Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:37:54 GMT

چرا گوشی تلفن همراه با کاهش نرخ دلار ارزان نشد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۲۵۰

چرا گوشی تلفن همراه با کاهش نرخ دلار ارزان نشد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل با انتقاد از مقاومت واردکنندگان موبایل برای کاهش قیمت‌ها، تاکید کرد در صورتیکه این شرکت‌ها سود خود را عادلانه و منطقی نکنند، چاره دیگری برای حل مشکل ارزان نشدن قیمت موبایل در بازار خواهیم اندیشید. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم کاهش قیمت موبایل از سوی شرکت‌های واردکننده موبایل همزمان با کاهش نرخ ارز در کشور اظهار کرد: ما معتقدیم که شرکت‌های واردکننده تلفن همراه باید سهم بازار را تامین کنند و قیمت محصولات وارداتی خود را بیش از میزان فعلی، کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این انتقاد به شرکت‌های واردکننده وجود دارد چطور زمانی که نرخ دلار و ارز در کشور بالا می‌رفت، بلافاصله قیمت محصولات آن‌ها افزایش می‌یافت ولی حالا که نرخ ارز کاهش دارد، در برابر متناسب کردن قیمت محصولات خود با نرخ دلار، مقاومت می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: متاسفانه در شرایط فعلی، به نظر می رسد که شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه، بیش از حد معمول خود سود می‌برند و باید برای اینکه مصرف‌کنندگان این بازار متضرر نشوند، این شرکت‌ها، سود خود را منطقی‌تر کرده و همراه با کاهش نرخ ارز، قیمت محصولات خود در بازار را کاهش دهند.

درستی با بیان اینکه مقاومت شرکت‌های واردکننده موبایل باعث شده تا فروشندگان موبایل و واحدهای صنفی فعال در این بخش در مظان اتهام قرار گیرند گفت: در حال حاضر 98 شرکت، برای واردات موبایل به کشور ثبت سفارش کرده اند و امروز با توجه به اجرایی شدن طرح رجیستری و حذف قاچاق از بازار، این شرکت‌ها باید مسئولانه‌تر عمل کنند و از این فضایی که حتی رقیبی تحت عنوان «موبایل قاچاق» هم ندارند، سوءاستفاده نکنند.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز 98/05/19| دلار ثابت ماند

وی با بیان اینکه بازار موبایل تنها بازاری است که امروز عاری از قاچاق است، خاطرنشان کرد: لذا با توجه به همه این موارد، این انتظار از شرکت‌های واردکننده موبایل وجود دارد که اولاً سهم خود از بازار را تامین کنند و در ثانی، سود عادلانه برای عرضه محصولات خود به بازار در نظر بگیرند و در غیر اینصورت، قطعاً چاره دیگری برای حل مشکل ارزان نشدن قیمت موبایل در بازار خواهیم اندیشید.

به گفته درستی درحال حاضر سازمان تعزیرات، بازرسان وزارت صمت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه، در حال تهیه گزارش‌های خود از وضعیت بازار هستند و در صورت مواجهه با هرگونه سودجویی، قطعاً با متخلفین برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78,86/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قیمت موبایل قیمت دلار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت موبایل قیمت دلار قیمت موبایل قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)