Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه ۷۷ درصد ساخت‌وساز در حوزه مسکن با دید اقتصادی است گفت: ساختمان سازی و صاحب خانه شدن برای مردم بسیار سخت شده است. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی سالاری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: حوادث طبعیی که امسال در کشور به وقوع پیوست به صورت کاملا واضح نشان داد که چقدر ساختمان‌های ما آسیب‌پذیر هستند و باید در ارتباط با صنعت ساختمان در کشور بازنگری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختمان الان کالایی گران و ملی است تصریح کرد: الان ساختمان‌سازی به راحتی امکان‌پذیر نیست و یک فرد با حقوق عادی در جامعه، تقریبا پس از 57 سال مطابق با آمارهای ارائه شده، می‌تواند صاحب خانه شود.

سالاری تصریح کرد: الان با 25 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان می‌توان یک شغل ایجاد کرد در حالی که در صنعت نیروگاهی 900 و در صنعت پتروشیمی باید 450 میلیون تومان هزینه کرد تا یک شغل ایجاد شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: 77 درصد از ساخت و سازهایی که در کشور ما صورت می‌گیرد، عمدتا با هدف سرمایه‌گذاری است و افرادی اقدام به این کار می‌کنند که نیاز به منزل ندارند و با دید اقتصادی وارد این عرصه می‌شوند، دلیل این موضوع هم سود بسیار بالایی است که این صنعت دارد.

امضای تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های ارشاد و راه برای تامین مسکن خبرنگاران / افزایش 2 برابری یارانه نشریه‌هاجزئیات جدید از طرح خانه‌دار کردن کارمندان دولت/اجرای طرح برای مردم عادی بعد از 5 سالکارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح طی 15 سال خانه‌دار می‌شوند

وی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری به وجود آمده گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید یک پایگاه تخصصی در صنعت ساختمان ایجاد کنیم و توافق شده که یک شبکه اطلاع‌رسانی یکپارچه در این زمینه ایجاد شود.

سالاری خاطرنشا کرد: در صنعت ساختمان به دنبال ایجاد یک اکوسیستم یا زیست بوم جدید هستیم که خروجی آن بتواند کیفیت و آرامش بیشتری را به مردم در ساختمان خود هدیه کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه عمر ساختمان در کشور به صورت میانگین از سوی وزیر راه و شهرسازی 23 سال عنوان شده گفت: در زیست بوم جدیدی که اشاره شد، مردم از جایگاه ویژه تری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی در حال اصلاح ساختار خود به نفع مردم است گفت: در این حوزه علاوه بر اینکه هزینه‌های مردم برای دریافت پروانه بسیار کمتر شده، سامانه مجازی هم در حال طراحی است که به مردم بهتر و سریعتر خدمات رسانی انجام شود.

سالاری ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای کاهش مشکلات مردم در حوزه دریافت پروانه ساخت و ساز در حال انجام است، یکپارچه سازی سامانه‌های شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی است که جلوی موازی کاری و گرفتن مدارک تکراری و اضافی از مردم گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد