Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@14:39:01 GMT

گرمای هوا در هلند400قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۲۳۷

طبق اطلاعات سازمان ملی آمار هلند موج گرمایی که اروپا را در بر گرفته طی یک هفته منجر به ۴۰۰ مرگ در کشور هلند شده است. ناطقان: به نقل از دیلی میل، آمار رسمی نشان می دهد موج گرمای تابستان که در سراسر قاره اروپا به حد بی سابقه ای رسید، احتمالا فقط به مرگ ۴۰۰ نفر طی یک  هفته در هلند منجر شده است.

سازمان آمار ملی هلند(CBS) اعلام کرد در کل طی هفته ای که با ۲۲ جولای آغاز شد، ۲۹۶۴ نفر فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به متوسط مرگ و میر در یک هفته تابستانی در این کشور است.


 برای نخستین بار از زمان آغاز رکورد در ۲۵ جولای دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

 آمار مرگ و میر این کشور قابل مقایسه با آمار مربوط به ۲ موج گرما در سال ۲۰۰۶ میلادی است که یکی از طولانی ترین دوره های موج گرما در این کشور به حساب می آید.

همچنین طبق این اطلاعات حدود ۳۰۰ نفر از افراد فوت شده ۸۰ ساله و مسن تر هستند. بیشتر مرگ و میرها در شرق هلند اتفاق افتاده است. در این بخش کشور دمای هوا بالاتر بوده و موج گرما نیز مدتی طولانی تر از بخش های دیگر کشور ادامه یافته است.

این دومین موج گرمایی است که طی یک ماه در اروپا دیده می شود و  کارشناسان وضعیت آب و هوایی هشدار می دهند چنین بازه هایی با گرم شدن کرم زمین بیشتر می شوند. جمعیت کل هلند حدود ۱۷ میلیون نفر است. منبع: تسنیم برچسب ها: گرما ، هلند ، قربانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گرما هلند قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد که در پی رکود اقتصادی در انگلیس، بیکاری در این کشور به بالاترین میزان در شش ماه اخیر رسیده است.

بنا به اعلام مرکز آمار انگلیس، این رقم بالاتر از پیش بینی های اقتصاددانان این کشور بوده است.

بنابراعلام مرکز ملی آمار انگلیس نرخ بیکاری در این کشور طی سه ماه منتهی به ماه فوریه امسال ۴.۲ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ در شش ماه گذشته است.

بر اساس این گزارش شمار افراد دارای شغل در انگلیس کاهش یافته و افراد غیرفعال اقتصادی، آنان که مشغول کار نیستند یا به دنبال کار هستند بیشتر شده است. اقتصاد دانان در انگلیس می گویند که این داده ها می تواند بانک مرکزی انگلستان را به کاهش نرخ بهره در تابستان تشویق کند.

با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و پایین بودن دستمزدها در سایه تورم که بالاترین میزان طی دهه‌های گذشته است، انگلیس شاهد تشدید اعتصابات در بخش‌های اقتصادی و عمومی است.

به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی، میانگین تورم در انگلیس به بالاترین میزان طی ۴۱ سال گذشته رسیده است.

کد خبر 6080110

دیگر خبرها

  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • اطلاعیه مهم سفارت هلند برای متقاضیان سفر به این کشور + عکس
  • سهم هفت‌دقیقه‌ای جهانبخش از برد فاینورد برابر سیتارد
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه‌مدت جهانبخش
  • استفاده محققان از گرافن برای تولید انرژی از گرما
  • آمار عجیب از مرگ و میر در حوادث هفته گذشته
  • ورق قابل چاپی که گرمای هدر رفته را به برق تبدیل می‌کند