Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی‌های ملی والیبال ایران و مکزیک امروز (شنبه) از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

مکزیکی‌ها این رقابت‌ها را با باخت مقابل روسیه شروع کردند. آن‌ها نمایش ضعیفی داشتند و مقابل روس‌ها در سه ست به ترتیب با نتایج ۲۵ - ۱۵، ۲۵ - ۱۱ و ۲۵ - ۱۷ شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزتک‌ها (لقب تیم مکزیک) در والیبال جهان اسم و رسم چندانی ندارند و از تیم‌های متوسط جهان محسوب می‌شوند آن‌ها در آخرین رده بندی جهانی در رتبه بیست و یکم جهان قرار گرفتند با این حال در چند سال گذشته شرایط خوبی را سپری کردند و در حال پیشرفت هستند.

آن‌ها در المپیک ۲۰۱۶ حاضر بودند و در نهایت با عنوان یازدهمی به کار خود پایان دادند و  در ادامه توانستند مدال برنز رقابت‌های پان آمریکن را بدست آوردند. تیم ملی والیبال مکزیک در مجموع ۲ بار به المپیک رسیده است که نخستین آن در سال ۱۹۶۸ که با عنوان دهمیشان به پایان رسید بوده است.

تیم ملی والیبال مکزیک سابقه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و لیگ ملت‌ها را هم دارد. آن‌ها در مجموع ۵ دوره در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شده اند که نخستین آن در سال ۱۹۷۴ و آخرین آن هم در سال ۲۰۱۴ بود بهترین عنوان مکزیکی‌ها در این رقابت‌ها هم عنوان دهمی است که در همان نخستین دوره حضورشان به دست آمد. آزتکم‌ها از سال ۲۰۱۴ هم در رقابت‌های لیگ ملت‌ها حاضر شدند که بهترین عنوان آن‌ها بیست و پنجمی بوده است.

بهترین عنوان مکزیکی‌ها در رقابت‌های مختلف به مسابقات قهرمانی آمریکا یا همان پان آمریکن است آن‌ها تاکنون موفق به کسب ۳ مدال (طلا، نقره و برنز) شده اند. البته این تنها مدال‌های مکزیکی‌ها نیست و آن‌ها چند مدال دیگر را در کارنامه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات قهرمانی قاره و قهرمانی آمریکای شمالی اشاره کرد. آزتک‌ها شاید در بزرگسالان به عنوان یک تیم متوسط مطرح باشند، اما در رده پایه شرایط به نسبت بهتری دارند و در سال‌های گذشته در رقابت‌های مختلف حاضر شدند. مکزیک در مسابقات قهرمانی آمریکا ۲ مدال برنز و یک نقره گرفته است و در مسابقات آمریکای شمالی هم موفق به کسب ۳ مدال نقره و ۲ برنز شده است.

تیم ملی والیبال مکزیک بازیکن سرشناسی ندارد و تنها ۲ بازیکن تیم ملی این کشور در خارج از مکزیک بازی می‌کنند. وارگاس و گورا ۲ بازیکنی هستند که به ترتیب در لیگ‌های فنلاند و سوئیس توپ می‌زنند. بلند قد‌ترین بازیکن آن‌ها هم چاوز با ۲ متر و ۲ سانتی متر است که در باشگاه سونارو مکزیک بازی می‌کند.

دیگر بازیکنان مکزیکی همان طور که گفته در کشور خودشان بازی می‌کنند با این حال تیم ملی این کشور تیمی در رده متوسط، اما خوب و یکپارچه‌ای است که در پاره‌ای از مواقع برای حریفان خود خطر زیادی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با تیم ملی والیبال کوبا / مردان کارائیب کم مهره، اما پر خطر

کولاکوویچ: بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ بابت از دست دادن ۲ ست ناراحتم

تیم ملی والیبال ایران ۳ - کوبا ۲ / پیروزی ارزشمند با کامبک فوق العاده در پایتخت تزار‌ها

انتهای پیام/ 

نگاهی به تیم ملی والیبال مکزیک 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان آسیا شد!

تیم ملی والیبال ساحلی ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی تور آزاد آسیایی سامیلا، سومین مدال خود در سال 1403 را به دست آورد.

عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی، دو ملی‌پوش ساحلی ایران، که در طول این رقابت‌ها شش پیروزی پیاپی مقابل تیم‌های هند، مالدیو، قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند کسب کرده بودند، در دیدار فینال مقابل تیم قدرتمند استرالیا دو (Burnett/Pearse) با نتایج 21 بر 17 و 21 بر 18 مغلوب شدند و به مدال نقره بسنده کردند.

والیبال ایران سال ۱۴۰۳ را با عنوان نائب قهرمانی تیم ملی والیبال برفی در مسابقات آسیایی چین آغاز کرد، در ادامه تیم ملی یک ساحلی ایران در تور نووالی موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد و این تیم امروز در سامیلا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت تا در مجموع از زمانی که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شده است، در مدت یک ماه سه مدال برای والیبال ایران ضرب شده باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان آسیا شد!
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا
  • یک ماه و سومین مدال: این والیبال است
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند/ هت تریک مدال تقوی در والیبال
  • نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا
  • جهان فوتبال به یک رقابت بزرگ جدید احتیاج دارد