و ۲ نفر دیگر برای ادامه روند درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند.

هرچند حسن سیادتان (رئیس جامعه هتلدارن فارس) بعدها عنوان کرد، با توجه به حجم آتش سوزی و حرارت امکان تخریب هتل آسمان وجود دارد، اما حمید سجادیان (مالک هتل آسمان) از تشکیل کمیته فنی با حضور سازمان‌های مختلف اعم از نظام مهندسی، شهرداری، کانون کارشناسی نظام مهندسی، استانداری، فرمانداری، دانشگاه شیراز، اداره کل راه و ترابری و ... خبر داد و به ایلنا گفت: تصمیماتی مبنی بر ساخت سازه نگهبان اطراف هتل گرفته شد.

به گفته سجادیان، با استفاده از این سازه نگهبان که قرار است در اسرع وقت ساخته شود، مقاوم سازی برای هتل آسمان انجام خواهد شد و تخریب درکار نخواهد بود. مقاوم سازی انجام و ساخت هتل آسمان ادامه خواهد داشت.

البته هتل آسمان شیراز پیش از این نیز بحث برانگیز شده بود چنانکه این هتل در حریم منظری ارگ کریمخانی شیراز قرار دارد و سازمان میراث فرهنگی خواهان کم شدن ارتفاع آن است. اما مالک این هتل در این خصوص گفت: با توجه به مجوزی که در دست دارم، حکم دیوان عدالت اداری را نیز در اختیار دارم و رای بر تایید مجوز داده شده. کار را ادامه خواهم داد و تعداد طبقات هتل کم نخواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هتل آسمان شیراز آتش سوزی در هتل آسمان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان