Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:17:18 GMT

بحران نیرو در یگان‌های رزمی ارتش انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۶۹۰

بحران نیرو در یگان‌های رزمی ارتش انگلیس

روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد، انگلیس با بحران جذب در ارتش مواجه است و یگان‌های رزمی خط مقدم با ۴۰ درصد قدرت پایین‌تر فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آمار وزارت دفاع انگلیس که تحت قوانین آزادی اطلاع‌رسانی منتشر شده است، نشان می‌دهد شمار سربازان در هنگ‌های پیاده‌نظام ارتش انگلیس در پنج سال گذشته سیر نزولی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۵۰۰ پرسنل در یگان‌های خط مقدم کمتر شده است و تمامی ۱۶ هنگ عادی با کمبود نیرو مواجه هستند.

این آمارها موجی از انتقادات را روانه شرکت "کپیتا" کرده است. این شرکت با عقد قراردادی در سال ۲۰۱۲ با وزارت دفاع انگلیس مسوول مدیریت جذب نیروهای مسلح شد اما اکنون بابت "مدیریت آشفته و بی‌نظم" این اوضاع مورد انتقاد است. آنها همچنین از بن والس، وزیر دفاع انگلیس خواسته‌اند تا فورا به این بحران رسیدگی کند.

آمارهایی که وزارت دفاع انگلیس هر فصل منتشر می‌کند، از کسری ۷.۶ درصدی پرسنل ارتش در اول ژانویه ۲۰۱۹ حکایت داشت اما این آمارها کسری تعداد نیروها در خط مقدم عمیق‌تر است. تجزیه و تحلیل گاردین در همین بازه زمانی نشان می‌دهد، ۹ مورد از ۱۶ هنگ پیاده‌نظام ۲۰ درصد یا بیشتر پایین‌تر از "نیازهای نیرویی" قرار دارند. چهار هنگ ۲۵ درصد یا بیشتر پایین‌تر از قدرت مورد نیاز هستند.

هنگ "اسکاتز گاردز" که از زمان حکمرانی چارلز اول تقریبا در هر درگیری مهمی جنگیده است، بدترین وضعیت را دارد. آمارها نشان می‌دهد تا ۲۵۷ سرباز پایین‌تر از قدرت هدف ۶۹۷ نیرویی است که کمبود ۳۷ درصدی نشان می‌دهد. چنانچه یگان پشتیبان این هنگ در نظر گرفته نشود، کمبود آن به ۴۲ درصد می‌رسد.

روزنامه انگلیسی گاردین ماه مارس گزارش داد، طبق آمارهایی که اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد تقریبا نیمی از تمامی گردان‌های پیاده‌نظام هنگ‌ها ۲۰ درصد یا بیشتر پرسنل مورد نیازشان را از دست دادند. آماری که ژانویه ۲۰۱۹ به دست گاردین رسید وضعیت وخیم‌تری را نشان می‌دهد؛ ۱۰ مورد از ۱۶ هنگ به نسبت چهار ماه گذشته تعداد سربازان کمتری دارند.

این آمارها نشان می‌دهد، بیش از ۲۵۸۰ سرباز کمتر در هنگ‌های پیاده‌نظام به نسبت پنج سال پیش وجود دارد. در آغاز سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۵ هزار و ۸۸۰ پرسنل در هنگ وظیفه کار می‌کردند که شش درصد کمتر از ۱۵ هزار و ۸۴۷ نیروی لازم بود. امسال در همان تاریخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ نیرو حضور دارند که ۱۷ درصد کمتر از توان هدف ۱۵ هزار و ۹۴۰ نیرو است.

نیا کریفیث،‌ وزیر دفاع دولت سایه انگلیس گفته است، بن والاس، وزیر دفاع باید فورا کنترل بحران جذب نیرو را به دست بگیرد. او گفت: بسیاری از جانشین‌های محافظه‌کار خوب حرف می‌زنند اما هیچکدام نتوانسته‌اند این روند شوک‌آور را ملغی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

کد خبر 6088213

دیگر خبرها

  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • حمله ایران نشان داد اسرائیل نمی‌تواند از خود دفاع کند+ فیلم
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت